Ashes of Creation – Élő Stream összefoglaló július 26.

Az előző heti stream összefoglalóját találjátok meg ebben a cikkben. Kaptunk megint pár képet, a szavazás eredménye is meglett, kérdésekre is válaszoltak. Lássuk mit kaptunk:
A szavazás eredménye:

A többi információ a tovább mögött.

Mérnöki csapat információk:
 > Alex Khudoly (programozó) a streamben beszélt a játék dizájn frissítéséről.
 > Amin dolgoztak: server pulling, wrapping up, hálózati rész, bugok írtása, optimalizálás és teljesítmény növelés.
 > Több FX és mesh tesztelése, amelynek célja, hogy gyenge és jó gépeken is normálisan fusson a játék.
 > Dolgoztak még ellenőrző pontokon, modulárisan, hogy sokféleképpen felhasználható legyen, így az mmorpg-n belül különböző játékmódokban is használható.
 > Sok horog (hooks) is legyártásra került, amelyek megmondják mi történik, ha egy játékos bejut a vezérlő pontba, ez érinti az FX csapatot, a hangmérnököket, stb. Különböző eseményeket kódolnak a vezérlőpontokhoz, pl a játékos különböző buffokat kap, amely érinti a támadó/védő csapatokat. Különböző típusú vezérlőpontokkal rendelkezne. A rendszerek segítségével bónuszokat biztosítanak az ostromok során, amely a győzelemhez vezethet. Ezek befolyásolják a csapatok stratégiáját.

> Leszületés/újraszületés, amely az ostromok során különböző variációkban szerepelnek (azonnali, késleltetett). A késleltetett azért jó, mivel egyszerre tud leszületni egy csapat, így nem egyenként halnak meg, ha olyan a szituáció. Lehet választani különböző születési pontokat is.
> Különböző ostromfegyverek, mechanikákon is dolgoznak. Különböző tervek vannak a trebuchet-re, az egyik helyhez kötött, a másik állítható. A ballisták, amelyek különböző típusú lövedékkel rendelkeznek, a visszahúzási idő, stb… Különböző lövési módokat tesztelése: gyors, célzott és lassú, több lövés egymás után.

Vicces sztori: Steven és Alex 7 évvel ezelőtt találkozott az Archage játékban, amikor Alex az Amazon-nál dolgozott. Alex guildje egy kereskedő guild volt, ami beleolvadt Steven guildjébe. Amikor létrehozták az Intrepid stúdiót, Alex ezt mondta: I code, i fly, és csatlakozott a csapathoz.

Design csapat információk: J. Vosovic (Senior Game Designer) a streamben megosztották a dolgok tervezési oldalával kapcsolatos frissítéseket.
 > Több mint 20 éves tapasztalattal rendelkezik az iparágban.
 > Jelenleg a tervezőcsapat elsősorban a fegyveregyensúlyok, tapasztalatok, zsákmányok, UI stb. hangolásán dolgozott.
 > Elkezdték az új UI iterációkat az MMORPG-ben.
 > Apocalypse lobby , felhasználói felület animációk, töltőképernyők, stb.
 > Az Unreal Engine-től az UMG-t használják, de elkezdték alkalmazni a Humming bird-öt a Coherent labs-tól. Az AoC felhasználói felületének nem lesz sok képernyőtere, minimalista lesz, de kommunikatív lesz. UI-tesztet is futtatnak, ahol mindenki tesztelhette.

Környezeti csapat információk: Devin Lafontaine (Senior Artist), aki több mint 22 éves környezetművész tapasztalattal rendelkezik.
 > Az optimalizáláson dolgoztak, régebbi iterációkat töröltek, amelyeket rosszul készítettek el vagy átléptek a múltban, ezeket átdolgozták.
 > Az új kezdőterületen, frissítve a grafikákat. Az Apocalypse térkép, egy romos elf főváros lesz, ahol az egyik isteni átjáró található. Ami az elf építészetét illeti, egy kisebb kihívást jelent a fák építészetbe való beépítése, biztosítva, hogy a fák beleolvadjanak a környezetbe.

