Kasztok

Kasztok és Képességek (Skillek):


Elsőnek az elsődleges kaszt kerül kiválasztásra, majd ahogy a játékos halad előre, lehetőség lesz arra, hogy a másodlagos kasztja is legyen a karakternek. A kettő kombinációja alkotja majd a kaszt végleges típusát. A táblázatból látható, hogyan alakulnak az elnevezések:

Egyéb információk:

  • Az elsődleges kaszton a játékos nem fog tudni változtatni, alt-ot kell indítania
  • A másodlagos kaszt változtatható, de ehhez küldetést kell teljesítenie, amint majd a Node egyik NPC-jétől lehet felvenni

Skillek:


Amit eddig megtudtunk a skillekről az az, hogy az elsőként kiválasztott kaszt skilljei határozzák meg karakter képességeit, majd ezeken módosít a másodlagos osztály úgy, hogy változnak az elsőként kaszt skilljei és újabbak is érkeznek. Szintenként fejleszthetjük skilljeinket és eldönthetjük, hogy több skillünk legyen amelyek gyengébbek, vagy kevesebb, de erősebbek.

  • Az elsődleges képességek módosítói alapjaiban változtatják meg az adott képesség működését – a választott másodlagos karakterosztály jellemzőit olvasztják egybe az eredeti hatással.
    A módosítók fejlődési rendszere nagyon hasonló a karakterosztályok fejlődési rendszeréhez.
  • Minden másodlagos karakterosztály különböző módosító-csoportot kínál. Minden csoport másképp hat az eredeti karakterosztály-képességekre.
    Például: A mágus (Mage) másodlagos karakterosztály a teleportációs (Teleportation) és  elemi (Elemental) csoportokat tartalmazza. Ezek a módosítók máshogy hatnak egy harcos (Fighter) elsődleges képességeire, mint egy pap (Cleric) elsődleges képességeire.
  • Ha az elsődleges és másodlagos karakterosztály megegyezik (ugyanazt választjuk, például Fighter + Fighter, Cleric + Cleric), az felerősíti az adott karakterosztály (például a Fighter, illetve Cleric) képességeit.
  • Az elsődleges képességek mindegyikéhez legalább négy módosító közül választhatunk a másodlagos képességek közül.
  • A játékosok képességpontokat kapnak a fejlődésük során. Ezeket a képességek fejlesztésére fordíthatják a képességfán.
  • Nem lesz lehetséges kimaxolni minden képességet egy képességfán belül.
  • A képességfejlesztés terén választhatunk szélesebb fókuszt, több képességet alacsonyabb szintekkel, vagy kiválaszthatunk néhány képességet és ezekre koncentrálhatunk, magasabb szintre fejlesztve őket.
  • A képességek módosítói megváltoztathatók, de ehhez egy NPC-t kell felkeresni egy Village vagy magasabb szintű node-ban.
  • Néhány varázslat színe, illetve általában a képességek effektjei megváltoznak a módosítók hatására.
  • Az aktív képességek akár teljesen másként is kinézhetnek, miután módosítottuk őket.
  •  

Aktív skillek:


A játékos szabadon kialakíthatja aktív képességeiből az action bar-ját, amely nagyon hasonlóan működik, mint a többi MMO-ban. Limitált hely, de forgatható skill bar, ahova azokat a skilleket húzhatjuk ki, amelyeket alkalmazni szeretnénk.

  • Az action bar mérete limitált lesz, kevesebb mint 30 skill fér majd el rajta.
  • Lesz lehetőség az action bar átfordítására is (ne 30 skill ikonja foglalja a helyet a képernyőn)
  • Példa: Egy harcos is különböző típusú aktív skillek közül válogathat, amit a bar-on tarthat.
  • A kiválogatott skillek lehetnek tab-al jelöléses, vagy akció skillek, illetve vegyesen.
  • A játékos nem kap szintlépésnél skilleket, ki kell jelölnie melyeket szeretné alkalmazni.
  • Nincs varázsköny a varázslatok memorizálására.

Skillek és értékek a páncélon:


A kézműves képes változtatni a páncélok értékein. Hozzáadhatnak különböző skilleket/abilitiket. 

A fegyverek kombó rendszere:


Ez a fegyver kombó rendszer a hagyományos automata támadás helyett szerepel az Ashes of Creation-ben.

