Ashes of Creation – Alpha Two – 2.5 fázis indulása és Steven megjegyzése

Elindult a kiterjesztett 2. fázis és mint sejteni lehetett, nem éppen zökkenőmentesen fut a teszt. Mindez köszönhető annak, csak egy világot, a Shol-t indították útjára, annak reményében, hogy minden eddigi terhelési rekordot megdöntsenek a szerveren és a rendszer gyengeségeit javítani tudják. Ez meg is történt és a hibák javítása folyamatban van. Steven reagált is az eseményekre:

„Szerettem volna egy gyors tájékoztatást adni a múlt hétvégi tesztről – és egy nagy gratulációval kezdeni! A legmagasabb CCU-t értük el egyetlen területen az Ashes történetében. Több mint 8,100 tesztelő érkezett a Shol világba a szombati csúcsidőben. Tudomásunk szerint ez nem csak az Ashes, hanem bármely Unreal Engine 5 játék egyetlen világon elért rekordja. Ez egy hatalmas mérföldkő és nagy lépés a hosszú távú párhuzamosítási céljaink felé.

Ennek ellenére a játékosok 20-40%-a tapasztalt időszakos szolgáltatási problémákat a teszt során, elsősorban néhány alapvető rendszer hibái miatt – leginkább az Artisanship szolgáltatásunk (amely a dinamikus gyűjthető tárgyakat vezérli), valamint az esemény- és harcrendszerek miatt. Nagyra értékeljük a káosz alatt tanúsított türelmeteket és kitartásotokat.

Hogy a legtöbbet hozzuk ki hősies erőfeszítéseitekből, úgy döntöttünk, hogy a szerver egész héten élesben marad. Ez lehetőséget ad a csapatunknak, hogy aktív hibakeresést végezzen, és a tesztkörnyezetet használva élesben telepítse a javításokat. Erről szól az alfa – minden egyes összeomlás, fennakadás vagy furcsa viselkedés, amit elviseltek, közelebb visz minket a 3. fázis erősebb és stabilabb elindításához.

Valószínűleg naponta több javítást is fogunk eszközölni, úgyhogy figyeljétek a Discordot a frissítésekért. Számítsatok némi teljesítménybeli turbulenciára a teszt során, mivel aktívan profilozunk a Shol szerveren.

Még egyszer köszönjük, hogy kitartottatok mellettünk – a segítségetek felbecsülhetetlenül fontos ahhoz, hogy az Ashes nagyszerű legyen. ❤️
– Steven

Ashes of Creation – Alpha Two – Turquoise Sea & Jundark bemutató 2025.04.30.