 

Karakter csapat információk: Keith Kovach (Senior Character Artist), az Intrepid Studios első alkalmazottja.
 > MMORPG dolgokat fejlesztenek, sokat haladtak és a különböző fajokra összpontosítva, véglegesítik őket.
 > Dolgoznak a páncélok, ahogy azok illenek a fajokhoz, képességeikhez, vékony és kövér karakterek páncéljainak megjelenésén. 
 > Lehet választani a tipikus lovag, vagy az arab köpenyek között. Meg akartak mutatni néhány dolgot, de nem kaptak még engedélyt. Ezek nem rajzok, hanem produkciós koncepciók, amelyek segítik a modellezőket.

 

Dolgoznak egy sárkányon, 4 lábú sárkányon. A kastélyok uralkodóinak lehet egy kisebb sárkánya. Jincy a nyergeken dolgozik. Az öregebb, ősi sárkányok a Raid-ek boss-jai lesznek.

Kérdezz-Felelek:

K: Azt mondták, hogy zökkenőmentes átmenetek lesznek a területek között, hogyan fog működni?
V: Annak érdekében, hogy korlátozott választ adjunk rá, amikor az MMO-k hálózatba kerülnek, akkor vannak zónák, amelyek másokkal működnek. A szerver architektúránk inkább a terheléskiegyenlítésről szól a nagy csaták és a zónák közötti kapcsolatok során. Nem akarjuk befolyásolni a zónák közötti átmenetet. Saját egyéni hátterünk és partnerünk van, akikkel együtt dolgozunk. Az Apocalypse tesztelésének egy része az, hogy max hányat tudunk kezelni egy zónában.

K: Ár apály mintákat fogunk tapasztalni az óceánokban?
V: Nem akarjuk modellezni ezeket. Látni fogjátok a napszakok, az évszakokat, de nem lesz dinamikus árapály. Az óceán nem lesz statikus, van olyan dolog, ami a tartalom típusától függően változik.

K: A térkép globális lesz, ha nyugatra sétálok, akkor eljutok a végére, vagy láthatatlan falak lesznek?
V: Kipróbáljuk, mindkettőt teszteljük, és megvizsgáljuk, hogy melyik működik, mert megváltoztatja a térkép elrendezésének módját. Emellett azért, mert kontinentálisak vagyunk, nem kell aggódnunk a hegységektől, mivel óceánok vannak. Többet arról, hogy ez hogyan befolyásolja a játék gazdaságosságát, mint a mérnöki tevékenység.

K: Az adókon kívül az egyetlen mód, hogy a játékosok adnak a csomópontoknak erőforrásokat? Vagy lesz valami más motiváció? Az emberek természetükből adódóan felhalmozó jelleműek, így nem látok hajlandóságot arra, hogy lemondjak erőforrásaikról egy apró jelzés miatt, hogy egy újabb frakciót is figyelembe vegyen.
V: A karaván rendszer forrásokat is biztosítanak. Ennek többsége az erőforrásokhoz kapcsolódik. A játékosok együtt dolgoznak a csomópont javára. Egy jó polgármester együtt dolgozik a játékosokkal, hogy előnyös legyen a csomópont számára. A pénz a motor, amely ösztönzi a csomópontot.

K: Lehetőség lesz e a polgármester kampány bannereinek elhelyezése a lakókocsinkon?
V: Korábban beszéltünk arról, hogy nem engedélyezzük az egyéni képeket. Most azonban az egyéni képek engedélyezésére támaszkodunk. Lesz jóváhagyási folyamat.

K: A dinamikus rombolás befolyásolja a hajókat?
V: Még nem válaszolhatunk erre, de attól függően, hogy milyen megoldást találunk a megsemmisítésre, a válasz igen vagy nem. 

