ASHES OF CREATION
Az Ashes of Creation egy Sandbox/Themepark rendszerre épülő fantasy mmo játék PVE és PVP elemekkel, amelyben a játékosok döntései alakítják majd a körülöttük lévő világot.
MEGJELENÉS: Hivatalos nincs, de 2025 a legvalószínűbb dátum.
Motor: Unreal Engine 5.
Gépigény: Később
Az indulás:
- Karakterkészítéssel indítasz, kiválasztod a fajodat, kasztodat, megjelenésedet.
- Ezután 4 portál közül kiválaszthatod a kezdő zónát.
- Minden faj saját zónával rendelkezik, de nem kötelező választani.
- Új világtérkép készült, amely 3x akkora mint a régi. 400 négyzetkilóméter volt a régi, az új 1200, amelyől 700 víz és 400 föld terüllet. A régi verzióhoz képest kb dupla annyi földterület és 3x annyi víz várható az új világtérképen.
Bejárási adatok:
– Node gyalog két perc, lovon másfél
– Node és Node között 5 perc gyalog, 3.5 lovon
– Legészakibb és legdélebbi pont között gyalog 75, lovon 50 perc
– A világ nem gömb, hanem lapos, hajózásnál ez ugye szempont - A világ változatos, találkozhattok sivataggal, mocsárral, erdővel, havas hegyekkel, szigetekkel, stb…
- A világ teljesen nyitott és rendelkezik egy föld alatti területtel is, amit Under Realm (Tulnar faj területe) zónának neveznek.
- A világ ködbe vész addig ameddig fel nem fedezed.
- Néhány területen az évszakok is változni fognak, amelyek buffokat, debuffokat és farmolási kihívásokat rejtenek magukban. Az évszakok hetente váltakoznak.
- A maximum szint 50, és megközelítőleg napi 4-6 óra játékkal 45 nap után érhető el. A másodlagos kaszt 25. szinttől választható.
- A repülő hátasok nagyon ritkák, maximum a kastélyokkal rendelkező guildek vezetői, a nagyvárosok polgármestere rendelkezik velük, valamint a Raid/World Boss-okból dropjából nagyritkán eshet még ilyen hátas.
- A gyors utazás lehetősége nagyon le van korlátozva, a tudományos max szintű csomóponton lehet portál, amely alkalmazható a csomópont fennhatósági területén belül.
A tervezés során öt fő alappillért határoztak meg a fejlesztők:
- Ösztönző és magával ragadó történet
- Dinamikus világ
- Játékosok egymásra hatása
- Karakter fejlesztés
- Kockázat vs Jutalom
Inspiráció:
Az Ashes of Creation elkészítéséhez számos MMO játék biztosított inspirációt:
- Eve Online: regionális gazdasági rendszerével és a kockázat vs jutalmazás kialakításával
- Archeage: építési rendszerével, szállítási és tengeri hadviselésével
- Lineage 2: ostromaival, PVP zászló rendszerével, Open World PVP-vel, valamint a Guild fejlesztésekkel
- Star Wars Galaxies: Gyártó rendszer
Fajok és Kasztok:
Bővebben a témáról. >> Fajok
A fajokról pár pár apróság:
- A fajok rendelkeznek módosítókkal, és minden fajnak megvan a saját alap statisztikai pontja (Power, Dexterity, Constitution, stb…)
- Minden fajnak megvan a maga előnye, de egyik sem kiugró annyira, hogy domináns lehessen
- A fajok rendelkeznek kezdő területtel, amely tartalmaz egy Divine Gateway-t (nevezzük csak portálnak)
- A Tulnar faj területe nem rendelkezik portállal
- A játékosok számára nincs kötelező kezdő terület, választhatnak bármelyik portál közül
Az Ashes of Creation-ben 9 választható faj közül választhatunk, amelyek 5 csoportba sorolhatóak:
- Aela Humans (Kaelar és Vaelune) – Ember
- Pyrian Elves (Empyrean és Py’Rai) – Elf
- Kaivek Orcs (Ren’Kai és Vek) – Ork
- Dünzenkell Dwarves (Dünir és Niküa) – Törp
- Tulnar
Kasztok:
Bővebben a témáról. >> Kasztok és skillek
Elsőként az elsődleges kaszt kerül kiválasztásra, majd ahogy a játékos halad előre, lehetőség lesz arra, hogy a másodlagos kasztja is legyen a karakternek. A kettő kombinációja alkotja majd a kaszt végleges típusát. A táblázatból látható, hogyan alakulnak az elnevezések:
Egyéb információk:
- Az elsődleges kaszton a játékos nem fog tudni változtatni, alt-ot kell indítania
- A másodlagos kaszt változtatható, de ehhez küldetést kell teljesítenie, amint majd a Node egyik NPC-jétől lehet felvenni
Skillek:
Amit eddig megtudtunk a skill-ekről az az, hogy az elsőként kiválasztott kaszt skill-jei határozzák meg karakter képességeit, majd ezeken módosít a másodlagos osztály úgy, hogy változnak az elsőként kaszt skill-jei és újabbak is érkeznek. Szintenként fejleszthetjük skill-jeinket és eldönthetjük, hogy több skill-ünk legyen amelyek gyengébbek, vagy kevesebb, de erősebbek.
