Node Rendszer:
A játék egyik alappillére a Node (csomópont), ami egy központi mag és az azt körülvevő befolyási zóna együttesen alkot. Ilyen Node-ból 85 darab lesz megtalálható a rendelkezésre álló térképen. A játékosok tevékenységei alakítják ezeket a területeket, amelyek kis táborokból akár világvárosig (max 5 világváros) is fejlődhetnek. A városok rendelkezhetnek polgármesterrel és vezetőséggel, akik a város fejlődésébe is beleszólhatnak, épülettípusokat választhatnak, különböző szolgáltatásokat. A város fejlődése kihat a körülötte elterülő befolyási zónára, mivel küldetéseket, dungeon-okat, eseményeket, raid-eket is megnyithat egy-egy Node szintje. Ezek teljesítése ismét hozzájárulhat a Node fejlődéséhez, amely zónája el is nyomhatja, a körülötte lévő többi Csomópontot.
A Node-ok négy típusa lesz megtalálható a játékban:
- Divine (Isteni): A városlakók választják ki szerviz küldetések által, amelyek bizonyítják a lakók hitét és elkötelezettségeiket. Egyéb információ nem áll még rendelkezésre.
- Economy (Gazdasági): Az ilyen típusú Node-ok piacai képesek lesznek összekapcsolódni, valamint a Játékosok Stall-jainak (Kiosk) opciói is sokoldalúbbak lesznek.
- Military (Katonai): A vezetőjét a polgárok döntik el egy Gladiátor arénában. A katonai csomópontok megnyitják a Fejvadász küldetéseket és csökkentik a korrupció időtartalmát.
- Scientific (Tudományos): A vezetőjét a lakosok döntik el, és lehetőség nyílik a zónán belüli gyors utazásra. Más információ nem áll jelenleg rendelkezésre.
A Node-ok típusa a helyük alapján előre meg vannak határozva. A Node típusa már Stage-1-ben felfedezhető. Ha a Csomóponton kereskedő NPC-k jelennek meg, akkor Gazdasági Csomópont a típus, ha katonák, akkor Katonai, ha papok, Isteni Csomópont a típus. Minden játékos el tudja majd dönteni, hogy szeretne e részt venni a felfedezett Csomópont típus életében.
Zone of Influence (ZOI):
Minden Csomópont egy előre meghatározott földrajzi területtel rendelkezik, ez a ZOI. A ZOI-n belül tartózkodó játékosok tevékenysége súlyozott és ez segíti elő a Csomópont fejlődését. Ezek a tevékenységek lehetnek például a quest-elés, gyűjtögetés, vagy raid-elés.
„A legfontosabb dolog, ami megkülönböztet minket a legtöbb MMO-tól, hogy egy élő, lélegző, reaktív világunk van… A világunk zónákra oszlik, amiket elválasztunk egymástól a Csomópontokkal. A Csomópontok olyan láthatatlan zónák, amelyek hallgatnak mindenre, amit a játékos a zónában tesz; így a játékos ölés, küldetések, vagy gyártások által szerzett tapasztalati pontjait a Csomópontok is megkapják. Miután a Csomópont elég tapasztalati pontot szerzett, szintet lép, amely vonzza az NPC-ket.,, – Jeffrey Bard
A világ egyötödét egy Város ZOI-jába fogják felvenni. A ZOI határain belüli számos vazallusi csomópont egy országnak, vagy nemzetnek tűnhet.
„Nincs olyan hely, ahova mész, csinálsz valamit és egyetlen Csomópont se kapja meg a tapasztalati pontot.,, – Steven Sharif
Node fejlődése:
A Node ZOI területén belül minden városi és nem városi aktivitás (küldizés, gyártás, farmolás, raid) beleszámít a Csomópont fejlődésébe. A Node-oknak hat szintje van:
- Expedition (Expedíció): Szintlépés: pár óra.
- Encampment (Táborhely): Szintlépés: jó pár óra
- Village (Falu): Szintlépés: pár nap
- Town (Község): Szintlépés: jó pár nap
- City (Város): Szintlépés: pár hét
- Metropolis (Világváros): Szintlépés: jó pár hét
A Csomópont fejlődése új tartalmakat old fel:
- Az első szint gyorsan elérhetővé válik, amely felold banki és kereskedő szolgáltatásokat.
- Minél nagyobb a Node szintje, annál nagyobb a ZOI (zóna).
- A kevésbé fejlett Node-ok (más néven vazallus Csomópontok), amelyek egy fejlettebb Node zónájába esnek, kaphatnak tapasztalati pontot, de megrekednek egy alacsonyabb szinten, nem léphetik túl a domináns Node szintjét.
