Ashes of Creation – Élő Stream összefoglaló 2022.05.27.

Meg is érkeztünk a májusi elő stream összefoglalójához. Pár napja már sejteni lehetett, valami nagy dolgot fognak mutatni és még talán azt is, hogy a környezettel és az évszakokkal lesz kapcsolatos. Én ezt vártam, de amit kaptam arra nem számítottam, szerintem más se. 1992 óta játszok számítógépes játékokkal és már 20 évvel ezelőtt is sokan várták a teljes rombolhatóságot, a realisztikus környezetet és a változó időjárási viszonyokat az évszakokkal egybekötve. A teljes pálya rombolhatóságát már egy ideje megoldották, szerintem legjobban és legszebben a 2010-es Bad Company 2-ben. Újabb 12 év kellett ahhoz, hogy egy újabb mérföldkövet érjen el a játékfejlesztés, mégpedig a dimanikusan változó környezetet. 
Sose gondoltam volna, hogy egy multiplayer játékban fogok ezzel a fícsőrrel elsőként találkozni, főleg nem az Ashes of Creation-ben. Az Intrepid-es srácok nem viccelnek az Unreal Engine 5-ös motorral, egészen elképesztő amit bemutattak, főleg annak tükrében, hogy ez még közel sem a végleges változat, amit ki is emeltek a videóban. Le a kalappal a srácok előtt, még most is keresem a szavakat a látottakra és próbálom elképzelni, hogy milyen lesz ebben a világban kalandozni… de nem szaporítom tovább a szót, nézzétek meg magatok:

Közvetlen magyar fordítással az élőről Hajni jóvoltából:

A bemutatóból megtudtuk:
– Elsőnek láthattuk mozgásban a férfi Vek fajt.
– A Riverlands környezet is elsőként mutatkozott be. Az előző hónapokban képeket kaptunk arról, mire lehet számítani.
– A valós időben 1 hétnek kell eltelni, hogy változzon az évszak és pár óra alatt megy végbe a változás (a hetes ciklus is változhat még). A videóban ez nyilván fel van gyorsítva, hogy be lehessen mutatni a technológiát. Steven kedvére irányíthatta a szeles, viharos, napos és esős időt, valamint az évszakok váltását. Nemcsak a környezet formálódott, hanem az állatok kinézete is. Ilyen sem volt még egyetlen játékban sem, de az, ahogy a teljes vegetáció átcserérlődik, az valami elképesztő. Az évszakok változása egyéb dolgokra is hatással lesz, példaként mutatták be, ahogy a jégtömbök elolvadnak, felfedve a torony eddig elzárt bejáratát. A szeles idő kihat a ruhánkra, ahogy a környezetre is. Felvetődött, hogy a ruházat télen havas lesz e, technikailag megoldható, de egyelőre nincs tervben, mivel valószínűleg túl nagy erőforrást igényelne a gépektől.
– A bemutatóban a karakter elhaladására nem reagált a fű mozgása, de ez később változni fog, ahogy haladnak a fejlesztések.
– A növények változása statikus, vagyis nem véletlenszerűen szórja el a játék a gombákat, ágakat, környezeti elemeket. Minden évszaknak meglesz az az állapota, mi hova kerül. Itt tértek ki arra, hogy valószínűleg lesz olyan felszedhető növény, ami csak szezonális lesz, lásd gomba, de például az ércek lelőhelyei nyilván nem változnak.
– Láthattunk még egy új skill-t is.

A bemutató után érkezett pár érdekesség:

Human Alpha 2 kezdő:

Évszakok változását követő állatok:

Páncélzat:

Lény:

Skin:

0 0 votes
Article Rating
Címke , .Könyvjelzőkhöz Közvetlen link.
Feliratkozás
Visszajelzés
guest
0 hozzászólás
Inline Feedbacks
View all comments