Tegnap este lepörgött a havi összefoglaló, amelyben pár jó sztorival elbúcsúztatták Jeff-et és bemutatták, hogyan néz ki egy kastély ostorma. Természetesen nem ez lesz a végleges változat, de azért jó volt látni, hogy szépen alakul a játék eme része is. A teljes stream felvételét majd később hozzáadom a cikkhez, mivel még nem történt meg a feltöltése.
Rövide összefoglaló:
> Alfa tesztek zajlanak a hét minden szerdáján
> Az új Content Creator Program már aktív, lehet jelentkezni rá
> Egy másodlagos Content Creator programon is dolgoznak
> Ostrom bemutató
> Jeffrey Bard távozott a stúdiótól, bővebben itt
Általános frissítés:
Hetente szerdánként zajlanak az Alfa tesztek, amelyek jelenleg még mindig Visual NDA alatt áll, ami azt jelenti, hogy csak beszélni lehet róla, a tapasztalatokról. Az új Content Creator Program már aktív, de annyian jelentkeztek, hogy már dolgoznak egy másodlagos programon is. Később kapunk erről bővebb információt.
Stúdió frissítés:
Továbbra is folyik a toborzás az Intrepid csapatba, sikeresen felvettek 3 producert, néhány új mérnököt és egy a toborzásokkal foglalkozó embert. A stúdióba átköltözés folyamatban van, a szerverszoba jövőhéten beüzemelésre kerül és kb június közepén be is költöznek. Az állásbörzét is lebonyolították és az új alkalmazottak hamarosan munkába állnak. A jelenleg látott Pre-Alfa egy technikai jellegű teszt, a háttérben nagyon sok dolgot fejlesztenek, amelyek nem jelennek meg, nem láthatóak egyelőre. A tesztelők hatalmas segítséget nyújtanak nekik, 1000+ hibát fedeztek fel és küldtek el. Az általuk generált adatok is rengeteg segítséget nyújtanak a játék további fejlesztésében.
Tegnap keserédes búcsút kellett venniük Jeffrey Bardtól, aki a vezető írói pozícióra jelentkezett 5 évvel ezelőtti kis Intrepid csapatba, de aztán mindig éppen ott segített, ahol csak tudott. Jeff a virtuális valóság iránti szenvedélyét akarta folytatni, kapott egy ilyen lehetőséget, ezért váltott. A stream-ben meséltek pár jó sztorit is Jeff-ről. Tényleg viccesek voltak, főleg amikor megszivatták. Akit érdekel a stream-ben megtalálja, mert így itt írásban nem lenne vicces.
Az ostrom játékmenete:
Minden ostrom felvételt 4k-ban rögzítette Steven egy szélesvásznú monitoron, GTX 1080-at használva. A jövőben hatalmas ostromokat szeretnének megvalósítani anélkül, hogy Paks leolvadna. Jelenleg a nagyobb méretű tartalom és játékosszám optimalizálásán dolgoznak, mivel egy 250vs250 fős csatát kéne folyamatosan bírnia a szervereknek és a kliens gépeknek. Ennek érdekében számos profilt futtatnak a szervereken annak érdekében, hogy megtalálják a megfelelő megoldásokat.
A jelenlegi sebzésszámok olyanak amilyenek, jelenleg nem erre összpontosítanak, mivel ez egy vizuális elem, nem technikai. A hangsúly jelenleg a játék alapvető core rendszereinek működésére koncentrál, mint például: „Amikor megnyomod a gombot, az ellenséget megütöd”. Néhány nagyobb rendszert már átdolgoztak, hogy később erre alapozni tudjanak. A harcrendszeren is sokat dolgoznak, rengeteg változtatás történik és a változtatásokat folyamatosan tesztelik, hogy később ezekre építhessenek. A forgó mozgáson és a rotációs animációkon is fejlesztenek. Jelenleg minden támadás root motion típusú támadás. Most megpróbálgatnak néhány megosztott test animációt, ahol a felsőtested képes támadni, míg az alsó test képes mozogni.
Sok visszajelzés érkezett arról, hogy a fegyverrel való támadás esetén legyen csak egyszerűen lenyomva a Q billentyű, vagy a bal egérgomb. Sok más MMO-kban ritkán használják a sima fegyvertámadást. Az AoC-ben azonban a fegyvertámadások fontosak, a tervezett készségrendszerben képesek leszünk meghatározni bizonyos fegyver-jártasságokat, például vérzés okozás, vagy hátbatámadás, így a fegyvertámadások nagy szerepet játszanak az AoC rendszerében. Gyakran más vállalatok újrafelhasználják a már meglévő rendszereket, például a Launcher-t és a Patch-ert. Ők, mint új stúdió, mindent a semmiből építenek fel, ami lehetővé teszi számunkra, hogy az eszközöket úgy szabják testre, ahogy szükségünk van rá. Szerencsére rendelkeznek egy csapat veterán fejlesztővel, akik pontosan tudják, mire van szükségük.
