Shaze, az Ashes-közösség oszlopos tagja (ő az, aki például valós időben szokta lejegyezni a streamek szövegét) egyike volt azoknak a Phoenix Initiative-es (PI) tesztelőknek, akik részt vettek az első futamon. Steven szerencsére feloldotta a verbális NDA-t, tehát beszélni lehet róla, de képeket, videókat csak az Intrepid adhat ki (mint például ezt), így elkészülhetett ez a beszámoló.
Shaze írásának eredeti verzióját itt találjátok, jó szórakozást a fordításhoz! 🙂
Pre-alfa világ
- 8-10 típusú környezettel találkoztak: volt elf erdő, sivatagi szurdok (a BR kristályokkal borított területe), gombás vidék, lápos-mocsaras rész, jeges hegyek, nikua tengerpart, barlangok stb.
- bár az hangzott el korábban, hogy az Alfa 1 területe kicsi, egész nagynak tűnt
- egy sebességhibával is cirka egy óráig tartott körbeszaladni a térképet
Szerverstabilitás
- a teszt 8 órán át folyt, egyetlen összeomlással, mikor lezergelték a sárkányt
- induláskor előfordult 4-5 akadás, de utána minden simán futott
- a tízes szintű sárkányt körülbelül ötven 1-2 szintű karakterrel rohanták le, a PI hangcsatornán lévő húsz ember semmi problémát nem tapasztalt
- nem lehetett eldönteni, hogy egyetlen szervert használtak-e, vagy többet fűztek össze, mert a zónaváltások észrevehetetlenek voltak
Open world dungeon-ök
- két dungeont találtak, az egyik vezetett a sárkánybosshoz, aki a meglehetősen hosszú, kezdetben egyes szintű, majd egyre erősebb szörnyekkel teli dungeon végén csücsült egy teremben, amihez egy portál vezetett
- először 12 ember jutott el ide és nagyon ki szerették volna próbálni magukat a sárkány ellen, ezért Steven isteni hatalmát bevetve az összes tesztelőt a terembe idézte
- 1-2 órán át minden simán ment, Shaze, Kinetic, Lifeburn és Kleinature kite-olta a sárkányt, de aztán mindenki meghalt, mert jött egy titkos második fázis, amikor a sárkány fél életerőn felrepült, körberöhigcsélte a csapatot és behozott nagyjából negyven darab tízes szintű raptort – Steven az egész csata alatt szerverüzenetekben fricskázta a társaságot 🙂
- a másik dungeon egy víz alatti, vagy erdős terület volt, de Shaze ide nem ment el, inkább a node-okkal foglalkozott
Node-rendszer
- a sárkány után körülbelül húsz ember utazott egy erdős területre, mely egyike volt annak a három zónának, ahová a főküldetés elvezette őket, és szörnyeket irtottak addig, míg a node elérte a nullás Crossroads szintet; még több szörnyhalál elhozta az egyes szintű node-ot is, ez néhány 10-15 méteres sátorral, két, küldetéseket adó NPC-vel, két kereskedővel (általános + páncélkovács) és cirka tíz más NPC-vel járt, akik később kapnak feladatot
- egy lápos-mocsaras területen Steven segítségével második szintre vittek egy node-ot, ez három, körülbelül 40-60 méteres sátorból, nagyjából 30 NPC-ből és a klánkezelőből állt, ahol klánokat alapíthattak, jobb páncélkovácsot érhettek el, és voltak egyéb lehetőségek is, amiket Shaze nem próbált
- pár óra múlva a node hármas szintű lett, a játékosok összetétele alapján teljesen elf stílusban, sok épülettel, városházával, ahol polgárként regisztrálhattak, utána pedig házakat is vehettek volna, de ez ki volt kapcsolva, viszont a kezelőfelület és minden egyéb már a helyén volt; vásároltak különböző hátasokat is, amiket kifejezetten a tesztelésre helyeztek oda az istállómesterhez, aztán jött pár tízes szintű sárkány és mindenki elfutott…
- láttak karavános NPC-t is, de a tesztelőknél nem volt semmilyen áru, amivel karavánt indíthattak volna
Karakterosztályok/PvE/PvP/Harc
- tank, mágus és pap között lehetett választani, Shaze pap volt
- mindenki használhatott minden páncélt és fegyvert: egy adott fegyverrel indultak, a különböző node-oknál vehettek mást; a megvásárolható fegyverek és páncélok eltérő statokkal rendelkeztek, volt például egy greatsword teljesen mágikus támadásra kihegyezve
- a legtöbb tesztelő kettes-hármas szintig jutott el, PvP-ben 6-10 másodperc, PvE-ben a szörnyek életereje miatt hosszabb idő alatt haltak meg az ellenfelek
- a korrupciós rendszer már be volt építve és működött is: CTRL-F-fel PvP-módba kerültek, Zara megölte Lexet és korrupciót kapott, ami csak azután tűnt el, hogy meghalt a karaktere
- a Z gomb megnyomásával előjött az akcióharcos célkereszt, ha ki volt kapcsolva, a tab targetet használhatták, a hitboxok ugyanazok voltak mindkét esetben, fejlövés nincs
Egyéb
- lehetett gyűjtögetni, Shaze sok időt töltött az eszközök megvételével és a különböző gyógynövények, ásványok, fák és egyebek összeszedésével
- volt horgászat is, de Shaze nem tudott horgászbotot szerezni, hogy kipróbálja
- a kezelőfelületet teljesen átdolgozták, nagyon kellemesnek bizonyult, főleg egy pre-alfához képest, Shaze szerint az ex-blizzardos úriember remek munkát végzett
- ha meghaltak, XP-hátrányba kerültek (nem összetévesztendő az XP-vesztéssel), ettől meg kellett szabadulniuk, hogy továbbkúszhasson az XP-csík
- a 8 óra során sok intrepides fejlesztő segítette őket frissítésekkel, hibajavításokkal, információkkal, vagy akár a játékon belül is, csatlakozva a tesztelőkhöz
Hibák/Exploitok/Problémák
- Shaze 2-3 kisebb hibát talált a 8 óra alatt, kritikusat egyet sem
- a gépe: i5-4670k, GTX1070, 16 GB RAM, SSD, a játék zökkenőmentesen futott ultra beállításokkal 1080p-ben, stabil 60-90 FPS-sel, semmilyen akadás, fagyás nem jelentkezett, még a sárkánybossnál sem
- részletesen nem sorolta fel a hibákat, mert ez egy pre-alfa teszt volt, tisztában voltak a játék korai állapotával és mindenki együtt dolgozott azon, hogy reprodukálják és jelentsék a talált hibákat, hiszen az Intrepid ki akarja ezeket javítani, mielőtt ráengedik a játékra az Alfa 1-tesztelőket
Ne feledjétek, ma este 10 órakor egy órás gameplay-stream lesz a játék Twitch-csatornáján! 🙂