Tegnap lezajlott az első belső teszt a Naval System-ről. Erről pár gondolat, amit megoszthatok veletek:
– A készülségi szintje kb a mostani Freehold rendszer körül van, vagyis teljesen alap.
– A trópusi zóna szigetei körül zajlott a teszt. Egy npc-nél lehetett mindent megvenni, szint növelő, ruha, pénz, stb…és voltak teleport npc-k, amelyek a teszt helyére teleportáltak.
– A hajó egy két árbócos vitorlás, amely már szerepelt régi stream-ekben is. Elhelyezése vízen jelenleg a karaván rendszerben működő módon működik, ahogy a raft-ot leteszed vízre.
– Ágyúk helyett Potion kilövő „ágyúk” (4 darab) van a hajón. Viselkedésük és alkalmazásuk ugyanaz mintha lőporos lenne.
– A hajókon van egy kormány, amit alkalmazva lehet irányítani a hajót. Maga a hajó irányítása kezdetleges, de a célnak mgfelel, egyelőre.
– A hajók rendelkeznek életerővel, így skill-ekkel és „ágyúkkal” is sebezhetőek. Volt pár hajó foglalásunk random raid-ekkel, csapatokkal. Mivel a hajóra feljutás elég vicces, így volt pár érdekes pillanat, látok benne fantáziát, ha már jóval fejlettebb lesz a rendszer.
– Sok volt a kliens összeomlás, a hajó és a karakterek mozgásának szinkronja sem volt mindig túl stabil, a szervert is sikerült leültetni kb 1 óra alatt.
– A trópusi zóna szigetei körül zajlott a teszt. Egy npc-nél lehetett mindent megvenni, szint növelő, ruha, pénz, stb…és voltak teleport npc-k, amelyek a teszt helyére teleportáltak.
– A hajó egy két árbócos vitorlás, amely már szerepelt régi stream-ekben is. Elhelyezése vízen jelenleg a karaván rendszerben működő módon működik, ahogy a raft-ot leteszed vízre.
– Ágyúk helyett Potion kilövő „ágyúk” (4 darab) van a hajón. Viselkedésük és alkalmazásuk ugyanaz mintha lőporos lenne.
– A hajókon van egy kormány, amit alkalmazva lehet irányítani a hajót. Maga a hajó irányítása kezdetleges, de a célnak mgfelel, egyelőre.
– A hajók rendelkeznek életerővel, így skill-ekkel és „ágyúkkal” is sebezhetőek. Volt pár hajó foglalásunk random raid-ekkel, csapatokkal. Mivel a hajóra feljutás elég vicces, így volt pár érdekes pillanat, látok benne fantáziát, ha már jóval fejlettebb lesz a rendszer.
– Sok volt a kliens összeomlás, a hajó és a karakterek mozgásának szinkronja sem volt mindig túl stabil, a szervert is sikerült leültetni kb 1 óra alatt.
Összességében:
Egy teljesen alap rendszert láthattunk, közepes mennyiségű hibával. Ez az út eleje, de legalább lesz ilyen út és ha kész lesz, akkor egy Archeage jellegű megoldást képzeljetek el. Mindenképp izgalmas és érdekes aspektust ad a játékélményhez. A hajók elhelyezésére érkezett sok visszajelzés, miszerint hajót ne lehessen már raft-ként letenni, max dokk-ból indítani, valamint az ágyúk design-ja sem sikerült túl szépre és ütőképesre. Szóval jó, hogy tudtunk megint leadni visszajelzést arról, mi az ami nem jó irány. Remélhetőleg változtatni is fognak ezeken idővel.
Ma és holnap is lesz zárt teszt, próbálják a szerver bugokat javítani. Dobjatok egy lájkot, ha írjak még ezekről a tesztekről.
