Node Rendszer

Node Rendszer:


A játék egyik alappillére a Node (csomópont), ami egy központi mag és az azt körülvevő befolyási zóna együttesen alkot. Ilyen Node-ból 85 darab lesz megtalálható a rendelkezésre álló térképen. A játékosok tevékenységei alakítják ezeket a területeket, amelyek kis táborokból akár világvárosig (max 5 világváros) is fejlődhetnek. A városok rendelkezhetnek polgármesterrel és vezetőséggel, akik a város fejlődésébe is beleszólhatnak, épülettípusokat választhatnak, különböző szolgáltatásokat. A város fejlődése kihat a körülötte elterülő befolyási zónára, mivel küldetéseket, dungeon-okat, eseményeket, raid-eket is megnyithat egy-egy Node szintje. Ezek teljesítése ismét hozzájárulhat a Node fejlődéséhez, amely zónája el is nyomhatja, a körülötte lévő többi Csomópontot.

A Node-ok négy típusa lesz megtalálható a játékban:

  • Divine (Isteni): A városlakók választják ki szerviz küldetések által, amelyek bizonyítják a lakók hitét és elkötelezettségeiket. Egyéb információ nem áll még rendelkezésre.
  • Economy (Gazdasági): Az ilyen típusú Node-ok piacai képesek lesznek összekapcsolódni, valamint a Játékosok Stall-jainak (Kiosk) opciói is sokoldalúbbak lesznek.
  • Military (Katonai): A vezetőjét a polgárok döntik el egy Gladiátor arénában. A katonai csomópontok megnyitják a Fejvadász küldetéseket és csökkentik a korrupció időtartalmát.
  • Scientific (Tudományos): A vezetőjét a lakosok döntik el, és lehetőség nyílik a zónán belüli gyors utazásra. Más információ nem áll jelenleg rendelkezésre.

A Node-ok típusa a helyük alapján előre meg vannak határozva. A Node típusa már Stage-1-ben felfedezhető. Ha a Csomóponton kereskedő NPC-k jelennek meg, akkor Gazdasági Csomópont a típus, ha katonák, akkor Katonai, ha papok, Isteni Csomópont a típus. Minden játékos el tudja majd dönteni, hogy szeretne e részt venni a felfedezett Csomópont típus életében.  

Zone of Influence (ZOI):


Minden Csomópont egy előre meghatározott földrajzi területtel rendelkezik, ez a ZOI. A ZOI-n belül tartózkodó játékosok tevékenysége súlyozott és ez segíti elő a Csomópont fejlődését. Ezek a tevékenységek lehetnek például a quest-elés, gyűjtögetés, vagy raid-elés. 

„A legfontosabb dolog, ami megkülönböztet minket a legtöbb MMO-tól, hogy egy élő, lélegző, reaktív világunk van… A világunk zónákra oszlik, amiket elválasztunk egymástól a Csomópontokkal. A Csomópontok olyan láthatatlan zónák, amelyek hallgatnak mindenre, amit a játékos a zónában tesz; így a játékos ölés, küldetések, vagy gyártások által szerzett tapasztalati pontjait a Csomópontok is megkapják. Miután a Csomópont elég tapasztalati pontot szerzett, szintet lép, amely vonzza az NPC-ket.,, – Jeffrey Bard

A világ egyötödét egy Város ZOI-jába fogják felvenni. A ZOI határain belüli számos vazallusi csomópont egy országnak, vagy nemzetnek tűnhet. 

„Nincs olyan hely, ahova mész, csinálsz valamit és egyetlen Csomópont se kapja meg a tapasztalati pontot.,, – Steven Sharif

Node fejlődése:


A Node ZOI területén belül minden városi és nem városi aktivitás (küldizés, gyártás, farmolás, raid) beleszámít a Csomópont fejlődésébe. A Node-oknak hat szintje van:

  1. Expedition (Expedíció): Szintlépés: pár óra.
  2. Encampment (Táborhely): Szintlépés: jó pár óra
  3. Village (Falu): Szintlépés: pár nap
  4. Town (Község): Szintlépés: jó pár nap
  5. City (Város): Szintlépés: pár hét
  6. Metropolis (Világváros): Szintlépés: jó pár hét

A Csomópont fejlődése új tartalmakat old fel:

  • Az első szint gyorsan elérhetővé válik, amely felold banki és kereskedő szolgáltatásokat.
  • Minél nagyobb a Node szintje, annál nagyobb a ZOI (zóna).
  • A kevésbé fejlett Node-ok (más néven vazallus Csomópontok), amelyek egy fejlettebb Node zónájába esnek, kaphatnak tapasztalati pontot, de megrekednek egy alacsonyabb szinten, nem léphetik túl a domináns Node szintjét.
  • Egy Node nem kap tapasztalati pontot a Zónán belül található Node-októl, ameddig el nem érik a maximális szintjüket.
  • A játékosok biztonságos helyre kerülnek, ha a Node szintet lép és új építmények, eszközök jelennek meg. 
  • Egy Node polgárai hozzájárulhatnak más Csomópontok fejlődéséhez.
  • A játékban nem lesz ismert az a rendszer, hogy a játékosok után milyen értékben fejlődik az adott Csomópont. 