A játékos szabadon kialakíthatja aktív képességeiből az action bar-ját, amely nagyon hasonlóan működik, mint a többi MMO-ban. Limitált hely, de forgatható skill bar, ahova azokat a skill-eket húzhatjuk ki, amelyeket alkalmazni szeretnénk.
- Hibrid harcrendszer, tab-os és akció orientált skillekkel
- Lesz kitérés
- Kombó rendszer
- Ütközés mechanika (Collision)
- Ultimate képességek
Node Rendszer:
Bővebben a témáról. >> Node rendszer
A játék egyik alappillére a Node (csomópont), ami egy központi mag és az azt körülvevő befolyási zóna együttesen alkot. Ilyen Node-ból 85 lesz megtalálható a rendelkezésre álló térképen. A legnagyobb szintű városból maximum 5 lehet a világtérképen. A játékosok tevékenységei alakítják ezeket a területeket, amelyek kis táborokból akár nagyvárosig is fejlődhetnek. A városok rendelkezhetnek polgármesterrel és vezetőséggel, akik a város fejlődésébe is beleszólhatnak, épülettípusokat választhatnak, különböző szolgáltatásokat. A város fejlődése kihat a körülötte elterülő befolyási zónára, mivel küldetéseket, dungeon-okat, eseményeket, raid-eket is megnyithat egy-egy Node szintje. Ezek teljesítése ismét hozzájárulhat a Node fejlődéséhez, amely zónája el is nyomhatja, a körülötte lévő többi Csomópontot.
- Node-ok szintje: Expedition (Expedíció) >Encampment (Táborhely) > Village (Falu) > Town (Község) > City (Város) > Metropolis (Világváros)
- Node-ok típusa: Divine (Isteni), Economy (Gazdasági), Military (Katonai), Scientific (Tudományos)
- A Node szintje 0-ra visszaesik, ha az ostrom alatt elesik, ezért és a típusok miatt, nem nagyon lesz két egyforma szerver.
- Polgármester: Falu szinttől lehet polgármestert kinevezni, aki tud adókat beállítani, építeni, stb. A Node-ok típusától függ, hogy a polgármester miként kerül a pozícióba, havonta egyszer lesz választás.
PvE és PvP:
Az Ashes of Creation számos lehetőséget biztosít a PVX-re, amely különböző tevékenységek során alakulhatnak ki. A játékban nem lesznek frakciók, nem lesznek jók és gonoszak, nem állítanak senkit sem döntés elé, hogy oldalt válasszon.
PVE:
A PVE tartalom a következő elemekből áll : Küldetések, Dungeonok, Instance-olt Dungeonok, Raid, Instanceolt Raidek, World Boss-ok, Monster Coin rendszer, amelyek a Node-okhoz kapcsolódnak. A PvE csapatos Dungeon és Raid tartalmak lehetnek 8, 16 és 40 fősek, a tartalom 80% pedig open world (nyílt világú).
- Nem lesz csapatkereső, kénytelenek lesznek a játékosok kommunikálni, csapatokba rendeződni
- A Dungeon és Raid tartalmak nehézsége úgy alakul, hogy minél beljebb halad a parti, annál nehezebb mobok és bonyolultabb mechanikák lesznek, nyilván nagyobb jutalmakért. Az említett tartalmak típusai függnek a Node-októl.