- Egy Node nem kap tapasztalati pontot a Zónán belül található Node-októl, ameddig el nem érik a maximális szintjüket.
- A játékosok biztonságos helyre kerülnek, ha a Node szintet lép és új építmények, eszközök jelennek meg.
- Egy Node polgárai hozzájárulhatnak más Csomópontok fejlődéséhez.
- A játékban nem lesz ismert az a rendszer, hogy a játékosok után milyen értékben fejlődik az adott Csomópont.
Node Irányelvek:
Új Node rendszer mechanika: Irányelvek – a polgármesterek választják ki, lakosok szavazhatnak, ezek buffokat adnak a Node területén belül, így még változatosabb lesz a világ.
Trófea Park:
A Trófea Park egy terület a településen belül, ahol a játékosok által szerzett trófeák lesznek megtalálhatóak. A trófeákról leolvashatóak a játékosoknak a neve, akik például elsőnek teljesítettek egy jelentős eseményt, lásd Word Boss, Dungeon Boss első leölése. Ezek a közlemények, teljesítmények is ösztönözhetik a többi játékost.
Zónák és Fejlődés:
A Dungeon-ok, World Boss-ok, Mob-ok, Quest-ek, Event-ek és egyéb tartalmak szintje a Zónákon belül különböző is lehet, de a Node-al együtt skálázódik. Nincsenek fix szintű Zónák, a Zónán belül a különböző helyeken, különböző szintű élőlények, ellenfelek lehetnek, amelyek a már említett módon fejlődhetnek a Node szintjétől is.
Node Visszafejlődés:
Ha a Csomópont Zónájában nem tevékenykedik elég játékos, akkor visszafejlődhet. Ha nagyon visszaesik, akkor egy PVE ostrom is kialakulhat a Node ellen.
Node fejlesztés:
A Node elrendezése és stílusa számos tényezőtől függ:
- Elhelyezkedése; a térképen való elhelyezkedése alapján
- Típusa; katonai, gazdasági, isteni, tudományos
- Stílusa; amely attól függ, melyik nemzet fiai tettek hozzá a legtöbbet a Csomóponthoz
- Polgármester; aki választhat építmények közül
Node építmények:
- Lakások (Housing); játékosok által vásárolható intance-olt lakások 4 szintű, vagy afölötti Csomóponton
- Karavánház; a Node-on belül megtalálható lesz egy dedikált karavános épület, ahol fejlesztheted, beállíthatod a karavánod. Például gyors legyen, vagy nagy teher bírású, stb….
- Laktanya; még nincs információ
- Guild házak; amelyek a központi szerepet töltenek be a klánok életében, számos előnnyel és testreszabási lehetőséggel
- Piactér; a kormányzat dönti el az elhelyezkedését a Node-on belül, amit utána a közösség épít fel
- Királyi istállók; a Kastélyok épületei közül az egyik, ami a Node-okon belül építhető
- Tudósok akadémiája; a játékon belüli társadalmi szervezet egyik épülete
- Statikus ház (Housing); a 3. szinten lévő Node házain belül biztosít kisebb szobákat a játékosoknak
- Vendéglők; ez az épülettípus a Csomópont szabad területein elhelyezhető, korlátozott számban
- Templomok; a világon (Verra) belüli vallást erősíti, több féle vallás között lehet versenyhelyet
- Tolvaj Céh; a játékon belüli társadalmi szervezet egyik épülete
- Kereskedő Céh; a játékon belüli társadalmi szervezet egyik épülete
Amikor a Node-on belül a felépítendő épület kiválasztásra kerül, akkor a játékosoknak az alapanyagot biztosítaniuk kell, például Karavánok segítségével, majd fel kell építeni az épületet, Küldetések segítségével.
A kormányzat dönti el merre specializálja a Csomópontokat. Ha elindulnak az egyik lehetőségen, a másikhoz tartozó épületek már nem választhatóak. Az új kormány, ha akar, változtathat a Csomóponton felhúzott épületeken. A Csomópontokon belül meghatározott számú épületet lehet felépíteni.
Node polgárság:
A Housing rendszer teszi lehetővé, hogy egy Node polgára legyen a játékos.
- A polgárság igényelhető 3. szintű és magasabb Csomópontokra.
- Egyszerre csak egy Csomópontnak lehet a polgára lenni.
- A szerveren egy fiókra, egy polgári cím aktiválható.
- Ha a játékos szeretne váltani, akkor két hét után kaphat új Node-on polgárságot.
