Hölgyeim és Uraim! Annyi mindent történt mostanában, hogy felsorolni is nehéz. A tegnapi összefoglaló elég nagy szelete is arról szólt, hogy milyen újdonságokkal fogunk találkozni. A tegnapi stream-ből megtudhattuk, hogy a 2. fázis idejének kitolása és a wipe, meg az EU szerver lelövése is meglepő módon egy célt szolgál, hogy a játék stabilitása és erőforrás igénye alapos felmérésre kerüljön. Egy nagy Világra (Shol szerver) szeretnének terelni mindenkit, hogy tesztelni tudják a hamarosan bevezetésre kerülő rendszereket. Tudják, hogy ez nem éppen ideális a játékosoknak, de a 3. fázisig szeretnék még jobban összetömöríteni a játékosokat. Ha a Dynamic Gridding bevezetése nem lenne elég, még az Unreal motor 5.3-ról 5.5.-ös verziójára is átállnak, amely sok olyan eszközt és lehetőséget tartalmaz, amely a fejlesztőknek és nekünk is hasznosnak fog bizonyulni. Ha erről bővebben szeretnél olvasni, a cikket itt találod: A Server Meshing és ami mögötte van
Ezen kívül látszik a törekvés arra, hogy a gyártásnak még nagyobb szerepe legyen, ezért csökkentik a felszerelések és fegyverek drop-ját, és növelik a receptekét. Az alapanyagok megjelenésével kapcsolatos nagy változások is hamarosan elkezdődnek, a felsorolásban linkeltem a cikket, ami ezzel foglalkozik.
A Jundark terület bemutatója Steven segítségével komplett unalomba fulladt, de szerencsére az előtte bemutatott Anvils Sneak Peak képek azért jót tettek az újdonságra vágyó játékosoknak. Az sem elhanyagolható tény, hogy ez is egy jobban kidolgozott terület lesz, mivel 2. születőpontként funkcionál majd a 3. fázistól. Az Anvils a törpök területe, így ebben a témában várható majd a kidolgozása. A PTR szerveren júliusban mutatkozik be a terület, hogy augusztusi kezdésre nagyjából készen álljon.
És még mindig nincs vége. A várva várt kétkezes Mace és Axe, Guild Storage, Hunting és egyéb kézműves rendszert érintő fejlesztés a nyáron befut, valamint sok egyéb játékos kényelmi funkció is. A szinthatárokkal kapcsolatosan is lesznek változások és valószínűleg a képességfa terén is. A Node-ok vazallus rendszere és a 4. szintű Node városok még teszt fázisban vannak, egyelőre időpont nélkük. Egyik alap rendszere a játéknak, jó lenne, ha lassan ez is megérkezne, mondjuk minél előbb most már.
Azok akik követik a fejlesztés menetét, azoknak feltűnhetett, hogy az új területek bevezetésében és fejlesztésében mindig ugyanazt a logikát kapjuk. Steven megosztotta ezt: terület bevezetése lényekkel, alap kidolgozással, 2. fázisban a terület finomítása, felöltése kitermelhető alapanyagokkal, lények frissítése, Pocket Dungen-ok stb, 3. fázisban a terület újabb csiszolása, újabb Pocket Dungen-ok, majd a Node-ok megjelenése, 4. fázisban még jobb kidolgozása minden előzménynek és POI-k, küldetések, egyéb extrákkal feltöltés. Vagyis egy-egy új terület megjelenése után még hónapokig láthatjuk az alakulását. Anvils területére ez most nem lesz teljesen igaz, mert az az új fázisban kezdő terület lesz, így jóval magasabb készültségi fokon fogjuk meglátni. Ha már PTR szerveren lesz, majd írok róla egy első benyomást.
Nem rabolom tovább az időtöket, mivel a cikk hosszú lett, a részleteket, pár képet a Bővebben mögött találjátok! Ha kérdésed van keress meg minket a Facebook csoportunkban, vagy Discord-on.
Rövid összefoglalója a tegnapi élőnek:
– A 3. fázis késleltetésének fő oka a „ Dynamic Gridding » bevezetése, hamarosan várható az Alfa 2 szerveren.
– Az Intrepid a 3. fázisban az FTUE-ra (First Time User Experience) fog összpontosítani.
– Jelentős csökkentés a vendor készleteken május 1-jével kezdődően.
– Az ellenségektől származó glint dropok csökkentése május 1-től.
– Az ellenségektől származó loot és dropok csökkentése május 1-től.
– A receptekhez szükséges anyagok mennyiségének növelése május 1-től.
– A Static Rarity május 1-től kezdődően megszűnik… Ez egy ideiglenes megoldás, amíg a teljes rendszer online nem lesz, valószínűleg május 8-ra.
– A Titan Kraken World boss neve „Oudoubua the Hungerer” lesz. Kiejtése Oh-doh-boo-ah, és a Twitch-chaten azonnal „Adobe” becenévre talált.
– Anvils Artwork – Az Intrepid bemutatta a The Anvils előzetesének artworkjét. A trópusoktól északra található. Ez a terület lesz a Dunir hazája, és 2. születőpont a Vandagar kontinensnek. A POI-k és a narratívák témája az elhagyott kovácsműhelyek, törpehelyek stb. lesznek. Júliusban csatlakozik a PTR-hez.
– Amikor az Anvils augusztus 4-én online lesz, ez egy teljesen kiépített zóna lesz.
– A Jundark egy olyan terület volt, amelyet egyetlen régi civilizáció sem tudott meghódítani.
– A Jundarkban 12 pocket dungeon van.
– A Jundark Node-ok május végén (valószínűleg 29-én) kerülnek be a játékba.
– „Wreck of the Seahammer” pocket dungeon május 8-án a trópusokon.
– A Guild Storage a következő 3-4 kiadásban kerül bevezetésre, és „biztosan a 3. fázis előtt”.
– A hunting átdolgozása a következő 2-3 kiadásban kerül bevezetésre.
– A sivatagi és trópusi POI-k augusztus után kerülnek hozzá, amikor az Intrepid másodszor is körbejárja Vandagart.
– A 2h Mace és a Axe talán a következő 2-3 kiadásban kerül bevezetésre, de lehet, hogy augusztus 4-ig várni kell vele.
– Az Intrepid azt fontolgatja, hogy sok tartalmat visszatart augusztus 4-ig, hogy úgy érezzük, hogy ez egy igazi kiadás lesz.
– A Shol primetime továbbra is NA-időben marad.
– A skill fákat az aktív képességekre vonatkozó rangokkal. Az első kaszt, amely megkapja ezt a hozzáférést, a Cleric lesz, (közvetlenül a p3 előtt, és a többi osztály röviddel ezután követi).
– Az osztályképességek tömeges átdolgozása nem várható a Summonerig.
– A szinthatár a következő hónapokban fog emelkedni.
– A Jundarkot végül lvl 50-es zónának szánják, és tesztelési céllal csökkentik.
– A Node-ok vazallus rendszere és a T4 Node-ok (városok) elkészültek és tesztelés alatt állnak, de nincs még időpont mikor lesz élesben.