K: Lesz-e minden osztály számára alkalmazható lopakodás mechanika?
V: Biztosan lesz, pl akik elsődleges tolvajok, de a másodlagos tolvaj kasztok kihatnak az első osztályra, módosításokat fognak kapni.

K: Lesz elsődleges/másodlagos kaszt fejlődés?
V: Igen.

K: Említésre került, hogy a kézműves osztályban a legmagasabb képzettségű játékosok nem lehetnek minden szakmának mesterei, de a szakmán belül?
V: A Szakma minden utat megnyit, és a szakmán belül mestere lehetsz minden útnak.

K: Kapunk valamilyen formában karakterkészítőt az Apocalyspe-ben?
V: Az Alpha 1-nek szántuk, de van egy esély, hogy jöhet. A fejlesztés ütemétől függ.

K: Lesz chat-rendszer az Apocalypse számára az aktuális tesztben?
V: Csak VOIP lesz a következő tesztben.

K: Lesz PTR vagy tesztszerver a tartalom teszteléséhez? Hogyan akadályozzátok meg, hogy a játékosok úgy érezzék, már nincs több tennivaló?
V: Egyedülálló megoldással rendelkezünk a tartalomra vonatkozó megoldással, képesek vagyunk a helyőrző történet / szöveg beillesztésére a tesztszerverekre. A játék megjelenésére bekerül a fő sztori.

K: Ha a kedvenc hajóm elveszik a PvP-ben, akkor örökre eltűnt?
V: Javítható, de hosszabb a folyamat.

K: Mi a tervek a faji eloszlásra: Osztályspecifikus küldetések?
V: Előfordulhat, hogy nem ugyanazt a küldetést csinálod, de a küldetések teljesítéséhez még mindig besegíthetnek mások, kivéve ha egyedi küldetésről van szó. A legtöbb küldetésnél mindig játszhatsz más játékosokkal. Általában azt akarjuk, hogy mindenki képes legyen mindent megtenni. Tehát többnyire 90% -ban mindenki képes. Ezt a 10% -ot osztják fel a faj/cím/céh/polgármester között.

K: Látni fogjuk a különbséget a varázslat VFX-ben (grafika), amikor a szint emelkedik?
V: A készségfejlesztés egy része az lesz, hogy további FX-t adjon hozzá. Ennek része, ha bizonyos skilleket látsz a csatában, tudod, hogy milyen szintű.

K: Xsolla fizetési szolgáltatóval kapcsolatos új infók?
V: A decemberben nyújtott új számla-szolgáltatások közül azonban sokan szorosan kapcsolódtak sok más rendszerhez. Ennek a rendszernek a modularitása valamilyen munkát igényelt, de más fontos kérdésekben a háttérben dolgoznak ezen. A platform csapat dolgozik rajta, és mi is dolgozunk az adatbázis csapatokkal és az AWS-lel. Így a haladásról szóló jelentés hamarosan megjelenik, és frissítjük.

K: Milyen egzotikus fegyvereket várhatunk a játékban? (pallos/ostorok/kasza)
V: Egzotikus fegyverek lesznek, a kérdés az, hogy hány fog működni a fő fegyverrendszeren kívül. Tehát egy katana beleesik a kardba, a pallosok az alabárdok csoportjába esnek, az ostorok az bonyolultak. Látni fogjátok őket a már létező kategóriákban, de a még egzotikusabbak még kérdésesek.

K: A szavazás tekintetében támogathatom-e a polgármester barátomat pénzzel? Tud e egy jó politikákkal rendelkező polgármester nyerni egy rossz politikával rendelkező polgármester ellen?
V: A gazdasági csomópontok egy oligarchia, ahol a játékos megvásárolja a polgármesteri címet. Lesz egy mechanizmus, amely segít a barátaidnak, de nem lesz olyan egyszerű, mint egy sima arany átadás. Az arany eladók jelölésére metrikák vannak, így meg kell győződnünk róla, hogy rendesen működik. Igen, támogathatod a barátaidat. Ilyen követelmény például, hogy a csomópont tagja vagy, stb.