- Monster Coin rendszer: Random események a Node fejlődése során, amikor mob hullámok támadják a Node-ot. Ezek a lények dobhatnak érméket, amelyek segítségével a játékos szörnyé változhat és segíthet a lényeknek az ostromban. A támadás során a Node nem pusztul el, de épületek és NPC-k egy időre elérhetetlenné válhatnak.
- 3 különböző küldetés: Events (Események), Tasks (Feladatok) és Narrative Quests (Sztoris küldetések). Az eseményeknek lesz pozitív és negatív hatása is, például egy buff, vagy egy természeti katasztrófa. A feladatok csoportjába tartozik a segíts felépíteni valamit, hozzál vigyél dolgokat, szedd össze az alapanyagot. A sztoris küldetések függnek a kasztodtól, fajodtól és a helyszíntől. Rövid sztori alapú küldetésekről van szó.
PVP:
Bővebben a témáról. >> PvP rendszer
Akinek ismerős a Lineage 2 játék, az gyakorlatilag minden tud a rendszerről. A rendszer lehetőséget biztosít a nyílt világú PvP-re, azoknak aki lehetőséget keresnek erre. A játékosok ölhetőek, de a céltalan öldöklés büntetést von maga után. 3 szintje van a rendszernek:
- Nem harcoló (zöld jelzés):
> Minden játékos zöld jelzéssel kezd.
Harcoló (lila jelzés):
> A zöld jelzésű játékosok ha PvP-ben érintett Csatamezőre, Vadászterületre lépnek, akkor lila jelzést kapnak, ami egy darabig akkor is megmarad, ha a területet elhagyták. Ha egy zöld jelzésű játékos megtámad egy másik zöld jelzésű játékost, akkor a támadó lila jelzést kap, vagyis szabadon támadhatóvá válik. A megtámadott fél zöld marad addig, ameddig vissza nem üt, ha visszaütött, lila lesz.
> A lila jelzésű játékos büntetés nélkül megölhető. - Erkölcstelen (piros jelzés):
> Ha egy lila jelzésű játékos megöl egy zöld jelzésű játékost, akkor piros, erkölcstelen kategóriába kerül. Esély van rá, hogy az erkölcstelen játékos halála esetén eldob felszerelési tárgyakat, illetve nyersanyagokat. A zöld jelzésű játékosok szabadon támadhatják a piros, erkölcstelen játékosokat, megmarad a zöld jelzésük.
Fejvadászat:
A játékos fejvadász címkét szerezhet magának fejvadász küldetés felvételével, amit egy legalább 4.es szintű Katonai Csomóponton található. A fejvadászok látják az erkölcstelen játékosokat a térképen.
Karavánok:
Bővebben a témáról. >> Karaván rendszer
A Karaván rendszer egy Open World PVP rendszer, ami nagy hasznot hozhat, de veszélyeket is rejt magába. A karavánok megkönnyítik az áruk szállítását, több játékos áruit lehet vele egyszerre szállítani és csak két Csomópont között haladhatnak.
Kastély ostroma:
5 Guild kastély létezik a játékban, a Guild-eknek lesz lehetőségük arra, hogy ezeket a kastélyokat megostromolják. Havonta egyszer lehet ostrom alá venni.
Node (Csomópont) ostroma:
A Csomópontok ostroma is egy PVP esemény. A felkészülési idő 2-5 nap. Ha sikeres a támadás, a Node elpusztul és 0. szintre esik vissza. Ha a támadás sikertelen, akkor 20-50 napig nem lehet ostromot hirdetni.
Guild háború:
Bővebben a témáról. >> Guild rendszer
A guild-ek háborút indíthatnak egymás ellen, amely szintén egy nyilatkozattal indul. Több guild ellen is lehet háborúzni. A fejlesztők céljai közé tartozik, hogy a Guild háborúknak több értelmet adjanak, magasabb kockázatért, több jutalmat a győztes félnek. A guild házak és erődök központi szerepet fognak ebben játszani.