- A játékos tulajdonában lévő lakások, szobákat nem érinti a változás.
- A polgárság kiváltása nem kötelező, csak egy lehetőség, ami előnyökkel jár és adóval
Node ostromok:
A Node-ok ostromával elérhető, hogy a megtámadott Node szintje visszavethető, illetve a Node teljesen elpusztítható. Ezáltal megnyitható a lehetőség a többi, környező Node számára, hogy fejlődjenek, újabb épületekkel gazdagodjanak. Ennek a dinamikus változásnak, politikai viszálynak és intrikának fontos szerepe van a világ szerkezetében.
Az ostrom nem egy könnyű feladat a játékosok számára. A városok és nagyvárosok jelentős védelemmel rendelkeznek. Az automatikus PVE ostromok kezdeményezésére van lehetőség az inaktív Csomópontok ellen.
Node kormányzat:
A Csomópont kormányának tagjait a polgárok közül lehet kiválasztani. A kormány és a polgármester megválasztásának módja a Csomópont típusától függ.
- Divine (Isteni): Szerviz küldetések segítségével dönthető el a kormányzat és a polgármester.
- Economy (Gazdasági): A legtöbb pénzforgalmat elérő játékosok közül kerülhetnek ki.
- Military (Katonai): A vezetőjét a polgárok döntik el egy Gladiátor arénában.
- Scientific (Tudományos): A vezetőségről demokratikus formában dönthetnek a polgárok.
Vezetői hatalmak:
A kormányzati tisztviselők széles körül képességekkel irányíthatják a Csomópontot:
- Másik Node polgárai kijelölhetőek az állam ellenfeleinek
- Háború megindítása egy másik Node ellen, a polgárok rákényszerítése az ügyre
- Kereskedelmi megállapodások
- A Node eszközeinek kezelése
- A Node épületeinek kezelése
- Adókedvezmények
- Védekező képességek
- A kormányok képesek a Node nevét megváltoztatni, egy listából választhatnak
A Guildeknek nincs lehetősége a Node-okat irányítani. A Guildek vezetői valószínűleg nem lehetnek Polgármesterek
- A Guildek külön szerepet játszanak a Node-ok életében, mint privát polgárok által betöltött szerepek.
- Csak néhány Guild vehet részt ezekben a szerepekben.
- Külön Guild szerepek vonatkoznak a kis, közép, és nagy Guild-ekre.
Node adó:
A polgármesterek/kormányzat forrásokat különíthetnek el anyagok, adók, küldetések formájában a Csomópont védelme érdekében.
- Az adó nem használható másra, mint a Csomópont fejlesztésére
- Az adó mértéke nem feltétlenül érinti az egyes polgárokat, mert a polgárok adójának szintjét a Csomópont határozza meg, de a Csomópont pénzügyeit befolyásolja a Szülő Csomópont által kivetett adó mértéke is.
Földalatti Node-ok:
A Földalatti és a fölöttük, a felszínen található Csomópontok kapcsolódnak egymáshoz, de nem ugyanazon a Zónán osztoznak.
- Karavánutak lesznek a föld alatt is.
- Az ostromok is hasonló módon működnek, mint a föld felett.
- Lesznek földalatti Nagyvárosok.
Tengerparti/Sziget Node-ok:
Lesznek Csomópontok a partok mentén és szigeteken is.
- Ezek a Csomópontok speciális lehetőségekkel, szolgáltatásokkal fognak rendelkezni, amelyek a tengerre vonatkoznak.
- Lehetséges lesz tengerről ostromolni egy part mentén fekvő Csomópontot.
- A sziget láncok biztosítani fogják a játék, tengerekre vonatkozó tartalmát.
Vízalatti Node-ok:
A víz alatt lesznek felfedezésre váró érdekes helyek, mindenféle városi építményekkel, de nem Node-ként üzemelnek.
- Nem lesznek Node-ok a víz alatt.
Relikviák:
A relikviák a Csomópontok olyan eredményei, amelyek idővel feloldhatóak. Lehetővé tehetnek a polgárok számára legendás fegyverek elkészítését, vagy egy legendás küldetés sorozatra invitálnak.
Sharemarkets (Aukciós ház jellegű piac):
A Csomópontok fejlődése során feloldhatóvá válik a Sharemarket, amely úgymond a Node-ok (kereskedelmi) közötti Aukciós házként funkcionál.
- Kemény mérőszámok, mint a küldetés vonalak, közeli erőforrások, polgárok fejlődése határozza meg az árakat.
- Az ostromok alatt leáll a kereskedés.