K: A polgármester kivételével vannak vezető pozíciók?
V: Léteznek olyan pozíciók, amelyek bizonyos NPC-interakciókhoz hozzáférési jelet adnak. Egy csomópont igazgatója, egy csomópont papja vagy akolitája, védőszentvezető, vezető fejvadász, rengeteg különböző dolog van a csomóponton belül.

K: Milyen besorolású lesz a játék, lehet ízletes meztelenség?
V: Teen rating értékelésre fogunk menni. Nem lesz meztelenség, nem ez a cél. A játékban érzéki környezet lesz, de nincs közvetlen meztelenség.

K: Vannak-e olyan loot rendszerek, mint a korrupciós rendszer mellett a teljes felszerelés eldobása?
A: Nem. Nem lesz.

K: Láthatod más játékosok szintjét és felszerelését?
V: Korábban beszéltünk erről, aggodalomra ad okot, hogy az akadályozza a belépést bizonyos tevékenységekbe. Az egyik dolog, hogy látni egy másik személy felszerelés. Nem akarjuk blokkolni a játékosokat abban, hogy részt vegyenek, mert a játékosok a készségek helyett a tárgyakat számát, minőségét nézik. Óvatosan próbálunk játszani, hogy elegendő eszközt adjunk a játékosoknak. Elfogadjuk és tudjuk, hogy nem tudjuk megakadályozni, hogy a játékosok megtegyék, de lelassíthatjuk. Azt várjuk, hogy az emberek a készségszintet indikátornak tekintik. Céhvezetőként több változót is figyelembe kell venni, és segítenie kell őket abban, hogy segíteni tudjanak.

K: Megmondták, hogy egy idézők egy csoportja együtt lehívhat egy golemet. Vajon az idézők alosztályai különbséget tesznek-e arra, hogy mit hívnak le?
V: Ők képesek lesznek megváltoztatni az attribútumokat a legvalószínűbb, de nem az idézést. A különböző golem típusok későbbi tartalmak lehetnek.

K: Tudjuk, hogy vannak faji kiegészítések, ezek csak kozmetikai dolgok?
V: Mindkettő, kozmetikai is lehet, és befolyásolhatja a képességet is.

K: Lesznek passzív statisztikák/hatások?
V: Igen.

K: Lesz-e szerződéses rendszer a játékosok között? Lehet-e aláírni szerződéseket a játékosok között?
V: A szerződések király ötletek, de nehezen beépíthetők. Vannak olyan helyek, ahol ezt megtehetik, de korlátozottak lesznek. Vannak olyan funkciók, mint a polgármester-rendszer, ahol a csomópont alapok a szerződések jutalmának minősülnek. A karaván rendszer vonatkozásában, amikor a játékosok közel kerülnek hozzájuk, a védők biztosítják a jutalmat, ami egyfajta szerződés.

K: Lehet-e részt venni egy csomópont ostromon, ha egyik oldalon sem állunk (nem támadó és nem védő), és van-e jutalom?
V: Igen és igen. Az egyetlen különbség az, hogy a kastély ostromának a céh tagjának kell lenni, de egy csomópont esetében, még ha nem is állampolgár, akkor egy NPC-hez  mehet, és csatlakozhat. Az állampolgársághoz való hozzáférés korlátozott stb…

K: Lesz-e buffok és debuffok, amelyek az éghajlati zónáktól és évszakoktól függenek?
V: Nem osztály alapú, de lehet, hogy függ a kapcsolatoktól vagy az évszakoktól. A fagyköpenyhez hasonló elemei bónuszt kaphatnak a fagyzónában.

0 0 votes
Article Rating
Címke , , .Könyvjelzőkhöz Közvetlen link.
Feliratkozás
Visszajelzés
guest

0 hozzászólás
Inline Feedbacks
View all comments