  • A képesség a fegyver típusához van kötve, minden fegyvernek más képessége van.
  • Ezek a képességek is különböző típusúak lehetnek a fegyver alkalmazása alatt.
    • Képesek aktívra állítani a hotbar-on található skilljeinket.
  • A skillek/ability-k visszaállíthatják a kombó képességeket.
    • A fejlesztők fontolóra veszik, hogy bizonyos képességek felhasználhatók-e a kombó rendszer alaphelyzetbe állítása nélkül.

Harci képességek:


A harci képességekre meglesznek a megfelelő válaszok is.

Crowd control (CC):

CC képességek: root (nem tudsz mozdulni), csapda, kábítás, altatás és lassítás.

  • A CC képességek valószínűleg nem tab-os skillek lesznek, más kombó képességek extra képességei lesznek.

Mobilitás:


Lesznek nagy erejű skillek amelyeket csak egy helyben lehet ellőni. A játékban ez is a kockázat/nyeremény filozófiáján alapul. Ha nagy erejű skillt szeretnél alkalmazni, akkor vállalnod kell a kockázatot azzal, hogy közben nem mozdulhatsz.

  • Guggolás és fekvés valószínűleg nem lesz a játékban.

A karakter mozgása:


Valószínűleg lesz a játékban séta/futás opció beállítás.
  • Nem lesz semmiféle automata célponthoz navigálás funkció,

A hátrálás és oldalra mozgás lassabb lesz mint a normál mozgás.

Ütközés (Collision):

Lesz a játékban ilyen mechanika.

  • A tehetetlenség és a lendület segít megelőzni az ajtók/hozzáférési pontok blokkolását. Ez egy karakter irányán és mozgási sebességén alapszik, és arra felhasználható, hogy az embereket kiszorítsa az útból.

Kitérés (Dodging):

A hibrid harcrendszer a kitérés több különböző formáját is tartalmazni fogja.

Blokkolás:

Még nem tudni pontosan ezzel mit kezdenek.

Megszakítás:

Lesznek olyan képességek, amelyek megszakítják a képesség ellövését. Lesznek erősebbek és gyengébbek.

Aggro/Fenyegetés generáló skillek:

Az Aggronak (Threat/Hate) szerepet lesz a játékban. Minden lénynek lesz egy “gyűlölet” táblája, és ettől függ majd az aggro.

Animációk megszakítása:

Nem lesz ilyen a játékban.

Harci állás:

Fegyvertől függően lesz a játékban.

Változó értékek (RNG):

A harcok olyan elemei fogják tartalmazni, mint a kritikus találat, kitérés és blokkolás.

  • A pvp és pve részek is tartalmaznak majd ilyen elemeket.
  • Az akció harcrendszer kevésbé fog az RNG-n múlni.

Harci célzás:


Az Ashes of Creation-ben lesz kijelölős képesség és akció orientált képesség is. A választott képességektől függ majd.

  • A kijelölős skillnél mindenképp jelölve kell lennie a célpontnak
  • Az akció képességnél lehet földre tenni, ledobni, irányítani a célzást, nem kell konkrét célpont.
  • Nem lehet majd csak ebből, vagy csak abból összeválogatni a skilleket, 75% lesz a max. 
  • A skill fejlesztése járhat azzal, hogy megváltozik a tulajdonsága, vagyis akció skillből kijelőls lesz és vica versa.

Egy váltó gombbal lehet váltani az akció és a jelöléses rendszer között.

  • Az akció módnál lesz egy célkereszt a képernyőn, kb úgy mint egy felülnézetes fps-nél.
  • A jelöléses módnál bejelölöd a célpontot.
    • Az UI-n látható lesz egy “target of target” jelölés.

Az akció és jelöléses képességek karakterisztikájukban eltérőek lesznek egymástól. Például az akció fajtájú képességek közé tartozik az erősebb CC skill, a jelöléseshez a gyengébb.

Ultimate képességek:


Az ultimate képességek a legerősebb képességek közé tartoznak.

  • Ha elég fókusz pontot sikerült összegyűjteni a fegyver kombó rendszerből, akkor tudjuk alkalmazni.

 

Skillek kasztok szerint:


Bard skillek:

A bárdoknak vonzó képességeik is lesznek, nem csak buff jellegűek.

  • A bárdok széles képesség választékkal fognak rendelkezni, mint a szavalás, színészet és zene.
  • A bárdoknak mint más kasztoknak a harcon kívül is lesznek hasznos tulajdonságai.
    • Képességei nem tartalmazzák majd a Rested XP visszaállítását.

Cleric skillek:

A papok képességei kapcsolódnak az életerőhöz és a romlottsághoz.