Hölgyeim és Uraim! Annyi mindent történt mostanában, hogy felsorolni is nehéz. A tegnapi összefoglaló elég nagy szelete is arról szólt, hogy milyen újdonságokkal fogunk találkozni. A tegnapi stream-ből megtudhattuk, hogy a 2. fázis idejének kitolása és a wipe, meg az EU szerver lelövése is meglepő módon egy célt szolgál, hogy a játék stabilitása és erőforrás igénye alapos felmérésre kerüljön. Egy nagy Világra (Shol szerver) szeretnének terelni mindenkit, hogy tesztelni tudják a hamarosan bevezetésre kerülő rendszereket. Tudják, hogy ez nem éppen ideális a játékosoknak, de a 3. fázisig szeretnék még jobban összetömöríteni a játékosokat. Ha a Dynamic Gridding bevezetése nem lenne elég, még az Unreal motor 5.3-ról 5.5.-ös verziójára is átállnak, amely sok olyan eszközt és lehetőséget tartalmaz, amely a fejlesztőknek és nekünk is hasznosnak fog bizonyulni. Ha erről bővebben szeretnél olvasni, a cikket itt találod: A Server Meshing és ami mögötte van
Ezen kívül látszik a törekvés arra, hogy a gyártásnak még nagyobb szerepe legyen, ezért csökkentik a felszerelések és fegyverek drop-ját, és növelik a receptekét. Az alapanyagok megjelenésével kapcsolatos nagy változások is hamarosan elkezdődnek, a felsorolásban linkeltem a cikket, ami ezzel foglalkozik. 
A Jundark terület bemutatója Steven segítségével komplett unalomba fulladt, de szerencsére az előtte bemutatott Anvils Sneak Peak képek azért jót tettek az újdonságra vágyó játékosoknak. Az sem elhanyagolható tény, hogy ez is egy jobban kidolgozott terület lesz, mivel 2. születőpontként funkcionál majd a 3. fázistól. Az Anvils a törpök területe, így ebben a témában várható majd a kidolgozása. A PTR szerveren júliusban mutatkozik be a terület, hogy augusztusi kezdésre nagyjából készen álljon.
És még mindig nincs vége. A várva várt kétkezes Mace és Axe, Guild Storage, Hunting és egyéb kézműves rendszert érintő fejlesztés a nyáron befut, valamint sok egyéb játékos kényelmi funkció is. A szinthatárokkal kapcsolatosan is lesznek változások és valószínűleg a képességfa terén is. A Node-ok vazallus rendszere és a 4. szintű Node városok még teszt fázisban vannak, egyelőre időpont nélkük. Egyik alap rendszere a játéknak, jó lenne, ha lassan ez is megérkezne, mondjuk minél előbb most már. 
Azok akik követik a fejlesztés menetét, azoknak feltűnhetett, hogy az új területek bevezetésében és fejlesztésében mindig ugyanazt a logikát kapjuk. Steven megosztotta ezt: terület bevezetése lényekkel, alap kidolgozással, 2. fázisban a terület finomítása, felöltése kitermelhető alapanyagokkal, lények frissítése, Pocket Dungen-ok stb, 3. fázisban a terület újabb csiszolása, újabb Pocket Dungen-ok, majd a Node-ok megjelenése, 4. fázisban még jobb kidolgozása minden előzménynek és POI-k, küldetések, egyéb extrákkal feltöltés. Vagyis egy-egy új terület megjelenése után még hónapokig láthatjuk az alakulását. Anvils területére ez most nem lesz teljesen igaz, mert az az új fázisban kezdő terület lesz, így jóval magasabb készültségi fokon fogjuk meglátni. Ha már PTR szerveren lesz, majd írok róla egy első benyomást.

Nem rabolom tovább az időtöket, mivel a cikk hosszú lett, a részleteket, pár képet a Bővebben mögött találjátok! Ha kérdésed van keress meg minket a Facebook csoportunkban, vagy Discord-on. 

Bővebben a tovább mögött…

Ashes of Creation – Alpha Two – EU szerver lekapcsolása és US szerver módosítások

Új információk jelentek meg a szerver összevonásokról és az EU (Lotharia) szerverről. Augusztus 4-ig, a 3. fázis kezdetéig lewipe-olnak mindent, mivel az újonnan indított Shol(US East) szerver lesz az egyetlen új világ, amelyen a teszt zajlik. A régi US szerverek összeolvadása is csak a fúzió tesztjét szolgálja. Május 1-vel az is offline lesz. Vagyis a kiterjesztett 2. fázis tesztjei a következő szerver módosításokat hozza magával:
 > EU szerver: leállítva, full wipe, 3. fázisig nem lesz EU szerver
 > US szerverek: Vyra és Lyneth merge Resna nevű szerver alá Május 1.-ig, utána ezt is lekapcsolják és egy új szerver indul Shol(US East) néven.

Ez gyakorlatilag egy teljes wipe-ot jelent az eddigi világokra, valamint azt, hogy teljesen fölösleges augusztus 4-ig bármi komolyban gondolkozni, mivel a 3. fázis ismét egy teljes wipe-al indul, új világokkal.

Ashes of Creation – Alpha Two – III. fázis tesztelési ütemterv

Mielőtt belemennénk a részletekbe, a hivatalos oldalon közétett hírt itt megtaláljátok. Végre megtörtént a nagy bejelentés, amire szükség volt. Ugyanis a 2024 nyár végén bemutatott Alfa 2 ütemtervek kontentjei már a I. fázis vége felé erős csúszásban voltak, de a II. fázisban ez szignifikánsan érezhetővé vált. A lesz wipe, nem lesz wipe kérdés is már hetek óta bizonytalanságban tartott mindenkit. 
Így az új ütemtervek szerint a II. fázis kiterjesztésre került 2025 augusztus 4.-ig, valamint a két amerikai szerver (Vyra és Lyneth) összeolvad. Emellett megmarad az Lotharia EU szerver és kapunk egy teljesen új szervert. Ez azt jelenti, hogy a már aktív tesztelők is folytathatják WIPE NÉLKÜL az eddig elért dolgaikat, de lehetőség van arra is, hogy egy teljesen friss szervert belakjanak a játékosok.
Augusztus 4-én pedig indul az új III. Fázis, immár egy TELJES WIPE kíséretében. A részleteket megtalálod a tovább mögött, de előtte pár gondolat. 

