Ashes of Creation – Élő Stream összefoglaló 2020.03.27

Megérkeztünk az első mérföldkőhöz, a tegnapi stream-ben bemutatta Margaret, Steven és Jeffers a játék Alfa 1-es korai verzióját. Becsülendő, hogy a vírus miatti problémákat leküzdve nem tolták el a bemutató idejét, hanem megoldották, hogy otthonról játszva megmutassák, milyen szinten áll a projekt. Aki nem követi az eseményeket, annak nagyon röviden összefoglalva, jelenleg a játék alapjait, moduljait rakosgatják össze, amelyek sokszor egymástól is függnek. Az animációk, UI, skillek, harc, karaktermodellek és sok egyéb csak ideiglenes, nyilván ezek fejlesztve lesznek, ha összeállt a játék alap mechanikája. Ebből láthattunk most egy bemutatót, ami igen ígéretesnek nézett ki. A tovább mögött a részletek.

Mit láthattunk a bemutató alatt:

  • Alfa 0-ás térkép egy szeletét
  • Fejlesztett küldetés rendszer + küldetésed megosztás a csapattal
  • Fejlesztett UI elemek (Csapat/Minimap/Küldetés infók)
  • Alapanyagok begyűjtése (Bányászat)
  • (Királyi szintű hátasok) Valódi repülés/siklás a Griffekkel
  • Hybrid harcrendszer 2.0 (Tab + Akció, korai verzió)
  • Alap polgármesteri rendszer
  • Valósidejű Csomópont fejlesztés
    Alap szintű Horgászat
  • Karaván PvP-Flagging rendszer
  • A nyitott Dungeon egy része (Emberstorm Dragon Boss elleni küzdelem)
  • Stb…

A koronavírus helyzet miatt pár dolgot máshogy kellett megoldaniuk, és nem lesz gond, ha nem húzódik el nagyon, munkahelyet nem vesztett senki, de a pozíciók feltöltése kérdéses most.

Nos láthattunk egy kezdő lvl 1-es stádiumban lévő Csomópontot, majd láthattunk ebből magasabb szintűt is. Bemutatták, hogyan lehet küldetést felvenni, teljesíteni, bányászni, gyűjtögetni, a szokásos MMO dolgok. Ami érdekesebb volt, az az építkezés. A polgármester által kiválasztott épület típusa, ahhoz alapanyag gyűjtögetés, az elkészülte és bejárása. Nagyon érdekes volt látni a valóságban is működni az elképzelést. Nyilván a játékosok által vásárolt szabad birtokon is hasonló lesz az építkezés. Láthattuk még az adó beállítását is. Az NPC-nél látható vásárlás, eladás rész teljesen alap még, a funkcióját láthattuk, ennyi. Írhatnék a hátasok, karakterek animációiról is, de látható, hogy ezek nagy része is max 30% körüli készültségi szinten van, a funkciójukat betöltik és jelenleg ennyi szerepük is van. A skill-ek nagy része is hasonló, amit beraktak, azok működtek, sok minden nem érdemes ebből sem leszűrni. Érdekes volt, hogy ilyen korai verzióban már benne van a horgászat alap szintje. Jelezték, hogy a gyártáshoz szükséges majd. Láthattunk egy nyílt dungeon-t is, a végén egy egész pofás boss harccal. A fejlesztők ismét jelezték, amit már tudtunk, hogy a dungeon-ok és egyéb események nagy része (80%) nem instancol-t, vagyis nyitott.

Aki a Lineage 2-vel játszott, az nagyjából már tudja miről fog szólni a játék és hogyan épül majd fel. A különbség annyi, hogy itt a városok, falvak nem előre elkészítettek, hanem a játékosok maguk fejlesztik fel alap expedíciós táborból, akár egy nagyvárossá is. Ezekhez pedig kötődnek majd események, küldetések. Az Ashes of Creation PvP zászlós része is pont ugyanúgy fog működni. A lehető legjobb helyről vették át az ötletet, annál jobbat, mint a Lineage 2-ben volt, azóta sem csináltak. Egyébként az inspiráció sose volt titok, nagyon rég elárulták már, mit hogyan szeretnének. Kimásolom most ezt nektek: 

  • Eve Online: regionális gazdasági rendszerével és a kockázat vs jutalmazás kialakításával
  • Archeage: építési rendszerével, szállítási és tengeri hadviselésével
  • Lineage 2: ostromaival, PVP zászló rendszerével, Open World PVP-vel, valamint a Guild fejlesztésekkel
  • Star Wars Galaxies: Gyártó rendszer

Reménykeltő volt amit láthattunk, mert minden úgy alakul, ahogy már évekkel ezelőtt elmondták, sőt ahhoz képest még kiegészített elképzelésekkel is. Türelem az még kelleni fog, mert még elég korai stádiumban van a játék. Akit érdekel a projekt támogassa őket, mert ha minden úgy alakul, ahogy kell, akkor ebből sokáig játék lesz és végre egy új MMO mechanikával és nem egy 10+ éve lerágott csonttal. A fejlesztők említették, hogy ebben az évben béta nem lesz, mivel a két béta nagyon rövid lesz és közvetlenül megjelenés előtt várható csak. Az alfa 1 jön idén, jövőre a permanens alfa 2 (ez lesz ugye a tesztszerver is), és majd utána a béták.
A fizetési modell havidíj lesz, a játékot, a kiegészítőket, stb, nem kell megvenni, vagyis CSAK havidíj lesz, ami a szokásos 15 dodó. Ha támogatjátok őket, az árban a játékidő is benne van már. A 75 dolláros csomagban pl 2 havi. 

Akit mélyebben is érdekel, nézze meg ezt a verziót. A fiatalember szépen összeszed minden lényeges információt:

Néhány kivágott kép a stream-ből:

0 0 votes
Article Rating
Címke , , .Könyvjelzőkhöz Közvetlen link.
Feliratkozás
Visszajelzés
guest

0 hozzászólás
Inline Feedbacks
View all comments