Kasztok és Képességek (Skillek):
Elsőnek az elsődleges kaszt kerül kiválasztásra, majd ahogy a játékos halad előre, lehetőség lesz arra, hogy a másodlagos kasztja is legyen a karakternek. A kettő kombinációja alkotja majd a kaszt végleges típusát. A táblázatból látható, hogyan alakulnak az elnevezések:
Egyéb információk:
- Az elsődleges kaszton a játékos nem fog tudni változtatni, alt-ot kell indítania
- A másodlagos kaszt változtatható, de ehhez küldetést kell teljesítenie, amint majd a Node egyik NPC-jétől lehet felvenni
Skillek:
Amit eddig megtudtunk a skillekről az az, hogy az elsőként kiválasztott kaszt skilljei határozzák meg karakter képességeit, majd ezeken módosít a másodlagos osztály úgy, hogy változnak az elsőként kaszt skilljei és újabbak is érkeznek. Szintenként fejleszthetjük skilljeinket és eldönthetjük, hogy több skillünk legyen amelyek gyengébbek, vagy kevesebb, de erősebbek.
- Az elsődleges képességek módosítói alapjaiban változtatják meg az adott képesség működését – a választott másodlagos karakterosztály jellemzőit olvasztják egybe az eredeti hatással.
A módosítók fejlődési rendszere nagyon hasonló a karakterosztályok fejlődési rendszeréhez. - Minden másodlagos karakterosztály különböző módosító-csoportot kínál. Minden csoport másképp hat az eredeti karakterosztály-képességekre.
Például: A mágus (Mage) másodlagos karakterosztály a teleportációs (Teleportation) és elemi (Elemental) csoportokat tartalmazza. Ezek a módosítók máshogy hatnak egy harcos (Fighter) elsődleges képességeire, mint egy pap (Cleric) elsődleges képességeire. - Ha az elsődleges és másodlagos karakterosztály megegyezik (ugyanazt választjuk, például Fighter + Fighter, Cleric + Cleric), az felerősíti az adott karakterosztály (például a Fighter, illetve Cleric) képességeit.
- Az elsődleges képességek mindegyikéhez legalább négy módosító közül választhatunk a másodlagos képességek közül.
- A játékosok képességpontokat kapnak a fejlődésük során. Ezeket a képességek fejlesztésére fordíthatják a képességfán.
- Nem lesz lehetséges kimaxolni minden képességet egy képességfán belül.
- A képességfejlesztés terén választhatunk szélesebb fókuszt, több képességet alacsonyabb szintekkel, vagy kiválaszthatunk néhány képességet és ezekre koncentrálhatunk, magasabb szintre fejlesztve őket.
- A képességek módosítói megváltoztathatók, de ehhez egy NPC-t kell felkeresni egy Village vagy magasabb szintű node-ban.
- Néhány varázslat színe, illetve általában a képességek effektjei megváltoznak a módosítók hatására.
- Az aktív képességek akár teljesen másként is kinézhetnek, miután módosítottuk őket.
Aktív skillek:
A játékos szabadon kialakíthatja aktív képességeiből az action bar-ját, amely nagyon hasonlóan működik, mint a többi MMO-ban. Limitált hely, de forgatható skill bar, ahova azokat a skilleket húzhatjuk ki, amelyeket alkalmazni szeretnénk.
- Az action bar mérete limitált lesz, kevesebb mint 30 skill fér majd el rajta.
- Lesz lehetőség az action bar átfordítására is (ne 30 skill ikonja foglalja a helyet a képernyőn)
- Példa: Egy harcos is különböző típusú aktív skillek közül válogathat, amit a bar-on tarthat.
- A kiválogatott skillek lehetnek tab-al jelöléses, vagy akció skillek, illetve vegyesen.
- A játékos nem kap szintlépésnél skilleket, ki kell jelölnie melyeket szeretné alkalmazni.
- Nincs varázsköny a varázslatok memorizálására.
Skillek és értékek a páncélon:
A kézműves képes változtatni a páncélok értékein. Hozzáadhatnak különböző skilleket/abilitiket.
A fegyverek kombó rendszere:
Ez a fegyver kombó rendszer a hagyományos automata támadás helyett szerepel az Ashes of Creation-ben.
- A képesség a fegyver típusához van kötve, minden fegyvernek más képessége van.
- Ezek a képességek is különböző típusúak lehetnek a fegyver alkalmazása alatt.