Housing:
Bővebben a témáról. >> Housing
3 típusú ház típus lesz elérhető a játékban, az apartman, a birtok és a statikus ház a Node-on belül. Minden háztípusnak megvan az értéke a Node melyik szintjétől elérhető. Az elérhető házak erősen korlátozva lesznek, leginkább 1 per accountra/szerverre.
- Az apartman akkor elérhető, ha a Node polgármestere úgy dönt, hogy az üres helyre ilyen típusú épületet építtet.
- A statikus házak a Node-on belül mindenki számára láthatóak, a tulajdonos jogokkal rendelkezik, ki léphet be, mit tehet az épületben és természetesen a dekoráció is elérhető. A Node szintjével a ház is változik.
- A birtokok a Node területén található megvásárolható területek. A birtokok különféle épületekkel rendelkezhetnek, amit a játékos választhat ki. Magyarul egy mini gazdaság alakítható ki ezeken a részeken.
- Mindhárom típus berendezhető és funkciókkal rendelkező tárgyakkal felszerelhetőek, valamint a kozmetikai tárgyak is kerülhetnek ide.
- A Node pusztulása után megmaradnak a tervrajzok, a berendezési tárgyak, alapanyagok, nem kell mindent elölről kezdeni.
Mester kasztok és Szakmák:
Bővebben a témáról. >> Gyártás és szakmák
A játékosoknak a Mester kasztok lehetővé teszik, hogy egy, vagy több szakma mesterei lehessenek. Három nagy típus különböztethető meg:
- Gathering (gyűjtögetés)
- Processing (feldolgozás)
- Crafting (gyártás)
Szakmák:
Természetesen egy karakter nem lehet minden ágnak a mestere. Azok a játékosok, akik mindenhez érteni szeretnének, alt karakterekkel tudják ezt megoldani, ahogy más mmo esetében. A szakma kiválasztása nem befolyásolja a karakter alap tulajdonságait. A 3 mesterség további szakmákra bomlik (:
- Gathering professions: Farming (mezőgazdaság), Taming (szelídítés), Lumberjack (favágó), Fishing (halászat), Herbalism (gyógynövények), Mining (bányászat)
- Processing professions: Smelter (finomító), Sawyer (ács), Animal husbandry (a jelentés valószínűleg a bőrök nyúzására fog vonatkozni)
- Crafting professions: Alchemy (alkímia), Armor smithing (páncél gyártás), Weapon smithing (fegyver gyártás), Blacksmithing (kovács),
Cooking (szakács)
A gyártott páncélok hasonló értékekkel rendelkezhetnek, mint egy magas szintű Raid Boss-ból kiesett páncél. A befogott állatokat lehet majd szaporítani.
Nyitott fejlesztés:
Az Interpid Studio nyitott (átlátható) fejlesztési megközelítést alkalmaz, ahelyett, hogy a sajtó felé jól előkészített közleményeket és interjúkat tennének közzé.
Nem válaszolok fórumon. Nem válaszolok a sajtónak. A játékosainknak válaszolunk; és igyekszünk minél átláthatóbbá tenni a fejlődésünket; és időben bemutatni azt. – Steven Sharif CEO
Úgy gondolom, hogy egy olyan korban élünk, ahol könnyű átláthatónak lenni, ha nincs titkolnivalód. A hátránya, ha olyan dolgot mutatsz be, ami még nincs kész, nem befejezett termék, a nézőre hárul, hogy megértse ezt a tényt. – Steven Sharif CEO
Nyilvánvaló, hogy a fejlesztésnek vannak olyan elemei, amit nem fogunk bemutatni, például a játék lore-ja, és néhány működési mechanikája, nehogy elrontsuk a megjelenésre a játékélményt. – Steven Sharif CEO
Fizetési modell:
Az Ashes of Creation fenntartását Előfizetés modellel oldják meg.
- Nem lesz doboz ár.
- A havi előfizetés a szokásos 15 dollár
- Nincs P2W, csak kozmetika
Kiegészítők:
Negyedévente szeretnének kiegészítőket hozzáadni a játékhoz.
- A kiegészítők nem kerülnének többe, mint egy normál előfizetés. (Akinek ketyeg az előfizetése, hozzáfér a kiegészítőkhöz is.)