Egy teljesen alap rendszert láthattunk, közepes mennyiségű hibával. Ez az út eleje, de legalább lesz ilyen út és ha kész lesz, akkor egy Archeage jellegű megoldást képzeljetek el. Mindenképp izgalmas és érdekes aspektust ad a játékélményhez. A hajók elhelyezésére érkezett sok visszajelzés, miszerint hajót ne lehessen már raft-ként letenni, max dokk-ból indítani, valamint az ágyúk design-ja sem sikerült túl szépre és ütőképesre. Szóval jó, hogy tudtunk megint leadni visszajelzést arról, mi az ami nem jó irány. Remélhetőleg változtatni is fognak ezeken idővel.
Ma és holnap is lesz zárt teszt, próbálják a szerver bugokat javítani. Dobjatok egy lájkot, ha írjak még ezekről a tesztekről.
Update: Túlvagyunk a 3. Naval System teszten is.
Mi változott:
– A térkép kapott egy kiadós frissítést, ahogy a terület is. Megjelentek az elérhető tartalmak a környéken.
– Nem tapasztaltam se szerver se kliens összeomlást.
– Ha elpusztul a hajó, most már nem csak eltűni, hanem valóban elsüllyed.
– Úgy tűnt, mintha most valami villám jellegű potion-t lőttek volna ki a hajók.
– Már nem lehet bárhol kitenni a hajót a vízre, csak a dock közelében. A dock-ról nem lehet még mindig, túl magas, érthetetlen.
– A hajó és a karakter mozgása is most már egész jó lett, ha nem is tökéletes. A kormány állásból kiszállva még mindig volt egy alapos desync.
– Az ágyúval célzás és a kormányzás kamera állása is masszív fejlesztésre szorul, mert jelenleg totál alap és állandóan állítani kell.
– Hajó: Uszodában papírhajó úsztatás jellegű, mivel se szél, se hullámok nincsenek egyelőre. Elég alap még minden. Az alfa 1 tesztben egyébként voltak hullámok és nagyon jók voltak, biztos itt is lesz később, ha elkészült.
Összeségében:
Fejlődött a build tesztről- tesztre. Gondolom élesben ugyanaz lesz a koncepció, mint a többi, már aktív rendszer esetében. Hogy picit érthetőbb legyen, ez is úgy fog működni, mint mondjuk a sivatagi terület. Narc bemutatta a pucér sivatagot, a semmit. Két hónappal később, meg egy virágzó, feltöltött területté változott. Gondolom ez a tengerészeti tartalom is hónapról-hónapra fejlődik majd, ahogy elkészülnek a különböző verziók belőle. Mivel ez egy összetett játékmechanika rengeteg elemmel, így el tudom képzelni, hogy a mostani 0.1-es állapotból majd majd jövőre érjük el a 0.5-ös állapotot.
Ez nem egy hajós játék, ami csak arra épül, szóval olyan jellegű kidolgozást ne várjon senki később sem. Egy Archage, vagy BDO szerű történet teljesen megvalósíthatónak tűnik.
Legnagyobb problémának most nem is azt érzem, hogy kezdetleges az egész, hanem azt, hogy még nem igazán lesz funkciója, vagy nem találkoztam azzal. Nincs nagyon hova hajózni, nincs mit és hova szállítani. A térkép alsó fele még teljesen hiányzik, még…. Ahhoz képest drága, hogy bohóckodni lehessen vele (50 gold a tesztben). Szóval kontent hiányos a sztori, lehet várhattak volna még ezzel nyárig. De biztos volt oka, hogy miért most építik be a játékba, nekünk meg az lesz a dolgunk, hogy majd jól elszórakozzunk ezzel is.
Na ezt még elmesélem, mert nekem nagyon tetszett. VAN VÍZ ALATTI CUCC! Növények korallok, ásványok, sziklák, kövek, kibányászható dolgok. Mozgó életet még nem láttam, de biztos lesz az is. Fantasztikus volt. Szerencsére Cleric-em volt, így self heal buff-al meg tudtam nézni mindent, nem fulladtam meg.
Egyébként a trópusi terület nekem nem jön át, szarul néz ki közelről és távolról is. Remélem majd ezzel kezdenek valamit később. Kb olyan a szint, mintha 15 évvel ezelőtti játékban lennénk.
Ha van kérdésetek írjatok, ha tetszett az összefoglaló, akkor dobjatok egy lájkot.