- Képesek aktívra állítani a hotbar-on található skilljeinket.
- A skillek/ability-k visszaállíthatják a kombó képességeket.
- A fejlesztők fontolóra veszik, hogy bizonyos képességek felhasználhatók-e a kombó rendszer alaphelyzetbe állítása nélkül.
Harci képességek:
A harci képességekre meglesznek a megfelelő válaszok is.
Crowd control (CC):
CC képességek: root (nem tudsz mozdulni), csapda, kábítás, altatás és lassítás.
- A CC képességek valószínűleg nem tab-os skillek lesznek, más kombó képességek extra képességei lesznek.
Mobilitás:
Lesznek nagy erejű skillek amelyeket csak egy helyben lehet ellőni. A játékban ez is a kockázat/nyeremény filozófiáján alapul. Ha nagy erejű skillt szeretnél alkalmazni, akkor vállalnod kell a kockázatot azzal, hogy közben nem mozdulhatsz.
- Guggolás és fekvés valószínűleg nem lesz a játékban.
A karakter mozgása:
- Nem lesz semmiféle automata célponthoz navigálás funkció,
A hátrálás és oldalra mozgás lassabb lesz mint a normál mozgás.
Ütközés (Collision):
Lesz a játékban ilyen mechanika.
- A tehetetlenség és a lendület segít megelőzni az ajtók/hozzáférési pontok blokkolását. Ez egy karakter irányán és mozgási sebességén alapszik, és arra felhasználható, hogy az embereket kiszorítsa az útból.
Kitérés (Dodging):
A hibrid harcrendszer a kitérés több különböző formáját is tartalmazni fogja.
Blokkolás:
Még nem tudni pontosan ezzel mit kezdenek.
Megszakítás:
Lesznek olyan képességek, amelyek megszakítják a képesség ellövését. Lesznek erősebbek és gyengébbek.
Aggro/Fenyegetés generáló skillek:
Az Aggronak (Threat/Hate) szerepet lesz a játékban. Minden lénynek lesz egy „gyűlölet” táblája, és ettől függ majd az aggro.
Animációk megszakítása:
Nem lesz ilyen a játékban.
Harci állás:
Fegyvertől függően lesz a játékban.
Változó értékek (RNG):
A harcok olyan elemei fogják tartalmazni, mint a kritikus találat, kitérés és blokkolás.
- A pvp és pve részek is tartalmaznak majd ilyen elemeket.
- Az akció harcrendszer kevésbé fog az RNG-n múlni.
Harci célzás:
Az Ashes of Creation-ben lesz kijelölős képesség és akció orientált képesség is. A választott képességektől függ majd.
- A kijelölős skillnél mindenképp jelölve kell lennie a célpontnak
- Az akció képességnél lehet földre tenni, ledobni, irányítani a célzást, nem kell konkrét célpont.
- Nem lehet majd csak ebből, vagy csak abból összeválogatni a skilleket, 75% lesz a max.
- A skill fejlesztése járhat azzal, hogy megváltozik a tulajdonsága, vagyis akció skillből kijelőls lesz és vica versa.
Egy váltó gombbal lehet váltani az akció és a jelöléses rendszer között.
- Az akció módnál lesz egy célkereszt a képernyőn, kb úgy mint egy felülnézetes fps-nél.
- A jelöléses módnál bejelölöd a célpontot.
- Az UI-n látható lesz egy „target of target” jelölés.
Az akció és jelöléses képességek karakterisztikájukban eltérőek lesznek egymástól. Például az akció fajtájú képességek közé tartozik az erősebb CC skill, a jelöléseshez a gyengébb.
Ultimate képességek:
Az ultimate képességek a legerősebb képességek közé tartoznak.
- Ha elég fókusz pontot sikerült összegyűjteni a fegyver kombó rendszerből, akkor tudjuk alkalmazni.
Skillek kasztok szerint:
Bard skillek:
A bárdoknak vonzó képességeik is lesznek, nem csak buff jellegűek.
- A bárdok széles képesség választékkal fognak rendelkezni, mint a szavalás, színészet és zene.
- A bárdoknak mint más kasztoknak a harcon kívül is lesznek hasznos tulajdonságai.
- Képességei nem tartalmazzák majd a Rested XP visszaállítását.
Cleric skillek:
A papok képességei kapcsolódnak az életerőhöz és a romlottsághoz.
Benediction:
Rank 1 – Lánc gyógyítás, amely 3 társat gyógyít.