Node Irányelvek:

Új Node rendszer mechanika: Irányelvek – a polgármesterek választják ki, lakosok szavazhatnak, ezek buffokat adnak a Node területén belül, így még változatosabb lesz a világ.

Trófea Park:

A Trófea Park egy terület a településen belül, ahol a játékosok által szerzett trófeák lesznek megtalálhatóak. A trófeákról leolvashatóak a játékosoknak a neve, akik például elsőnek teljesítettek egy jelentős eseményt, lásd Word Boss, Dungeon Boss első leölése. Ezek a közlemények, teljesítmények is ösztönözhetik a többi játékost.

Zónák és Fejlődés:

A Dungeon-ok, World Boss-ok, Mob-ok, Quest-ek, Event-ek és egyéb tartalmak szintje a Zónákon belül különböző is lehet, de a Node-al együtt skálázódik. Nincsenek fix szintű Zónák, a Zónán belül a különböző helyeken, különböző szintű élőlények, ellenfelek lehetnek, amelyek a már említett módon fejlődhetnek a Node szintjétől is.

Node Visszafejlődés:

Ha a Csomópont Zónájában nem tevékenykedik elég játékos, akkor visszafejlődhet. Ha nagyon visszaesik, akkor egy PVE ostrom is kialakulhat a Node ellen.

Node fejlesztés:


A Node elrendezése és stílusa számos tényezőtől függ:

  • Elhelyezkedése; a térképen való elhelyezkedése alapján
  • Típusa; katonai, gazdasági, isteni, tudományos
  • Stílusa; amely attól függ, melyik nemzet fiai tettek hozzá a legtöbbet a Csomóponthoz
  • Polgármester; aki választhat építmények közül

Node építmények:

  • Lakások (Housing); játékosok által vásárolható intance-olt lakások 4 szintű, vagy afölötti Csomóponton
  • Karavánház; a Node-on belül megtalálható lesz egy dedikált karavános épület, ahol fejlesztheted, beállíthatod a karavánod. Például gyors legyen, vagy nagy teher bírású, stb…. 
  • Laktanya; még nincs információ
  • Guild házak; amelyek a központi szerepet töltenek be a klánok életében, számos előnnyel és testreszabási lehetőséggel
  • Piactér; a kormányzat dönti el az elhelyezkedését a Node-on belül, amit utána a közösség épít fel
  • Királyi istállók; a Kastélyok épületei közül az egyik, ami a Node-okon belül építhető
  • Tudósok akadémiája; a játékon belüli társadalmi szervezet egyik épülete
  • Statikus ház (Housing); a 3. szinten lévő Node házain belül biztosít kisebb szobákat a játékosoknak
  • Vendéglők; ez az épülettípus a Csomópont szabad területein elhelyezhető, korlátozott számban
  • Templomok; a világon (Verra) belüli vallást erősíti, több féle vallás között lehet versenyhelyet
  • Tolvaj Céh;  a játékon belüli társadalmi szervezet egyik épülete
  • Kereskedő Céh; a játékon belüli társadalmi szervezet egyik épülete

Amikor a Node-on belül a felépítendő épület kiválasztásra kerül, akkor a játékosoknak az alapanyagot biztosítaniuk kell, például Karavánok segítségével, majd fel kell építeni az épületet, Küldetések segítségével. 
A kormányzat dönti el merre specializálja a Csomópontokat. Ha elindulnak az egyik lehetőségen, a másikhoz tartozó épületek már nem választhatóak. Az új kormány, ha akar, változtathat a Csomóponton felhúzott épületeken. A Csomópontokon belül meghatározott számú épületet lehet felépíteni.

Node polgárság:


A Housing rendszer teszi lehetővé, hogy egy Node polgára legyen a játékos.