Sok rendszer moduláris volta miatt nem túl nehéz rendszereket újratervezni és új dolgokat hozzáadni…Azt tervezzük, hogy negyedéves/havi ciklusokban adjuk a játékhoz az új tartalmakat. – Steven Sharif CEO
A nagy negyedéves tartalmi frissítések ciklusa jó nekünk, és ahogy említettem, a moduláris rendszer lehetővé teszi, hogy kisebb tartalmú havi frissítéseket mutassunk be a világhoz. – Steven Sharif CEO
Az Előfizetési modell egy szerződés köztünk, mint Stúdió és köztetek srácok: rendszeresen érkeznek a frissítések és új fejezetek; és az előfizetés teszi elérhetővé a tartalom elérését. – Steven Sharif CEO
Kiadók:
A játéknak az Észak-Amerikai (NA) régióban nem lesz külön kiadója, saját hatáskörben oldják meg az Interpid Stúdióval.
Az Európai, Orosz és egyéb területeken a my.com (mail.ru) biztosítja a játék terjesztését. Az Interpid Stúdió 100% kreatív kontroll alatt tartja az Ashes-t, a my.com és a mail.ru csak a terjesztésért felelős, vagyis nem tudnak P2W-t varázsolni a játékból. A fejlesztő, vagyis az Interpid Stúdió így jobban tud a játékra koncentrálni, az említett cégek meg a terjesztéssel.
Update: 2020. augusztus 21-én valóra vált egy remény: az Intrepid bejelentette, hogy felbontották a szerződést a my.commal. Ebben a zónában is az Intrepid gondoskodik majd a kiadásról és üzemeltetésről. Cikk erről: Byedotkom!
Az Óceáni és Délkelet-Ázsiai régióknak jelenleg nincs kiadója. Az Óceáni területeken való terjesztést lehet, hogy megoldják stúdión belül.
Mikrotranzakció:
Az Ashes of Creation rendelkezik mikrotranzakciós rendszerrel, vagyis bolttal, ahol valós pénzért kozmetikai dolgokat vásárolhatunk. A megvásárolható tárgyak, skinek, bármi csak kozmetikázásra valóak, semmilyen olyan értéket nem adnak a játékhoz, amivel előnyt lehet szerezni. Ezekkel a tárgyakkal kereskedni sem lehet, és nem lehet elajándékozni.
Művészeti Stílus:
Az Ashes of Creation valósághű grafikával fog rendelkezni, mint a legtöbb nyugati játék. Nem lesz túl stilizált, vagy „cartoon”-os. Az Alpha 1-ben szereplő összes elemet az Interpid Stúdió hozta létre.
Művészeti hatások:
- Aelean faj építészeti stílusa a francia középkori stílushoz hasonló
- A Pyrian faj építészeti stílusa a görög-római stílushoz hasonló
- Az Empyrean-oknak van egy erős görög-római hatása
- A Py’Rai faj Navajo indián hatásokkal rendelkeznek. Építészetük erdei ihletésű.
- A Vek faj mezoamerikai hatásokkal rendelkezik.
- A Niküa fajnak polinéz hatása van.
Lokalizáció:
A szerverek nyelvi része nem lesz zárt. Európában különféle szerverek lehetnek nyelvtípus alapján. A startra jelenleg német, francia és orosz nyelv lesz választható, később tervezik az olasz, lengyel és spanyol nyelv bevezetését.
Platformok:
A játék Windows platformra fog megjelenni.
- Konzol támogatás később kerül hozzáadásra
- Natív Linux támogatás lehetséges a jövőben
Teljesítmény:
A játék megjelenéséhez képest egy 5 éves gépen el fog futni a játék. A grafikai beállítások elég nagy skálán mozognak majd, így mindenki megtalálja majd a gépének megfelelő grafikát.
- Nagy skálázási lehetőség grafikai beállításoknál
- Motion blur: ki/be kapcsolható lesz
- Nagy tömegek megjelenítésénél dolgoznak egy megoldáson, amivel butíthatóak a karakterek
Játékmotor:
UPDATE 2021.12.23: Az élő stream-ben megtörtént a hivatalos bejelentés arról, hogy a játékot átkonvertálják UE 4.2-ről UE 5.-ös motorra.
