PvP rendszer

Az Ashes of Creation számos lehetőséget biztosít a PvP-re, amely különböző tevékenységek során alakulhatnak ki. A játékban nem lesznek frakciók, nem lesznek jók és gonoszak, nem állítanak senkit sem döntés elé, hogy oldalt válasszon, de ezek nélkül is lesz elég indok arra, ha a játékos PvP élmények után vágyódik. Lássuk melyek lehetnek ezek:

  • Ritka nyersanyagok
  • Vadászterületek
  • Karavánok
  • Ostromok
  • Guild háborúk

Csak azért, mert a PvP rendszer bünteti a játékos megölését, még nem jelenti azt, hogy a PvP nem történhet meg. A világban számos ok lehet a PvP-re. Ritka nyersanyagok, vadászterületek, karavánok, ostromok, guild háborúk. – Steve Sharif CEO

Csatamezők (Open World Battlegrounds):


A Csatamezők olyan helyszínek a nyílt világban, ahol PvP csaták zajlanak. Ezekben a zónákban a játékosok Lila zászlót (támadható játékos) kapnak, vagyis büntetés nélkül lehet PvP-zni. Ilyen területek a következő helyszíneken alakulhatnak ki:

  • Karavánok
  • Kastélyok ostroma
  • Csomópontok ostroma
  • Guild háborúk célpontjai

Ha egy zöld zászlóval (nem támadó játékos) rendelkező játékos bemerészkedik egy ilyen terültre, akkor lila zászlót kap és büntetlenül támadhatóvá válik. A terület elhagyása után egy ideig még marad a lila besorolás, aztán visszaváltozik. A Csatamezőkön kívül minden a normál zászlós rendszerrel működik.

Vadászterületek:


A vadászterületek a nyílt világ egy-egy olyan pontja, ahol valamilyen lila zászlós PvP tevékenység zajlik. 

Karavánok:


A Karaván rendszer egy Open World PVP rendszer, ami nagy hasznot hozhat, de veszélyeket is rejt magába. A karavánok megkönnyítik az áruk szállítását, több játékos áruit lehet vele egyszerre szállítani és csak két Csomópont között haladhatnak. 

  • A támadásról, védelemről és a támadás figyelmen kívül hagyásáról is üzenet érkezik.
  • A karavánokat leginkább csapatosan érdemes megtámadni.
  • Ha sikeres a támadás és a karaván elpusztul, akkor a szállított áru egy része kiesik (nem tudni még mennyi százalék).
  • A cuccokról kapsz egy tanúsítványt, amit a Node-oknál be lehet váltani, bizonyítja, hogy a te árud pusztult el. 

Ostromok:


Kastély ostroma:

5 Guild kastély létezik a játékban, amelyek a sztori szerint ellenséges gépi NPC-k kezén van.

  • A Guild-eknek lesz lehetőségük arra, hogy ezeket a kastélyokat megostromolják.
  • Havonta egyszer lehet ostrom alá venni.
  • Csak azok a Guildek kezdhetik el az ostromot, amelyek legalább 3.as szintű Csomóponttal rendelkeznek.
  • A vár belső részébe, akkor lehet bejutni, ha ostromfegyverek alkalmazásával betörik az ajtókat, ledöntik a falakat. 

Csomópont ostroma:

A Csomópontok ostromával elérhető, hogy a megtámadott szintje csökkenjen, illetve teljesen elpusztuljon. Ezáltal megnyitható a lehetőség a többi, környező Node számára, hogy fejlődjenek, újabb épületekkel gazdagodjanak. Ennek a dinamikus változásnak, politikai viszálynak és intrikának fontos szerepe van a világ szerkezetében.

Az ostrom nem egy könnyű feladat a játékosok számára. A városok és nagyvárosok jelentős védelemmel rendelkeznek. Az automatikus PVE ostromok kezdeményezésére van lehetőség az inaktív Csomópontok ellen. 

Guild háború:


A Guild-ek háborút indíthatnak egymás ellen. A következő mechanika szerint:

  • Háborús nyilatkozat ideje
  • A háború célpontja (Guild Csarnok, Guild Erőd)
  • Győzelmi, vagy megadási feltételek
  • Egyszerre több Guild-el, vagy Szövetséggel is lehet háborúzni
  • A Guild háborúk a PVP zászlós rendszerén kívül zajlanak 

A fejlesztők céljai közé tartozik, hogy a Guild háborúknak több értelmet adjanak, magasabb kockázatért, több jutalmat a győztes félnek. A guild házak és erődök központi szerepet fognak ebben játszani. A rendszer kidolgozása jelenleg is folyamatban van.

Arénák:


Ezek nem a nyílt világhoz tartoznak, instance-olt PvP zónák.

A PvP zászló rendszere:


Akinek ismerős a Lineage 2 játék, az gyakorlatilag minden tud a rendszerről. Gyakorlatilag nagyon lerövidítve az a lényege, hogy a nyílt világban megakadályozza a solo, pve játékosok rendszeres bedarálást. Nem minden játékosnak szórakoztató, ha bogyógyűjtögetés közben szúrják hátba, vagy bántalmazzák bármilyen más módon. Ez a zászlós rendszer biztosít egyfajta védelmet.

