Folytatódnak az összefoglaló cikkek, amelyek különböző témaköröket ölelnek fel. Ezek a hírek később, több információval kiegészítve elérhetővé válnak a honlap wiki-s menüje alatt. Ha már a véletlen úgy hozta, követjük Krojak munkásságát, és mivel jelenleg a Dungeon részt emelte ki, így ezt foglaljuk össze nektek. A tovább mögött megtaláljátok pontokba szedve.
- Nyílt világ: Az Ashes of Creation régiói töltőképernyő nélkül bejárhatóak. Dungeon-ok és Raid-ek túlnyomó többsége nyílt világú, ezáltal lehetőséget biztosít az Open World PVP-re. A cél az, hogy ez a szabadság a dungeon-okban is megmaradjon, miközben az instance-olt mechanikák előnyeivel is rendelkezzen. A Dungeon-ok között lesz instance-olt is, de csak azok, amelyek valami sztori részei, és szükséges hozzá.
- Dungeon méretek: A fejlesztők, nagy nyílt dungeon-okat képzeltek el, kisebb és nagyobb feladatokkal, amelyeket 30 perc alatt teljesíthetőek, valamint több nagyobb játékos csapat is el fog férni ezeken a helyeket. A cél nyilván az, hogy a játékosok között legyen valami interakció, legyen az segítségnyújtás, vagy küzdelem a boss-okért, stb…
- Dungeon tartalmak: Ahogy a Node (Csomópont) fejlődik, úgy jelenik meg a zónájában (ZOI) egyre több POI (felfedezésre váró terület), mint például Dungeon, Raid, stb. A Dungeon-ok szintje, mérete, lehetőségei együtt fejlődnek a Csomópontokkal. Ezért például egy Metropolis méretű Csomópont Dungeon-je sokszorta nagyobb és nehezebb lehet, mint egy kisebb Csomópont Dungeon-ja. De nem csak a Csomópont szintje, hanem a típusától és elhelyezkedésétől is függ egy Dungeon, illetve POI.
- Csapat méretek: A játékban ugyanúgy megtalálhatóak a solo, illetve kis és nagy csapatos tartalmak. Egy sima csapat létszáma nyolc fő lehet, a raideké maximum 40. Mivel nyílt világúak a dungeon-ok, így a guild csapatok mögött nem zárulnak le a tartalmak, hanem más csapatok, csoportok, raidek, solo játékosok is jelen lehetnek ugyanazon a területen.
- Loot tábla: A Mob-ok és a Boss-ok dobhatnak aranyat, tárgyakat, valamint alapanyagokat, amelyek az említett lények típusától függ. Például egy farkasból nem arany fog esni, hanem bőr, amit el lehet adni és aranyat kapsz érte. Logikusan alakítják ki a loot táblákat, valamint a kapott loot nagy részét gyártható alapanyagok fogják kitenni és nem haszontalan, semmire nem jó trash cuccok.