Szakmák-Gyártás-Feldolgozás

Ez a cikk megtalálható az oldal wiki menüpontján belül is. Azért emeltem ki, mert kibővítésre került, és talán jó kis olvasnivaló azok számára, akiket érdekelnek a gyártási folyamatok. Természetesen ezek még változhatnak, de az irány nagyjából látható. Bővebb információ a tovább mögött…

A játékosoknak a Mester kasztok lehetővé teszik, hogy egy, vagy több szakma mesterei lehessenek. Három nagy típus különböztethető meg:

  1. Gathering (gyűjtögetés)
  2. Processing (feldolgozás)
  3. Crafting (gyártás)

Szakmák:

Természetesen egy karakter nem lehet minden ágnak a mestere. Azok a játékosok, akik mindenhez érteni szeretnének, alt karakterekkel tudják ezt megoldani, ahogy más mmo esetében. A szakma kiválasztása nem befolyásolja a karakter alap tulajdonságait. A 3 mesterség további szakmákra bomlik:

  • Gathering professions:
    Farming (mezőgazdaság)
    Taming (szelídítés)
    Lumberjack (favágó)
    Fishing (halászat)
    Herbalism (gyógynövények)
    Mining (bányászat)
  • Processing professions:
    Smelter (finomító)
    Sawyer (ács)
    Animal husbandry (állattartás és tenyésztés)
    Miller (molnár)
  • Crafting professions:
    Alchemy (alkímia)
    Armor smithing (páncél gyártás)
    Weapon smithing (fegyver gyártás)
    Blacksmithing (kovács)
    Cooking (szakács)
     > Brewer (sörfőző)
    Furnishing (asztalos)
    Jewel crafting (ékszerész)
    Scribes (possibly) (írnok, nem biztos a szakma)
    Ship building (hajó építés)
    Siege weapons (ostromfegyverek)

Látható, hogy nagyon sok szakma van, de ezek egy része valószínűleg képesség fa szerűen alszakmák lesznek, elágaznak, így lehet majd specializálódni. 

Az Ashes of Creation gyűjtögető rendszerének egyik érdekessége, hogy a begyűjthető nyersanyagok nem rendelkeznek jelzéssel (nem világ 5 kilométerről, hogy felszedhető a pipacs), így fel kell majd ismerni kútfőből, hogy mi az ami begyűjthető és mi az ami nem.

Két téma, amit érdemes megemlíteni:

  • Alacsonyabb szintű elemeket is fel lehet használni magasabb szintű gyártáshoz, ami azért jó, mert nem fogják a piacot elárasztani, az alacsony szintű begyűjtött anyagok. Megemlítették a fejlesztők azt is, hogy a magasabb szintű eszközök gyártásához kelleni fognak alacsonyabb szintű anyagok, nem csak a tárgy szintjéhez kötött anyag.
  • A másik téma pedig a nyersanyagok feldolgozása: 
    > A játékban más játékokkal szemben nem kis források, nyersanyag lelőhelyek biztosítják majd a nyersanyagokat, hanem jóval nagyobb lelőhelyek. Példa: nem egy kisebb sziklát csákányozol 5 darab vasért, hanem egy vasbánya áll majd rendelkezésre, ameddig ki nem merül.
    > Ha a nyersanyaglelőhely teljesen kimerült, akkor nem biztos, hogy ugyanazon a ponton fog újra megjelenni, megjelenhet a bánya teljesen máshol is, ezért a lelőhelyek fix kempelése, valamint lerablása jóval nehezebbé válik. Az új lelőhelyeket fel kell fedezni, ezért a szerencsés játékos,  aki elsőnek megtalálja, az gyorsan kitermelheti, ameddig mások nem jönnek. Vigyázni kell arra, hogy a bányákat szörnyek is védhetik.
    > Nyersanyagok feldolgozása. Erre lesznek mindenféle feldolgozó építmények, amivel a begyűjtött nyersanyagokat feldolgozzuk. Azt már tudjuk, hogy a Birtokon lehetőséget kapunk ilyen építmények felhúzására. Lásd: Kohó, fűrészmalom, stb… A karaván rendszer is érdekes lesz, amivel majd a nyersanyagok eljuttathatóak a feldolgozó egységekhez. Természetesen a Csomópontok is rendelkeznek ilyen egységekkel.

