Az Ashes of Creation számos lehetőséget biztosít a PvP-re, amely különböző tevékenységek során alakulhatnak ki. A játékban nem lesznek frakciók, nem lesznek jók és gonoszak, nem állítanak senkit sem döntés elé, hogy oldalt válasszon, de ezek nélkül is lesz elég indok arra, ha a játékos PvP élmények után vágyódik. Lássuk melyek lehetnek ezek:
- Ritka nyersanyagok
- Vadászterületek
- Karavánok
- Ostromok
- Guild háborúk
Csak azért, mert a PvP rendszer bünteti a játékos megölését, még nem jelenti azt, hogy a PvP nem történhet meg. A világban számos ok lehet a PvP-re. Ritka nyersanyagok, vadászterületek, karavánok, ostromok, guild háborúk. – Steve Sharif CEO
Csatamezők (Open World Battlegrounds):
A Csatamezők olyan helyszínek a nyílt világban, ahol PvP csaták zajlanak. Ezekben a zónákban a játékosok Lila zászlót (támadható játékos) kapnak, vagyis büntetés nélkül lehet PvP-zni. Ilyen területek a következő helyszíneken alakulhatnak ki:
- Karavánok
- Kastélyok ostroma
- Csomópontok ostroma
- Guild háborúk célpontjai
Ha egy zöld zászlóval (nem támadó játékos) rendelkező játékos bemerészkedik egy ilyen terültre, akkor lila zászlót kap és büntetlenül támadhatóvá válik. A terület elhagyása után egy ideig még marad a lila besorolás, aztán visszaváltozik. A Csatamezőkön kívül minden a normál zászlós rendszerrel működik.
Vadászterületek:
A vadászterületek a nyílt világ egy-egy olyan pontja, ahol valamilyen lila zászlós PvP tevékenység zajlik.
Karavánok:
A Karaván rendszer egy Open World PVP rendszer, ami nagy hasznot hozhat, de veszélyeket is rejt magába. A karavánok megkönnyítik az áruk szállítását, több játékos áruit lehet vele egyszerre szállítani és csak két Csomópont között haladhatnak.
- A támadásról, védelemről és a támadás figyelmen kívül hagyásáról is üzenet érkezik.
- A karavánokat leginkább csapatosan érdemes megtámadni.
- Ha sikeres a támadás és a karaván elpusztul, akkor a szállított áru egy része kiesik (nem tudni még mennyi százalék).
- A cuccokról kapsz egy tanúsítványt, amit a Node-oknál be lehet váltani, bizonyítja, hogy a te árud pusztult el.
Ostromok:
Kastély ostroma:
5 Guild kastély létezik a játékban, amelyek a sztori szerint ellenséges gépi NPC-k kezén van.
- A Guild-eknek lesz lehetőségük arra, hogy ezeket a kastélyokat megostromolják.
- Havonta egyszer lehet ostrom alá venni.
- Csak azok a Guildek kezdhetik el az ostromot, amelyek legalább 3.as szintű Csomóponttal rendelkeznek.
- A vár belső részébe, akkor lehet bejutni, ha ostromfegyverek alkalmazásával betörik az ajtókat, ledöntik a falakat.
Csomópont ostroma:
A Csomópontok ostromával elérhető, hogy a megtámadott szintje csökkenjen, illetve teljesen elpusztuljon. Ezáltal megnyitható a lehetőség a többi, környező Node számára, hogy fejlődjenek, újabb épületekkel gazdagodjanak. Ennek a dinamikus változásnak, politikai viszálynak és intrikának fontos szerepe van a világ szerkezetében.
Az ostrom nem egy könnyű feladat a játékosok számára. A városok és nagyvárosok jelentős védelemmel rendelkeznek. Az automatikus PVE ostromok kezdeményezésére van lehetőség az inaktív Csomópontok ellen.
Guild háború:
A Guild-ek háborút indíthatnak egymás ellen. A következő mechanika szerint:
- Háborús nyilatkozat ideje
- A háború célpontja (Guild Csarnok, Guild Erőd)
- Győzelmi, vagy megadási feltételek
- Egyszerre több Guild-el, vagy Szövetséggel is lehet háborúzni
- A Guild háborúk a PVP zászlós rendszerén kívül zajlanak
A fejlesztők céljai közé tartozik, hogy a Guild háborúknak több értelmet adjanak, magasabb kockázatért, több jutalmat a győztes félnek. A guild házak és erődök központi szerepet fognak ebben játszani. A rendszer kidolgozása jelenleg is folyamatban van.
Arénák:
Ezek nem a nyílt világhoz tartoznak, instance-olt PvP zónák.
A PvP zászló rendszere:
Akinek ismerős a Lineage 2 játék, az gyakorlatilag minden tud a rendszerről. Gyakorlatilag nagyon lerövidítve az a lényege, hogy a nyílt világban megakadályozza a solo, pve játékosok rendszeres bedarálást. Nem minden játékosnak szórakoztató, ha bogyógyűjtögetés közben szúrják hátba, vagy bántalmazzák bármilyen más módon. Ez a zászlós rendszer biztosít egyfajta védelmet.