2021 augusztusa után a mérnöki csapatuk azon dolgozik, hogy kitalálja a következő tesztelési szakasz céljait, majd mindenki számára kijelölje a feladatokat. Miután ezt lezárták, a gyártás elkezd döntéseket hozni arról, hogy mi legyen a következő mérföldkő és mikor induljon. Mivel az Alfa 1 és az Alfa 2 kritikus tesztelési periódusok, ezért a nagy változások és nagyjavítások többsége ekkor valósul meg.
Kérdezz-Felelek:
K: Képesek leszünk javítani az ostrom felszereléseket, például a ballisztákat és a trebucheteket?
V: Igen, képes lesztek javítani az ostromhoz tartozó eszközöket.
K: Csökken a CC megtérülése?
V: Igen, csökken a későbbiekben hozzáadott CC megtérülése.
K: Hogyan változnak a halálbüntetések, különösen az XP veszteség maximális szinten?
V: Van néhány megközelítés a halálbüntetésekre, különösen az XP veszteség tekintetében. Ha többször meghalsz, nagyobb XP veszteséget kell ledolgoznod. A tesztelés és a számokkal való játék során megváltoztatjuk a dolgokat, mivel ez egy folyamat, amelyet szükség szerint kiigazítunk.
K: A hajók hasonló engedélyekkel és struktúrákkal rendelkeznek, mint a szabad birtokok? Ha a tulajdonos offline, elő tudjuk hívni a hajót?
V: Nem. Csak a tulajdonos hívhatja le a hajót. Testreszabhatja, hogy a csapat, vagy raid használhat-e fegyvereket / funkciókat stb.
K: Terveztek felszerelési tárgyak pusztulási lehetőségét? Például tárgyak lebontása, vagy enchantolás esetén törés.
V: Igen, vannak, ha korrupt vagy és meghalsz, elveszítheted a felszerelést. Ami javításokat illeti, ellentétben más játékokkal, ahol csak simán arannyal megjavítod a felszerelési tárgyaidat, itt a tárgyhoz szükséges anyagokra lesz szükség a javításhoz.
A cikkhez készült összes képet a honlap galériájában találjátok meg. Minden további képet az Instagram és Twitter oldalunkra töltjük fel, valamint a Facebook csoportunkban találhatod meg. Ha kérdésed van keress meg minket Facebook csoportban vagy Discordon, vagy írj emailt: [email protected].
Forrás: https://ashespost.com/5-28-21-livestream-transcript/
Köszönjük az összefoglalót!
„Minden ostrom felvételt 4k-ban rögzítette Steven egy szélesvásznú monitoron, GTX 1080-at használva.”
Az azért GTX 1080Ti kártya volt (1:36:32 a streamben), plusz pár évvel ezelőtt Steven úgy fogalmazott, hogy folyadékhűtéses 1080Ti kártyákat használnak, szóval valószínűleg rendesen „fel volt tekerve” az az ominózus kártya, de úgy is elképesztő teljesítmény. Főleg azt figyelembe véve, hogy a játék évek múlva bekövetkező megjelenésekor a 1080Ti már nagyjából egy akkori „1050-es” kártya szintjén lesz, hiszen már most is nagyjából 60%-ot teljesít egy aktuális csúcskártyához képest. A programozók elképesztően jó munkát végeznek az optimalizálással.
Nincs mit. Ha tippelnem kéne, mire megjelenik a játék egy mostani 3070-3080-as fog kelleni, hogy normálisan fusson (FHD, 2K). Ha áttérnének véletlenül UT5-re, akkor meg a jóég tudja.
Hát az UE5 elvileg rengeteg számítási spórolást tartalmaz, csak ahhoz megint át kellene költöztetni a játékot egy új grafikus motorra, meg némileg frissebb kártya is kellene már hozzá. Na nem Ampere/RDNA2, de az összes funkcióhoz valószínűleg kell a Turing/RDNA1, minimumként pedig Pascal/GCN4.
Azért egy 3070-3080 szerintem még 2023-ban sem lesz igazán „népkártya”, úgy pedig elég előfizető nem lenne. Szerintem a 2070S/5700XT lesz a minimum, azért osztottak olyan kártyát a verseny győzteseinek.