  • A polgárság igényelhető 3. szintű és magasabb Csomópontokra.
  • Egyszerre csak egy Csomópontnak lehet a polgára lenni.
  • A szerveren egy fiókra, egy polgári cím aktiválható.
  • Ha a játékos szeretne váltani, akkor két hét után kaphat új Node-on polgárságot.
  • A játékos tulajdonában lévő lakások, szobákat nem érinti a változás.
  • A polgárság kiváltása nem kötelező, csak egy lehetőség, ami előnyökkel jár és adóval

Node ostromok:


A Node-ok ostromával elérhető, hogy a megtámadott Node szintje visszavethető, illetve a Node teljesen elpusztítható. Ezáltal megnyitható a lehetőség a többi, környező Node számára, hogy fejlődjenek, újabb épületekkel gazdagodjanak. Ennek a dinamikus változásnak, politikai viszálynak és intrikának fontos szerepe van a világ szerkezetében.

Az ostrom nem egy könnyű feladat a játékosok számára. A városok és nagyvárosok jelentős védelemmel rendelkeznek. Az automatikus PVE ostromok kezdeményezésére van lehetőség az inaktív Csomópontok ellen. 

Node kormányzat:


A Csomópont kormányának tagjait a polgárok közül lehet kiválasztani. A kormány és a polgármester megválasztásának módja a Csomópont típusától függ.

  • Divine (Isteni): Szerviz küldetések segítségével dönthető el a kormányzat és a polgármester. 
  • Economy (Gazdasági): A legtöbb pénzforgalmat elérő játékosok közül kerülhetnek ki.
  • Military (Katonai): A vezetőjét a polgárok döntik el egy Gladiátor arénában. 
  • Scientific (Tudományos): A vezetőségről demokratikus formában dönthetnek a polgárok.

Vezetői hatalmak:

A kormányzati tisztviselők széles körül képességekkel irányíthatják a Csomópontot:

  • Másik Node polgárai kijelölhetőek az állam ellenfeleinek
  • Háború megindítása egy másik Node ellen, a polgárok rákényszerítése az ügyre
  • Kereskedelmi megállapodások
  • A Node eszközeinek kezelése
  • A Node épületeinek kezelése
  • Adókedvezmények
  • Védekező képességek 
  • A kormányok képesek a Node nevét megváltoztatni, egy listából választhatnak

A Guildeknek nincs lehetősége a Node-okat irányítani. A Guildek vezetői valószínűleg nem lehetnek Polgármesterek

  • A Guildek külön szerepet játszanak a Node-ok életében, mint privát polgárok által betöltött szerepek.
  • Csak néhány Guild vehet részt ezekben a szerepekben.
  • Külön Guild szerepek vonatkoznak a kis, közép, és nagy Guild-ekre.

Node adó:

A polgármesterek/kormányzat forrásokat különíthetnek el anyagok, adók, küldetések formájában a Csomópont védelme érdekében.

  • Az adó nem használható másra, mint a Csomópont fejlesztésére
  • Az adó mértéke nem feltétlenül érinti az egyes polgárokat, mert a polgárok adójának szintjét a Csomópont határozza meg, de a Csomópont pénzügyeit befolyásolja a Szülő Csomópont által kivetett adó mértéke is.

Földalatti Node-ok:


A Földalatti és a fölöttük, a felszínen található Csomópontok kapcsolódnak egymáshoz, de nem ugyanazon a Zónán osztoznak. 

  • Karavánutak lesznek a föld alatt is.
  • Az ostromok is hasonló módon működnek, mint a föld felett.
  • Lesznek földalatti Nagyvárosok.

Tengerparti/Sziget Node-ok:


Lesznek Csomópontok a partok mentén és szigeteken is.

  • Ezek a Csomópontok speciális lehetőségekkel, szolgáltatásokkal fognak rendelkezni, amelyek a tengerre vonatkoznak.
  • Lehetséges lesz tengerről ostromolni egy part mentén fekvő Csomópontot.
  • A sziget láncok biztosítani fogják a játék, tengerekre vonatkozó tartalmát. 

Vízalatti Node-ok:


A víz alatt lesznek felfedezésre váró érdekes helyek, mindenféle városi építményekkel, de nem Node-ként üzemelnek.

  • Nem lesznek Node-ok a víz alatt.

Relikviák:


A relikviák a Csomópontok olyan eredményei, amelyek idővel feloldhatóak. Lehetővé tehetnek a polgárok számára legendás fegyverek elkészítését, vagy egy legendás küldetés sorozatra invitálnak.

Sharemarkets (Aukciós ház jellegű piac):


A Csomópontok fejlődése során feloldhatóvá válik a Sharemarket, amely úgymond a Node-ok (kereskedelmi) közötti Aukciós házként funkcionál. 

  • Kemény mérőszámok, mint a küldetés vonalak, közeli erőforrások,  polgárok fejlődése határozza meg az árakat.
  • Az ostromok alatt leáll a kereskedés.

A hozzászólások jelenleg ezen a részen nincs engedélyezve.