Ashes of Creation – Élő Stream összefoglaló 2023.06.30.

Szép kövér info csomagot kaptunk a nyakunkba tegnap este a streamben. Nem gondoltam, hogy ennyire jól állnak a Housing-al és mindent meg is valósítanak, amit már 2017-ben elterveztek. Nagyon részletes, nagyon sok mechanikát követelő rendszert találtak ki, amelyek nagy részét már láthattuk különböző MMO-kban, de úgy gondolom, ha tényleg sikerül működőképessé tenni a gazdaságot, akkor az egyik legjobb rendszerre számíthatunk. Nem részletezném mi várható, mivel a videóban benne van, a wiki-n meg minden információ fent van évek óta. Igazából tényleg csak az okozott meglepetést, hogy ezzel az egész komplex rendszerrel ők nem vicceltek, hanem szépen haladnak vele, letették az alapokat és az Alfa 2 megjelenésével már egy nagyobb részét ki is próbálhatjuk. Egészen elképesztő, nem tudok mást mondani.  A tovább mögött találtok plusz infókat és pár képet.

Nephin-nek természetesen köszönjük a magyar kommentáros stream-et, az eredeti stream-et itt találjátok.
A cikkhez készült összes képet a Facebook oldalunkon találjátok meg. Minden további képet az Instagram és Twitter oldalunkra töltjük fel, valamint a Facebook csoportunkban találhatod meg. Ha kérdésed van keress meg minket a Facebook csoportban, vagy Discord-on.

Akit érdekel a The Ashes Forge műsorában Steven fog szerepelni július 9.-én. Lesz kérdezz-felelek rész is. Nézzétek.

A birtokrendszer bemutatása egy előre felvett majdnem 1 órás videóval indult. Az első felében képekkel, prezentációs formában részletezték a birtokrendszer alapjait és működését. Ezt a szegmenset követte a fentebb belinkelt videó, amelyben Steven, a játékban 3 másik fejlesztővel (Bucky, Mike, Corey) bemutatták a birtokot és a lehetőségeket. Elhangzott, mint fontos részlet, hogy a birtokhoz szükséges egy küldetést megcsinálni, ha ez megvan, azután a Node területén belül elérhető földterületeken kijelölhetjük azt a részt, ahol majd a birtokunkat kialakítjuk. Játékstílusunknak megfelelően választhatunk az elérhető területek közül, például Dungeon, vagy érclelőhelyek, út, stb…közelében. A tervrajz kiválasztása után felülnézetből fogjuk látni a területet, amelynél látható lesz mely területek foglaltak és melyek szabadok. Ha jól értettem, akkor a tervrajzokkal kereskedni is lehet majd, de fiókonként csak EGY birtoka lehet a játékosnak. Steven kiemelte, hogy a birtokkal lehet majd kereskedni is. 
A birtokon elsőként a házunkat kell felépíteni, amely 3 különböző méret kategóriába fog tartozni. A házban szabadon alakíthatjuk a bútorainkat, raktárunkat, trófeáinkat, valamint buffot is kapunk, ha a házunkban pihenünk.

A prezentáció szerint 3 kategóriába tartoznak majd az épület típusok. Az első kategória az üzleti épületek, amelyek valamilyen féle szolgáltatást nyújtanak, pl: kocsma, fegyvergyártó, fafeldolgozó üzem. Kocsma fejlesztése T1-T3 rendszeren belül fejleszthető. A birtokok nem lesznek mindenki számára elérhetőek, a casual játékosok leginkább kisebb házakban élnek majd a várfalakon belül. Erre jön még a család rendszer.

Kézműves épületek:
Minden szakma rendelkezik felépíthető gyártósorral, amely szintén fejleszthető. A feldolgozható nyersanyagokhoz receptek szükségesek, ha mindez még nem lenne elég, tüzelőanyag is kell a feldolgozáshoz, amelyeknek szintén több szintje lesz. Nyilván minél jobb cuccot szeretnénk feldolgozni, annál jobb tüzelő kell majd hozzá.

 

Az utolsó kategória a feldolgozó épületek kategóriája volt, ahol példaként a fafeldolgozót emelték kis. Ennek a Tier listáját is megmutatták, amely legvégén egy Golem is besegíthet a feldolgozásban.

A házunk nem csak dekoratív célokat szolgál, hanem tárolásra is alkalmas. Megmutatták, ahogy a tároló ládába ki-be pakolják a tárgyakat. A tárolható nyersanyagok Tetris menedzsment rendszerben működnek a jelenlegi elképzelés szerint (lásd: POE, Diablo). Fontos tudni, hogy a fegyverek, tárgyak, quest cuccok, akármik viszont nem. Azok a hagyományos 1 valami, 1 slot rendszerben tárolódnak. A tetris-es rendszer csak a gazdaságot érintő anyagokra, tárgyakra vonatkoznak.

A birtokot a játékban is bemutatták, ahol interakcióba lehetett lépni a növényekkel és haszonállatokkal is. A birtokodat nem tudja más játékos szétlopni. Jogokat adhatsz másoknak a belépésre és hogy mit tehetnek a birtokon.

A streamben még láthattunk vizi szörnyeket, páncélokat, de ami legfontosabb, a Niküa fajjal is elkészültek.

Nikua modellek bemutatása:

Bill bemutatása később, még korai, ismerkedik az új hellyel. Mára ennyi. Nem törekedtem mindent leírni, de azért remélem egy átfogó képet kaptatok a tegnapi eseményekről. Szép napot mindenkinek!

5 2 votes
Article Rating
Címke , .Könyvjelzőkhöz Közvetlen link.
Feliratkozás
Visszajelzés
guest

2 hozzászólás
Inline Feedbacks
View all comments
Rommel

Egész jónak tűnik így nézve. nekem a birkaníírás/simizés tetszett, ahogy meg lett ilyeténformán nyírva:-)