Benediction:
Rank 1 – Lánc gyógyítás, amely 3 társat gyógyít.
Rank 2 – 
Rank 3 – 

Castigation:
Rank 1 – Szent energiával csapod meg ellenfeled, amely az alkalmazót Manával és Hp-val is tölti.
Rank 2 – 
Rank 3 – 

Damnation:
Rank 1 – Megátkozod a célpontod, amely DOT sebzést kap és a sebzési értékeit is csökkenti az átok.
Rank 2 – 
Rank 3 – 

Devotion:
Rank 1 – Gyógyító nyaláb, amely megkeresi a célpontját és gyógyít. Gyors.
Rank 2 – 
Rank 3 – 

Divine Censure:
Rank 1 – Egy sugárzó lándzsát dobsz az ellenfeledre, amely sebzi azt. Bármikor támad ez az ellenfél, esély van arra, hogy gyógyítást kapsz vissza.
Rank 2 – 
Rank 3 – 

Exorcism:
Rank 1 – Az ellenfél szellemét célzod meg az áldott energiával, és DOT sebzést okozol. A környező ellenfelek is sebződnek, ha a channel véget ért.
Rank 2 – 
Rank 3 – 

Hallowed Ground:
Rank 1 – Sugárzó energiával tölti meg a környéket, károsítja az ellenségeket és gyógyítja a szövetségeseket.
Rank 2 – 
Rank 3 – 

Judgement:
Rank 1 – A szent erő összezúzza célpontját, közvetlen sérüléseket okozva és csökkentve azok káros hatásait.
Rank 2 – 
Rank 3 – 

Resurrection:
Rank 1 – A halott szövetségesek felélesztése.
Rank 2 – 
Rank 3 – 

 

Mage skillek:

Black hole:
Rank 1 – Megidézel egy fekete lyukat a célhelyen, amely lassan behúzza az ellenséges célpontokat.
Rank 2 – Lefogja az ellenfeleket.
Rank 3 – A fekete lyuk felrobban a húzás idejének lejárta után.

Blink:
Rank 1 – Egy villanással jutsz előre.
Rank 2 – Nagyobb utat tehetsz meg és csökken a környező ellenfelek aggroja.
Rank 3 – Még nagyobb utat tehetsz meg és a portál bezártakor felrobban, ezzel AOE sebzést okozva ellenfeleiden.

Drain Essence:
Rank 1 – Lecsapolja a képesség a célpontot, egészségüket manává alakítva.
Rank 2 – Nagyobb százalék életerőt alakít át manává.
Rank 3 – Gyengíti a közelben lévő ellenfeleket.

Fireball:
Rank 1 – Egy tűzlabdát dobsz a célpontra, amelyet sebzel.
Rank 2 – Plusz DOT sebzés.
Rank 3 – Plusz AOE sebzés.

Gift of the Magi:
Rank 1 – Átadod a manád egy részét a kijelölt szövetségesednek.
Rank 2 – Nagyobb hatékonyság és több mana átadás.
Rank 3 – 

Lava Storm:
Rank 1 – Lávamezőt hoz létre a kiválasztott helyen. További sebzést okoz a képesség közepén. AOE sebzést okoz.
Rank 2 – Nagyobb sebzés és tovább tart.
Rank 3 – 

Lightning Bolt:
Rank 1 – Egy sugarat lősz, amely minden ellenfelet sebez akin átmegy.
Rank 2 – Eytra DOT sebzés.
Rank 3 – Leláncolja a közeli ellenfeleket, akiket nem talál el a sugár.

Meteor Storm:
Rank 1 – Megidézel egy meteor vihart, 3 meteor csapódik a kijelölt helyre, ahol nagy aoe sebzést okoz.
Rank 2 – Nagyobb sebzés és becsapódás, az ellenfelet stunolja (elkábítja).
Rank 3 – Nagyobb sebzés és becsapódás, az ellenfelet stunolja (elkábítja).

Prismatic Beam:
Rank 1 – Óriási prizmatikus energianyalábot hozol létre. Nagy sebzést okoz az ellenséges célpontokon, és lelassítja mozgásukat.
Rank 2 – DOT sebzés.
Rank 3 – Sebzi az ellenfeleket kúp alakban a célpont a és a varázsló között.

 

Tank skillek:

A tankoknak nem kötelező pajzsokat alkalmazni, de opcióként ott a lehetőség.

Bulwark:
Rank 1 – Megütöd az ellenfelet, növeli a blokkolás esélyét, aggrot is generál.
Rank 2 – Sebzés növekedés, tovább tart és még nagyobb blokkolási esély.
Rank 3 – Sebzés növekedés, tovább tart és még nagyobb blokkolási esély.