Az Ashes of Creation az Unreal Engine 4-es verzióját használja. A háttér rendszer hálózati kódjára a sajátjukat alkalmazzák, amivel megvalósíthatóvá válnak az ostromok és egyéb csapatos tevékenységek.
Az Unreal motorral nagyon gyorsan lehet haladni…Összehasonlítva a többi játékmotorral, ami itt egy óra megcsinálok, más motorral 8 óra lenne. – Jeffrey Bard
Szerverek:
A következő régiók készülnek el startra:
- NA – Észak-Ameriaki
- EU – Európai
- SEA/OCE – Kelet-Ázsia és Óceánia
- Minden más régió még nincs eldöntve, de vizsgálják a lehetőségeket, lásd Dél-Amerika
Szerverekről információk:
- A szervereken nem lesz régiózár, se IP blokkolás.
- A szerverek populációja maximalizálva lesz, vagyis nem Mega-Szerverekkel üzemel a játék.
- Szerverenként az online játékosszám maximum 8-10 ezer fő lehet egy időben.
- Mivel nem régiós (mega-szerverek) szerverek vannak, így layer-ek, shardok sem lesznek.
- Nem lesz külön Role-Playing (RP) szerver, se PVE, se PVP.
- A játékosok, a fiókjukat át tudják költöztetni az Interpid Stúdió és a my.com között.
Szinkronok:
Az NPC-k hangokkal is üdvözölhetnek.
- Szinkronos küldetéseket nem terveznek.
Védelmi rendszerek:
A szokásos megoldásokkal fog rendelkezni a játék, vagyis figyelik a játékosok tevékenységét, és ha valakit rajtakapnak csaláson, bot-oláson, arany kereskedelmen, akkor megkapja a bann-t.
Két faktoros autentikáció: Az Alfa 1 verzióhoz hozzáadva.
Addon-ok:
Nem terveznek addon támogatást a játékhoz.
- A fejlesztők nem szeretnék, ha addon-ok kellenének a világ felfedezéséhez.
- A DPS mérő eszközök negatív hatással bírnak. (Lesznek táblák, amelyek mutatják az egyéni teljesítményeket.)
- A játék API-jának megnyitása még megfontolás tárgyát képezi. Elég UI variálási lehetőséget tesznek a játékba, így nem fognak addon-ok kelleni, de lehet később ezen az elképzelésen még változtatnak.
Mérföldkövek:
- 2015 decemberében vettél fel az első embert.
- 2016 februárban kezdtél el fejleszteni az Ashes of Creation-t.
- 2016 december 10.-én lőtték fel a hivatalos honlapot és a projektet.
- 2017 január 18.-án nyílt meg a hivatalos Discord.
- 2017 május 2.-ám a Kickstarter kampány beindításakor 750.000 dollár adományt kaptak.
- 2017 június 3.-án zárult a Kickstarter kampány, amivel összesen 3.271.809 dollárt gyűjtöttek 19.576 támogató segítségével.
- 2017 június 21-én indult a Summer crownfunding kampány.
- 2017 július 22.-én zárult le a kampány, 2.485 támogatóval.
- PAX WEST 2017: 2017. szeptember 1-4. között
- 2017 december 15: Alpha 0 ütemterve
- GDC 2018: 2018. március 19-23. között
- PAX EAST 2018: 2018. április 5-8. között
- 2018 augusztus 15.: Az Interpid csomag utolsó vásárlási napja, amivel az Alpha 1-re be lehetett kerülni
- GAMESCOM: My.com-al együtt 2018. augusztus 20.-án
- 2018 augusztus 27.: Már 100 fejlesztő dolgozik a játékon
- PAX WEST 2018: 2018. szeptember 1.-én
- Ashes of Creation Apocalypse BR: 2018. október 19.-én
- 60 fejlesztő dolgozik már a játékon a San Diego-i irodában
Teljesítmények:
- A Kickstarter legnagyobb finanszírozású MMORPG játéka.
- A Kickstarter #7 leginkább finanszírozott játéka.
- A leginkább várt MMO – MMORPG.COM legjobbja 2017-ben
- A leginkább várt korai hozzáférés MMO játékoknál – MMOs World
- GAMESCOM 2018: Legjobb független játék
- GAMESCOM 2018: Legjobb online játék