Rank 2 –
Rank 3 –
Castigation:
Rank 1 – Szent energiával csapod meg ellenfeled, amely az alkalmazót Manával és Hp-val is tölti.
Rank 2 –
Rank 3 –
Damnation:
Rank 1 – Megátkozod a célpontod, amely DOT sebzést kap és a sebzési értékeit is csökkenti az átok.
Rank 2 –
Rank 3 –
Devotion:
Rank 1 – Gyógyító nyaláb, amely megkeresi a célpontját és gyógyít. Gyors.
Rank 2 –
Rank 3 –
Divine Censure:
Rank 1 – Egy sugárzó lándzsát dobsz az ellenfeledre, amely sebzi azt. Bármikor támad ez az ellenfél, esély van arra, hogy gyógyítást kapsz vissza.
Rank 2 –
Rank 3 –
Exorcism:
Rank 1 – Az ellenfél szellemét célzod meg az áldott energiával, és DOT sebzést okozol. A környező ellenfelek is sebződnek, ha a channel véget ért.
Rank 2 –
Rank 3 –
Hallowed Ground:
Rank 1 – Sugárzó energiával tölti meg a környéket, károsítja az ellenségeket és gyógyítja a szövetségeseket.
Rank 2 –
Rank 3 –
Judgement:
Rank 1 – A szent erő összezúzza célpontját, közvetlen sérüléseket okozva és csökkentve azok káros hatásait.
Rank 2 –
Rank 3 –
Resurrection:
Rank 1 – A halott szövetségesek felélesztése.
Rank 2 –
Rank 3 –
Mage skillek:
Black hole:
Rank 1 – Megidézel egy fekete lyukat a célhelyen, amely lassan behúzza az ellenséges célpontokat.
Rank 2 – Lefogja az ellenfeleket.
Rank 3 – A fekete lyuk felrobban a húzás idejének lejárta után.
Blink:
Rank 1 – Egy villanással jutsz előre.
Rank 2 – Nagyobb utat tehetsz meg és csökken a környező ellenfelek aggroja.
Rank 3 – Még nagyobb utat tehetsz meg és a portál bezártakor felrobban, ezzel AOE sebzést okozva ellenfeleiden.
Drain Essence:
Rank 1 – Lecsapolja a képesség a célpontot, egészségüket manává alakítva.
Rank 2 – Nagyobb százalék életerőt alakít át manává.
Rank 3 – Gyengíti a közelben lévő ellenfeleket.
Fireball:
Rank 1 – Egy tűzlabdát dobsz a célpontra, amelyet sebzel.
Rank 2 – Plusz DOT sebzés.
Rank 3 – Plusz AOE sebzés.
Gift of the Magi:
Rank 1 – Átadod a manád egy részét a kijelölt szövetségesednek.
Rank 2 – Nagyobb hatékonyság és több mana átadás.
Rank 3 –
Lava Storm:
Rank 1 – Lávamezőt hoz létre a kiválasztott helyen. További sebzést okoz a képesség közepén. AOE sebzést okoz.
Rank 2 – Nagyobb sebzés és tovább tart.
Rank 3 –
Lightning Bolt:
Rank 1 – Egy sugarat lősz, amely minden ellenfelet sebez akin átmegy.
Rank 2 – Eytra DOT sebzés.
Rank 3 – Leláncolja a közeli ellenfeleket, akiket nem talál el a sugár.
Meteor Storm:
Rank 1 – Megidézel egy meteor vihart, 3 meteor csapódik a kijelölt helyre, ahol nagy aoe sebzést okoz.
Rank 2 – Nagyobb sebzés és becsapódás, az ellenfelet stunolja (elkábítja).
Rank 3 – Nagyobb sebzés és becsapódás, az ellenfelet stunolja (elkábítja).
Prismatic Beam:
Rank 1 – Óriási prizmatikus energianyalábot hozol létre. Nagy sebzést okoz az ellenséges célpontokon, és lelassítja mozgásukat.
Rank 2 – DOT sebzés.
Rank 3 – Sebzi az ellenfeleket kúp alakban a célpont a és a varázsló között.
Tank skillek:
A tankoknak nem kötelező pajzsokat alkalmazni, de opcióként ott a lehetőség.
Bulwark:
Rank 1 – Megütöd az ellenfelet, növeli a blokkolás esélyét, aggrot is generál.
Rank 2 – Sebzés növekedés, tovább tart és még nagyobb blokkolási esély.
