Tegnap este majdnem lemaradtam az élő stream-ről, már annyira hozzászoktam, hogy mindig péntek estére esik az összefoglaló. Az esemény tartalmi részével már mindenki tisztában lehetett, ugyanis hetekkel ezelőtt kiderült, hogy a továbbfejlesztett harcrendszer egy szeletét mutatják be. Így is történt. A kérdés már csak az, hogy az irány kinek tetszik majd és kinek nem. Tavaly már kísérleteztek az action combat és hybrid tab target rendszerekkel, sőt az elmúlt években volt itt már mindenféle megoldás, most éppen az action combat verziót láthattuk. Gondolom lesznek páran, akik a Black Desert Online félre harcrendszert nem érzik majd annyira magukénak egy MMORPG játékban, mert a tab-os root-os megoldást részesítik inkább előnyben. Személy szerint nekem teljesen mindegy melyik megoldás lesz a végleges, mivel az a véleményem, hogy nem a stílus fog dönteni, hanem az érzés. Ha sikerül jól megoldaniuk, akkor mindkét verzió tud jól működni, ha meg nem, akkor mindkettő tud nagyon rossz lenni. A tegnap látottak előremutatónak tűntek, nagyon sokat fejlődtek a tavaly nyári Alfa 1 harcrendszerhez és méginkább az Apocalypse verzióhoz képest. A fejlődés tehát érzékelhető minden fronton, de azért nem lenne rossz eldönteni és megosztani a közösséggel, hogy melyik utat választják. Mindenesetre az Alfa 2 tesztre ki fog derülni, ha előbb nem is. A tovább mögött…minden más.
- Az Alfa 2 térképen nagy változások lesznek.
- Az előző összefoglaló után sokan kiemelték az 1 hetes évszakok váltakozásának témakörét. Megoszlottak a vélemények, hogy mennyi hét lenne az ideális. Az egyik kiemelt kérdésre most mindenki megkapta a leglogikusabb választ: Egyelőre 1 hét lesz, de figyelemmel fogják kísérni a tesztek alatt, hogy mennyi idő a legoptimálisabb az élmény és gazdaság szempontjából és ennek megfelelően alakul majd ki a végleges érték. Steven még beszélt arról is, hogy nincsenek kőbe vésett funkciók és elképzelések, nyitott a fejlesztés, megmutatják amit tudnak, ha valami nem jó, azt javítani, fejleszteni fogják. A játék nem fog félkész állapotban megjelenni, mint más cégeknél, ahol ki kell adni időra a játékot, ha kész van, ha nincs.
- Pyra-n férfi karakter modellel mutatták be a harcrendszert. Az alap ütéseket kétkezes kard és dupla tőr felállással mutatták be.
- A lebegő számok, teljesen testreszabhatóak (méret, szín, stb..), de nem csak ez, hanem a teljes UI testreszabható lesz.
- A fajok nem változtatnak a harci animációkon, az univerzális lesz, viszont változnak a harcrendszeren kívüli dolgokban.
Dreadcrawler Boss:
Várfalak rombolására is képes.
Mantle of the Radiant Grove (2020. novemberi kozmetika):
A levelek a szezontól függően változhatnak a ruhán.
Pyra férfi és női modell:
Cursed Charger:
Szintén évszaknak megfelelően 4 variációban.