Az új bejelentések függvényében is csak ismételni tudom magam. Eddig is azt mondtam, hogy csak azok vegyék meg a csomagot, aki támogatná a fejlesztőket, és nyár végén legelőbb érdemes ránézni a projektre. Ez majnem bejött, mivel a III. fázis kezdete is aguszutus eleje lett. Akinek nincs csomagja, az várja meg az augusztust a vásárlással, akinek meg már van és pihenteti éppen a tesztet, ők is ráérnek kivárni a wipe-ot és a friss kezdést. De még mindig a fanatikus rétegről beszélek. A kevésbé fanatikus játékosok számára egy legelőbbi november, december környéki kezdést, a türelmesebbek számára a 2026 tavasz környékét céloznám meg. Addigra talán a főbb rendszerek nagy része már üzemel a játékban, a kezdő kontinens is elkészül és tartalmakkal is fel van töltve. A Node rendszer, az ostromok, a gyártás, a karakter statok és rengeteg kényelmi funkció is elérhet egy komolyabb verzióra. 

Bővebben a tovább mögött…

Ashes of Creation – Alpha Two – Node ostrom 100vs100 teszt

Tegnap végre sikerült bekerülni a támadó csapatba. Ez az első verzió ebből a rendszerből és nincs fejlettebb állapotban, mint a Tengerészet. Vagyis az alapokat lefektették, de még messze az út vége. Bőven van még mit csiszolni rajta, mert jelenleg nem igazán lenne fer úgy bevezetni, hogy egy foglalás esetén bárkinek ebből valódi vesztesége származzon.
> A város körül 4 születőpont van, amelyek foglalhatóak, vagyis a védők is tudják ezeket semlegesíteni. A Node kapuit be kell törni, valamint a város ellenőrzőpontjait el kell foglalni. Időre megy az ostrom, tegnap azt hiszem 1 óra volt, vagy picivel több.

Bővebben a tovább mögött…

Ashes of Creation – Alpha Two – Vegyem, ne vegyem?

 A döntés a te kezedben van…
> Ha óriási rajongója vagy a játéknak, akkor az Alfa 2 3. fázisban érdemes előfizetni (május 1-jén indul). Támogasd a fejlesztést, jelentsd a hibákat, vegyél részt a célzott teszteken és kövesd figyelemmel a játék alakulását. Ha ebből a szempontból nézem, akkor több 100 órát fogsz beletenni a tesztelésbe és így megéri neked is és az Intrepid-nek is.
> Ha elsősorban nem tesztelőként vennél részt, hanem játékosként, unod magad és a következő WoW Killer MMORPG-t keresed, akkor rossz híreim vannak. Ez a játék koncepcióját tekintve se nem lesz WoW Killer, se nem lesz mindenkinek való MMORPG. Az Ashes of Creation vezére Steven Sharif már 2016-ban lefektette azt a víziót, amit a játék képvisel; egy erősen csapatorientált, játékosok egymás közötti interakcióira építkező PvP orientált Hard Core elemeket is tartalmazó MMORPG.

Mindent lehet soloban játszani…
Ez biztos, a kérdés csak az, érdemes-e. Természetesen a jelenlegi verzió is alkalmas a solo játékstílusra, de sok köszönet nem lesz benne. Azt nem tudom mennyi solo barát tartalom lesz jövőben a játékban, de a jelenlegi build és a játékmechanikák koncepciójának minden része a csapatos tartalom felé kényszeríti a játékosokat. Miért mondom ezt?
A tovább mögött megtalálod a választ…

Bővebben a tovább mögött…

Ashes of Creation – Alpha Two – Márciusi összefoglaló 2025.03.28.