Rank 3 – Sebzés növekedés, tovább tart és még nagyobb blokkolási esély.
Javelin:
Rank 1 – A célpontot magadhoz húzod. Aggrót generál.
Rank 2 – Plusz sebzés és 3 célpontot húz.
Rank 3 – Plusz sebzés, 5 célpont és stun.
Lacerate:
Rank 1 – Megvágod az ellenfelet, amivel sebzést és vérzést okozol, valamint aggrot generál.
Rank 2 – Nagyobb sebzés, valamint ha már aktív a skill a célponton és újra találot kap, akkor a vérzés azonnali sebzéssé alakul át.
Rank 3 – Nagyobb sebzés.
Myrmidon:
Rank 1 – Megütöd az ellenfelet, amely növeli a skillek átütési erejét, valamint aggrot generál.
Rank 2 – Nagyobb sebzés, nagyobb hatóidő és még jobb átütési erő.
Rank 3 – Nagyobb sebzés, nagyobb hatóidő és még jobb átütési erő.
Onslaught:
Rank 1 – Aggrot generál, egy kis sebzés visszaverő pajzsot hoz létre.
Rank 2 – Nagyobb sebzés, nagyobb védekezés, kiüti az ellenfelet.
Rank 3 – Nagyobb sebzés, nagyobb védekezés, kiüti az ellenfeleket a skill útjában.
Resounding Smash:
Rank 1 – Összezúzod a talajt amely a környező ellenfeleken AOE sebzést okoz és aggrót generál.
Rank 2 – Nagyobb sebzés.
Rank 3 – Nagyobb sebzés.
Shockwave:
Rank 1 – AOE sebzés a közeli ellenfeleken, kiütés és aggro.
Rank 2 – Nagyobb sebzés és DOT.
Rank 3 – Nagyobb sebzés és nagyobb területen hat.
Ultimate Defense:
Rank 1 – Minél kevesebb az életerőd annál nagyobb sebzés elleni védelmet biztosít. Aktív állapotban csökken a mozgás sebessége.
Rank 2 – Növekszik a hatóidő.
Rank 3 – Növekszik a hatóidő és a környező szövetségesek is kapnak védelmet.
Weapon Toss
Rank 1 – Eldobod a fegyvert a célpontra, ami sebzést okoz és aggrot generál.
Rank 2 – Nagyobb sebzés és két célpont.
Rank 3 – Nagyobb sebzés, több célpont, valamint AOE sebzés az utolsó célpontnál.
Fighter skillek:
Ranger skillek:
Rogue skillek:
Minden kaszt alkalmas a kalandozásra, de a Rouge (Zsivány) kaszt legalkalmasabb a dungeonok rejtett kincseinek felkutatására.
Stealth:
Rank 1 – A karakter nem lesz teljesen láthatatlan. Lesznek olyan jelzések, amelyek segítenek a játékosoknak a lopakodó ellenfeleket kiszűrni a környezetből.
Rank 2 –
Rank 3 –
Summoner skillek:
Az idéző nem meglepő módon sok idéző képességgel rendelkezik. A választott 2. kasztjuk meghatározza majd milyen típusú idézésekre lesznek képesek
- Állati
- Szellem
- Zombi, csontváz, egyéb halott lények
- Holtestek
- Néhány idéző több féle lényt is lehívhat
- Néhány csak egy félét, de jóval erősebbeket
- Néhány idéző képes lesz enerigákat lehívni
Utility skillek:
A utility képesség egy olyan nem harci képesség, amely kapcsolatba lép a környezettel. Ezek a képességek segítik majd a játékosokat a világban lévő fenyegetések legyűrésére.
- A kasztoknak változó képességeik lesznek.
- Minden kasztnak lesz manőverező képessége.
- Például a grappling hook skill, vagy tárgy.
- A kasztok rendelkeznek olyan képességekkel amelyek a csapadák felfedezésére és egyéb veszélyek elhárítására, felfedezésére alkalmasak. A varázslóknak példásul lesz rá skilljük, hogy megvilágítsák a csapdát és elpusztítsák azt.
- Bizonyos területeken a kasztok képesek lesznek mászni, egyéb parkour tevékenységet végezni, ezek nem állandó képességek lesznek, csak bizonyos küldetések, vagy helyszínek határozzák meg alkalmazásukat.
- Némely kasztok, például a Rouge képes a lopakodás képességre.
- A Rouge rendelkezhet majd messzelátó képességgel is.