Javelin:
Rank 1 – A célpontot magadhoz húzod. Aggrót generál.
Rank 2 – Plusz sebzés és 3 célpontot húz.
Rank 3 – Plusz sebzés, 5 célpont és stun.

Lacerate:
Rank 1 – Megvágod az ellenfelet, amivel sebzést és vérzést okozol, valamint aggrot generál. 
Rank 2 – Nagyobb sebzés, valamint ha már aktív a skill a célponton és újra találot kap, akkor a vérzés azonnali sebzéssé alakul át.
Rank 3 – Nagyobb sebzés.

Myrmidon:
Rank 1 – Megütöd az ellenfelet, amely növeli a skillek átütési erejét, valamint aggrot generál.
Rank 2 – Nagyobb sebzés, nagyobb hatóidő és még jobb átütési erő.
Rank 3 – Nagyobb sebzés, nagyobb hatóidő és még jobb átütési erő.

Onslaught:
Rank 1 – Aggrot generál, egy kis sebzés visszaverő pajzsot hoz létre.
Rank 2 – Nagyobb sebzés, nagyobb védekezés, kiüti az ellenfelet.
Rank 3 – Nagyobb sebzés, nagyobb védekezés, kiüti az ellenfeleket a skill útjában.

Resounding Smash:
Rank 1 – Összezúzod a talajt amely a környező ellenfeleken AOE sebzést okoz és aggrót generál.
Rank 2 – Nagyobb sebzés.
Rank 3 – Nagyobb sebzés.

Shockwave:
Rank 1 – AOE sebzés a közeli ellenfeleken, kiütés és aggro.
Rank 2 – Nagyobb sebzés és DOT.
Rank 3 – Nagyobb sebzés és nagyobb területen hat.

Ultimate Defense:
Rank 1 – Minél kevesebb az életerőd annál nagyobb sebzés elleni védelmet biztosít. Aktív állapotban csökken a mozgás sebessége.
Rank 2 – Növekszik a hatóidő.
Rank 3 – Növekszik a hatóidő és a környező szövetségesek is kapnak védelmet.

Weapon Toss
Rank 1 – Eldobod a fegyvert a célpontra, ami sebzést okoz és aggrot generál. 
Rank 2 – Nagyobb sebzés és két célpont.
Rank 3 – Nagyobb sebzés, több célpont, valamint AOE sebzés az utolsó célpontnál.

 

Fighter skillek:

Ranger skillek:

Rogue skillek:

Minden kaszt alkalmas a kalandozásra, de a Rouge (Zsivány) kaszt legalkalmasabb a dungeonok rejtett kincseinek felkutatására.

Stealth:
Rank 1 – A karakter nem lesz teljesen láthatatlan. Lesznek olyan jelzések, amelyek segítenek a játékosoknak a lopakodó ellenfeleket kiszűrni a környezetből.
Rank 2 – 
Rank 3 – 

Summoner skillek:

Az idéző nem meglepő módon sok idéző képességgel rendelkezik. A választott 2. kasztjuk meghatározza majd milyen típusú idézésekre lesznek képesek

  • Állati
  • Szellem
  • Zombi, csontváz, egyéb halott lények
  • Holtestek
  • Néhány idéző több féle lényt is lehívhat
  • Néhány csak egy félét, de jóval erősebbeket
  • Néhány idéző képes lesz enerigákat lehívni

Utility skillek:


A utility képesség egy olyan nem harci képesség, amely kapcsolatba lép a környezettel. Ezek a képességek segítik majd a játékosokat a világban lévő fenyegetések legyűrésére.

  • A kasztoknak változó képességeik lesznek.
  • Minden kasztnak lesz manőverező képessége.
    • Például a grappling hook skill, vagy tárgy.
  • A kasztok rendelkeznek olyan képességekkel amelyek a csapadák felfedezésére és egyéb veszélyek elhárítására, felfedezésére alkalmasak. A varázslóknak példásul lesz rá skilljük, hogy megvilágítsák a csapdát és elpusztítsák azt.
  • Bizonyos területeken a kasztok képesek lesznek mászni, egyéb parkour tevékenységet végezni, ezek nem állandó képességek lesznek, csak bizonyos küldetések, vagy helyszínek határozzák meg alkalmazásukat.
  • Némely kasztok, például a Rouge képes a lopakodás képességre.
    • A Rouge rendelkezhet majd messzelátó képességgel is.

A hozzászólások jelenleg ezen a részen nincs engedélyezve.