- A rendszer lehetőséget biztosít a nyílt világú PvP-re, azoknak aki lehetőséget keresnek erre.
- A játékosok ölhetőek, de a céltalan öldöklés büntetést von maga után.
3 szintje van a Zászló rendszernek:
- Nem harcoló (zöld jelzés):
> Minden játékos zöld jelzéssel kezd.
> A nem célzott támadás (AOE) nem sebzi meg a másik játékost. - Harcoló (lila jelzés):
> A zöld jelzésű játékosok ha PvP-ben érintett Csatamezőre, Vadászterületre lépnek, akkor lila jelzést kapnak, ami egy darabig akkor is megmarad, ha a területet elhagyták
> Ha egy zöld jelzésű játékos megtámad egy másik zöld jelzésű játékost, akkor a támadó lila jelzést kap, vagyis szabadon támadhatóvá válik. A megtámadott fél zöld marad addig, ameddig vissza nem üt, ha visszaütött, lila lesz.
> A zöld jelzésű játékos, aki gyógyít, buff-ol, bármilyen módon interakcióba kerül a lila támadóval, önmaga és lila jelzést kap.
> A lila jelzésű játékos büntetés nélkül megölhető. - Erkölcstelen (piros jelzés):
> Ha egy lila jelzésű játékos megöl egy zöld jelzésű játékost, akkor piros, erkölcstelen kategóriába kerül.
> Az erkölcstelen játékosok büntetéseket kapnak, valamint a térképen látható válnak a fejvadászoknak.
> A játékosok rendelkeznek egy pontszámmal, amely a zöld játékosok leölésével növekszik. Minél magasabb ez a pontszám, annál nagyobb esély van rá, hogy az erkölcstelen játékos halála esetén eldob felszerelési tárgyakat, illetve nyersanyagokat.
> A játékos két módon szabadulhat meg az erkölcstelenségtől. Az egyik mód, hogy meghal, ha magas a pontszáma, akkor többször szükséges. A másik mód a Vallási küldetések végrehajtása.
> A Harci Csomópontok csökkentik az erkölcstelenség idejét.
> A zöld jelzésű játékosok szabadon támadhatják a piros, erkölcstelen játékosokat, megmarad a zöld jelzésük.
Különböző eseményeknél nem kapcsol be a Zászló rendszer. Például: Guild háborúk, vagy olyan területek, amelyek eleve PvP jelöléssel rendelkeznek.
Játékos halála:
- Zöld jelzésű játékos halála esetén:
> Tapasztalati pont veszteség
> A felszerelés tartóssága veszít értéket
> Szállított nyersanyagokból kidobhat pár százalékot
> A hátason szállított nyersanyagokból is kieshet pár százalék - A lila jelzésű játékos körülbelül a dupláját szenvedi el annak, mint a zöld játékos.
- Az erkölcstelen jelzésű játékosok a zöld jelzésű játékosok büntetésének 3-4x szenvedik el. A pontszámuktól függően eldobhatnak fegyvert, páncélt, a leölt játékosok tárgyait.
> A játékos halála esetén, nem a szokásos spawn pontokon kel életre, hanem véletlenszerűen kiválasztott területen, halálának közelében.
> A PvE és a PvP halál jelenleg nincs megkülönböztetve, de ez még nincs eldöntve.
> Fulladásos halál lehetséges a játékban.
Párbaj:
A játék rendelkezni fog párbaj mechanikával. Valószínűleg a szokásos megoldásokat alkalmazzák majd. A párbaj elutasítható.
Fejlövés mechanika:
Tervezés alatt van a mechanika. A tesztelés során fog kiderülni, alkalmazásra kerül e, vagy sem. Az biztos, hogy ha a játék részét fogja képezni, akkor sem lesz 1 lövéses halál, a fejlövés kritikus sebzésnek minősül majd.
Fejvadászat:
A játékos fejvadász címkét szerezhet magának fejvadász küldetés felvételével, amit egy legalább 4.es szintű Katonai Csomóponton található.
- A fejvadászok látják az erkölcstelen játékosokat a térképen.
- A fejvadász térképek pontosságát a játékos előrehaladása határozza meg a fejvadász rendszerben.
- A fejvadász státusz ki/be kapcsolható.
- Az erkölcstelen játékosok büntetlenül megölhetik a fejvadászokat, nem kapnak ezért erkölcstelen pontot.
- A kocsmák azon helyek egyike, ahol közzéteszik a játékosokért járó fejpénzt, valamint a területet, ahol megtalálható.
PvP/PvX:
Az Ashes of Creation egy PvX játék, amely tartalmaz PvE és PVP elemeket is. Ezek átfedésben vannak egymással, nem igazán lehet csak PvE-re, vagy PvP-re koncentrálni.
- Egyensúly van a PvE és PvP tartalom között
- Néhány szerver PvP jellegűbb lehet, mint a másik
- Nem lesz különbség a PvE és PvP felszerelések között
- A fejlődéshez szükségesek PvE elemek is
- Minden statisztika a játékos harci hatékonyságához kapcsolódik