Meg is érkeztünk a márciusi összefoglaló stream-hez, amiben bemutatták a Rouge alap kasztot és a Haditengerészeti Rendszer első verzióját. Akik követik a híreket, ezek nem okozhattak nagy meglepetést, mindenesetre legalább most már ti is láthatjátok, miről is beszéltem az elmúlt hétben. Nem menjünk azért el amellett sem, hogy a Node Ostrom is tartalma a március végi nagy update-nek. Sűrűn mondjuk nem lesz, mivel 1000 arany és némi alapanyag az ára. A Caravel hajó ára a PTR szerveren 50 arany volt, ha ez sem változott, akkor hajói is csak a nagyobb guildek játékosainak lesznek. Mielőtt rátérünk a Relikvia Rendszerre, megerősítésre került az is, hogy a térkép déli része, a Jundark trópusi terület alapja, április végén érkezi és így bejárható lesz a kontinens a Türkíz Tengertől a Sivatagig. A Relikvia Rendszer is egy érdekes része lesz játéknak, amivel a Node-ok kaphatnak majd passzív bónuszokat, a város polgárainak nagy örömére. 

Épül-szépül a világ, Steven is megmondta. 

Nem rabolom tovább az időtöket, mivel a cikk hosszú lett, a részleteket a tovább mögött találjátok! Ha kérdésed van keress meg minket a Facebook csoportunkban, vagy Discord-on.

Bővebben a tovább mögött…

Ashes of Creation – Alpha Two – Naval rendszer zárt körű teszt

Tegnap lezajlott az első belső teszt a Naval System-ről. Erről pár gondolat, amit megoszthatok veletek:
– A készülségi szintje kb a mostani Freehold rendszer körül van, vagyis teljesen alap.
– A trópusi zóna szigetei körül zajlott a teszt. Egy npc-nél lehetett mindent megvenni, szint növelő, ruha, pénz, stb…és voltak teleport npc-k, amelyek a teszt helyére teleportáltak.
– A hajó egy két árbócos vitorlás, amely már szerepelt régi stream-ekben is. Elhelyezése vízen jelenleg a karaván rendszerben működő módon működik, ahogy a raft-ot leteszed vízre.
– Ágyúk helyett Potion kilövő „ágyúk” (4 darab) van a hajón. Viselkedésük és alkalmazásuk ugyanaz mintha lőporos lenne.
– A hajókon van egy kormány, amit alkalmazva lehet irányítani a hajót. Maga a hajó irányítása kezdetleges, de a célnak mgfelel, egyelőre.
– A hajók rendelkeznek életerővel, így skill-ekkel és „ágyúkkal” is sebezhetőek. Volt pár hajó foglalásunk random raid-ekkel, csapatokkal. Mivel a hajóra feljutás elég vicces, így volt pár érdekes pillanat, látok benne fantáziát, ha már jóval fejlettebb lesz a rendszer.
– Sok volt a kliens összeomlás, a hajó és a karakterek mozgásának szinkronja sem volt mindig túl stabil, a szervert is sikerült leültetni kb 1 óra alatt.
 
Összességében:
Egy teljesen alap rendszert láthattunk, közepes mennyiségű hibával. Ez az út eleje, de legalább lesz ilyen út és ha kész lesz, akkor egy Archeage jellegű megoldást képzeljetek el. Mindenképp izgalmas és érdekes aspektust ad a játékélményhez. A hajók elhelyezésére érkezett sok visszajelzés, miszerint hajót ne lehessen már raft-ként letenni, max dokk-ból indítani, valamint az ágyúk design-ja sem sikerült túl szépre és ütőképesre. Szóval jó, hogy tudtunk megint leadni visszajelzést arról, mi az ami nem jó irány. Remélhetőleg változtatni is fognak ezeken idővel.
Ma és holnap is lesz zárt teszt, próbálják a szerver bugokat javítani. Dobjatok egy lájkot, ha írjak még ezekről a tesztekről.

Bővebben a tovább mögött…

Ashes of Creation – Alpha Two – A Gyűjtögető Rendszer fejlesztése

A fejlesztők tegnap kihoztak egy cikket arról, hogy a Gathering Rendszer hamarosan változni fog. Ugyanis ismét figyelembe vették a visszajelzéseket, mert a Discord csatornájukon rengeteg panasz érkezett a témában, egyébként teljesen jogosan. A prioritásokat módosították és a kisebb javítások helyett úgy döntöttek, hogy áprilisban 3 lépésben megkapja a rendszer a új frissítéseket; Alpha Two 0.8 (2025. április 10.), 0.9 (2025. április 24.) és 0.10 (2025. május 8.) build frissítéseiben. Lássuk hát ezeket:

Bővebben a tovább mögött…