  • A rendszer lehetőséget biztosít a nyílt világú PvP-re, azoknak aki lehetőséget keresnek erre.
  • A játékosok ölhetőek, de a céltalan öldöklés büntetést von maga után.

3 szintje van a Zászló rendszernek:

  1. Nem harcoló (zöld jelzés): 
    > Minden játékos zöld jelzéssel kezd.
    > A nem célzott támadás (AOE) nem sebzi meg a másik játékost.
  2. Harcoló (lila jelzés):
    > A zöld jelzésű játékosok ha PvP-ben érintett Csatamezőre, Vadászterületre lépnek, akkor lila jelzést kapnak, ami egy darabig akkor is megmarad, ha a területet elhagyták
    > Ha egy zöld jelzésű játékos megtámad egy másik zöld jelzésű játékost, akkor a támadó lila jelzést kap, vagyis szabadon támadhatóvá válik. A megtámadott fél zöld marad addig, ameddig vissza nem üt, ha visszaütött, lila lesz.
    > A zöld jelzésű játékos, aki gyógyít, buff-ol, bármilyen módon interakcióba kerül a lila támadóval, önmaga és lila jelzést kap.
    > A lila jelzésű játékos büntetés nélkül megölhető.
  3. Erkölcstelen (piros jelzés):
    > Ha egy lila jelzésű játékos megöl egy zöld jelzésű játékost, akkor piros, erkölcstelen kategóriába kerül.
    > Az erkölcstelen játékosok büntetéseket kapnak, valamint a térképen látható válnak a fejvadászoknak.
    > A játékosok rendelkeznek egy pontszámmal, amely a zöld játékosok leölésével növekszik. Minél magasabb ez a pontszám, annál nagyobb esély van rá, hogy az erkölcstelen játékos halála esetén eldob felszerelési tárgyakat, illetve nyersanyagokat. 
    > A játékos két módon szabadulhat meg az erkölcstelenségtől. Az egyik mód, hogy meghal, ha magas a pontszáma, akkor többször szükséges. A másik mód a Vallási küldetések végrehajtása.
    > A Harci Csomópontok csökkentik az erkölcstelenség idejét.
    > A zöld jelzésű játékosok szabadon támadhatják a piros, erkölcstelen játékosokat, megmarad a zöld jelzésük.

Különböző eseményeknél nem kapcsol be a Zászló rendszer. Például: Guild háborúk, vagy olyan területek, amelyek eleve PvP jelöléssel rendelkeznek.

Játékos halála:


  1. Zöld jelzésű játékos halála esetén:
    > Tapasztalati pont veszteség
    > A felszerelés tartóssága veszít értéket
    > Szállított nyersanyagokból kidobhat pár százalékot
    > A hátason szállított nyersanyagokból is kieshet pár százalék
  2. A lila jelzésű játékos körülbelül a dupláját szenvedi el annak, mint a zöld játékos. 
  3. Az erkölcstelen jelzésű játékosok a zöld jelzésű játékosok büntetésének 3-4x szenvedik el. A pontszámuktól függően eldobhatnak fegyvert, páncélt, a leölt játékosok tárgyait.
    > A játékos halála esetén, nem a szokásos spawn pontokon kel életre, hanem véletlenszerűen kiválasztott területen, halálának közelében.
    > A PvE és a PvP halál jelenleg nincs megkülönböztetve, de ez még nincs eldöntve.
    > Fulladásos halál lehetséges a játékban.

Párbaj:


A játék rendelkezni fog párbaj mechanikával. Valószínűleg a szokásos megoldásokat alkalmazzák majd. A párbaj elutasítható.

Fejlövés mechanika:


Tervezés alatt van a mechanika. A tesztelés során fog kiderülni, alkalmazásra kerül e, vagy sem. Az biztos, hogy ha a játék részét fogja képezni, akkor sem lesz 1 lövéses halál, a fejlövés kritikus sebzésnek minősül majd. 

Fejvadászat:


A játékos fejvadász címkét szerezhet magának fejvadász küldetés felvételével, amit egy legalább 4.es szintű Katonai Csomóponton található.

  • A fejvadászok látják az erkölcstelen játékosokat a térképen.
  • A fejvadász térképek pontosságát a játékos előrehaladása határozza meg a fejvadász rendszerben.
  • A fejvadász státusz ki/be kapcsolható.
  • Az erkölcstelen játékosok büntetlenül megölhetik a fejvadászokat, nem kapnak ezért erkölcstelen pontot.
  • A kocsmák azon helyek egyike, ahol közzéteszik a játékosokért járó fejpénzt, valamint a területet, ahol megtalálható.

 

PvP/PvX:


Az Ashes of Creation egy PvX játék, amely tartalmaz PvE és PVP elemeket is. Ezek átfedésben vannak egymással, nem igazán lehet csak PvE-re, vagy PvP-re koncentrálni. 

  • Egyensúly van a PvE és PvP tartalom között
  • Néhány szerver PvP jellegűbb lehet, mint a másik
  • Nem lesz különbség a PvE és PvP felszerelések között
  • A fejlődéshez szükségesek PvE elemek is
  • Minden statisztika a játékos harci hatékonyságához kapcsolódik

A hozzászólások jelenleg ezen a részen nincs engedélyezve.