Ellátási Lánc:

A gyűjtögető szakmák a következő területről kaphatnak alapanyagot:

  • Gyűjtögetnek
  • Mobok-ból, Boss-okból
  • Betörnek fegyvereket, páncélokat
  • Vásárolnak

Ezeket a nyersanyagokat a fel kell dolgozni, majd receptek alapján legyárthatóak a végleges tárgyak. 

Gyártáshoz való eszközök: 

A gyűjtögető, feldolgozó és gyártó műveletekhez megfelelő szintű és fajtájú eszközök szükségesek. 

  • Az eszközök kophatnak és élettartammal is rendelkeznek.
  • Az eszközök nem javíthatóak, le kell gyártani őket, vagy megvásárolni

Egy érdekesség. A legyártott eszközök értékei módosíthatóak és nem kozmetikai szempontból. A tárgy értékei változtathatóak egy csúszka segítségével, ami által a fontosabb érték felé emelve az egyik érték nő, a másik csökken, hogy a balansz megmaradjon. Minél inkább mestere valaki a szakmának, annál nagyobb értéket tud a csúszka segítségével változtatni. 

Amiből recepteket kaphatunk:

Csak néhány tétel ahogyan a játékban recepteket szerezhetünk:

  • Loot-ból
  • Küldetésekből
  • Kinevezések után (pl.: polgármesteri cím)
  • Szociális rendszerek feloldhatnak recepteket
  • Címkék után
  • A Birtokok épületei feloldhatnak recepteket
  • Vallásos odaadás biztosíthat Áldott recepteket

Feldolgozás/Lebontás:

Lehetőséget biztosít a játékos számára, hogy megtudja miként készíthető el a kívánt tárgy. Legendás tárgyak kivételek, de a legmagasabb szintű verziója legyártható. A feldolgozás/lebontási folyamatokból kaphatunk olyan komponenseket, amelyek szükségesek lesznek a gyártásokhoz. Legendás tárgyak csak a legmagasabb szintű vallási Csomópontokon készíthetőek.

Egy másik érdekesség az, hogy a fegyverek és páncélok a használat során elkopnak, ezért állandóan javításra szorulnak. A festékek is gyárthatóak lesznek.

Egy táblázat a szakmákról és kötődéseikről (nem hivatalos): 

Vegyünk pár példát:

  • Bőr elkészítése: állatokból lehet gyűjtögetni bőrt, Skinner szakmával, majd a bőr feldolgozásához szükséges Tanner (tímár) szakma, ami után a feldolgozott bőrből a Leatherworker szakmával gyártható, például bőrpáncél
  • Fa feldolgozása: begyűjtöd a nyers fát (woodcutter), aztán feldolgozod a fűrészmalomban (sawyer), a feldolgozott fából készíthető több eszköz, például bútor, íj, hajókhoz bármi, ami különböző szakmákhoz kapcsolódik

Tárgyak kötődése:


A játékban megtalálhatóak lesznek a szokásos mmo-kra vonatkozó tárgy kötődési megoldások:

  • BOE (bind on equip): megkapod és a karakteredhez kötődik, másnak átadni, eladni nem tudod
  • BOP (bind on pickup): felveszed és a karakteredhez kötődik, másnak átadni, eladni nem tudod
  • Egyéb tárgyak: gyártottál, loot-oltál, vagy jutalomként szerezted, ezek átadhatóak, eladhatóak

Források:

0 0 votes
Article Rating
Címke , , , .Könyvjelzőkhöz Közvetlen link.
Feliratkozás
Visszajelzés
guest
4 hozzászólás
Inline Feedbacks
View all comments
Ghoosty

“Animal husbandry (a jelentés valószínűleg a bőrök nyúzására fog vonatkozni,)”

Több ellentmondásos dolgot látok ebben, de a fenti idézet tuti nem jó. Az Animal husbandry az állattartás és tenyésztés.

Ghoosty

Az AOC Dungeon-os linkben is kiemelik, hogy várható alképzettség külön a tenyésztés és a vágóállat tartástra. A bőrszerzés lehet részben ebből, de nagyon remélem, hogy nyúzás nem marad ki.

Ghoosty

Az ellenmondásos dolgot, úgy értem, hogy valószínűleg még nincs meg a konkrét koncepció, de egyszerre nem lehet mindegyik valós.