Ashes of Creation – Teszteltük a Pre-Alpha 2 verziót

Steven feloldotta a szóbeli tiltást a Pre-Alfa 2 tesztekről, így lehetőségem nyílt írni pár gondolatot arról, milyen stádiumban áll jelenleg a játék. Két részre szeretném bontani a cikket. Az első részben a tartalomról és lehetőségekről fogok írni. A második részben az élményekről és a saját tapasztalataimról számolok be. Nagyjából két hete kaptam a behívómat, azóta majd minden nap beletettem pár órát a tesztbe.  A tovább mögött megtaláltok mindent.

>> Már hetek óta zárt körű tesztek azoknak, akik a régi csomagok közül jogosultak az Alfa 2 tesztre és kaptak meghívót.
>> Október 25.-től teszt azoknak, akik a régi csomagok közül jogosultak Alfa 2 tesztre.
>> November 5.-től nyitott a teszt azoknak, akik Alfa 2 kulcsok közül vásároltak.

A cikkhez készült összes képet a Facebook oldalunkon találjátok meg. Minden további képet az Instagram és Twitter oldalunkra töltjük fel, valamint a Facebook csoportunkban találhatod meg. Ha kérdésed van keress meg minket a Facebook csoportban, vagy Discord-on.


Tartalom és lehetőségek:
A launcher és a telepítés a szokásos módon zajlik. Majd a játékba belépve elkészíthetjük a karakterünket, amely 3 fajból és 6 alap kasztból áll. A játékban megjelenve karaktarünkkel egy ősi romban találjuk magunkat amely között található Lionhold, mint kezdő zóna. Itt találjuk az első küldetéseket, és a bevezetést a gyártási folyamatokba. A zóna területe nagyjából az első 5 szintet fedi le, innen kilépve már a 6-10 és magasabb lényekkel találkozunk. A kezdő zóna körül 5 Node (Csomópont) és zónája található. A kezdő terület zónájához tartoznak még független gyártós épületek. Ezek nem a romos erődítményen belül találhatóak, hanem a kint a világban. A térképen jelezve vannak ezek a helyszínek. Egyébként a terület fontosabb kontentjei is jelölve vannak a világtérképen.
A teszten maximálisan 25 szint érhető el, de azt tudni kell, hogy ebből max 5 szint érhető el küldetésekkel, utána jön a mobok farmolása, kiegészítve némi táblás küldivel. De ezek nem adnak annyi XP-t, szóval leginkább a kiépített lokációk farmolása marad mint egyedüli lehetőség a fejlődésre.
A gyűjtögetés, feldolgozás és gyártás alapjai szintén a teszt részét képezi. Minden vért és fegyver típusból tudunk gyártani egy félét, valamint kisebb kiegészítő dolgokat, például kaját, vagy italokat.
Egyébként az, hogy mi található a tesztben, a cikk végén megtaláljátok és valid-nak is mondanám.

Saját tapasztalataim:
Leszögezném rögtön az elején, hogy csak azokról a dolgokról tudok nyilatkozni, amiket próbálgattam. PvP-ben, nagyobb group kontent farmolásban nem vettem részt és lvl 10 volt a max, amit egy Cleric-el sikerült elérnem, de az összes kasztot megnéztem. Mielőtt valaki leírna, ez tudatos döntés volt a részemről, mivel annyira sok hibával találkoztam, hogy nem láttam értelmét erőltetni.
A hibákról röviden. Nem voltak illúzióim, de az amit az első pár napban tapasztaltam, az sokkoló volt. Az egy dolog, hogy már a launcher is 60%-on járatta a 3070TI-t, a játék meg 10 perc alatt megette az összes memóriát és jött is a crash. A 10 perc tesztek alatt pedig óriási lagok, és szerver vagy kliens crashek özönével találkoztam. Ha éppen működött valami, akkor a sima quest vagy mob bugokba futottam bele, ha éppen nem estem át a textúrákon. Botrány állapotban volt a kiadott Pre-Alfa 2 build, ezt kár is lenne tagadni. Iszonyatos szenvedéssel sikerült azért körbejárni a lehetőségeket, amelyek szintén nem nyűgöztek le.
Érdekes módon ahogy teltek a napok, valahogy kezdték kikalapálni a nagyobb hibákat és körülbelül a 4. nap után már tudtam tesztelni, terhelni a szervert. Minden héten több patch is érkezett és nagyon belelendültek, mert a mostani hétvégére már egész jóra kikalapálták az egészet. Természetesen még mindig vannak quest, mob, skill bugok, de nincs lagom, nem crashel a gépem, nem fogy el a memória és nem zabálja meg a gép összes erőforrását a játék. Nagyon remélem, hogy 25.-én valami hasonló minőségben sikerül majd útjára engedni a Pre-Alfa 2 build-et.
Rengeteg véleményt elolvastam a zárt fórumokon, leírtam én is a tapasztalataimat, és röviden arra jutottam, hogy ez valóban nem több, mint egy szerver stressz tesztre összerakott build és a valódi Alfa 2 teszt majd 2025 májusában érkezik. Ott fogjuk majd látni azt a kontent mennyiséget és játék mechanikát, amely alapján majd lehet véleményezni, hogy szeretjük e azt, amit eddig láttunk, vagy sem. A jelenlegi build tényleg nem nagyon alkalmas másra, mint gyötörni a szervereket, hogy később minél stabilabb és jobb legyen az Alfa 2. Ennek tudatában érdemes majd véleményezni a látottakat, ha egyáltalán engedélyezik majd 25.-től. Én és sokan mások a tesztelők közül egyébként az javasoltuk, hogy egy technikai teszt nem arra való, hogy a széles közönség elég tárják. Elég lenne májusban ezt megtenni. 
Éles kritikát kell magammal szemben is tennem, mivel teljesen játék módban közelítettem meg a lehetőséget és olyasmit vártam el, amiről szó sem volt. Pont azt kaptuk, ami le volt írva és el lett mondva. Se többet, se kevesebbet. Az meg egyéni szociális probléma, ha valakit elkap a hype és többet gondol bele abba, mint ami ígértek októberre. Az hogy ez most sok, vagy kevés, majd mindenki eldönti maga. Röviden ennyit szerettem volna mondani. Ha rám hallgattok, vissza se néztek jövő május előttig, aztán majd meglátjuk, de a tapasztalataim alapján ez a játék 2027 előtt biztos nem fog megjelenni.

Kiegészítésként pár dolog, amire felkaptam a fejem, hogy egy ilyen korai buildhez képest milyen jó:
 – Át lehet úszni lóval a vízen, rendesen le van animálva. Na ilyet se látni túl gyakran.
 – A víz kinézete és fizikája egészen fantasztikus már így korai stádiumban is.
 – A kasztok bármilyen fegyvert tudnak alkalmazni, ami nagyon színessé tudják tenni a játékot. Ez nem új dolog, de örülök, hogy benne van.
 – UE5 motor képességei. Hegy tetejéről egészen elképesztő milyen messze ellátni és milyen minőségben, pedig nem maxon játszottam.
 – A harc legtöbbször egész jó, a Bard, a Ranger és a Cleric is nagyon tetszett, jó úton haladnak, hogy kellemes legyen a játék eme része.

És ami nem lett annyira jó:
 – A karakteralkotó még nagyon korai verzióban van, vagy csak ennyit engedtek.
 – Úgy általában elég sok minden placeholder a játékban. Több, mint amire számítottam.
 – Egyelőre rengeteg a bug minden területen, kevesebbet vártam. Az Alfa 1 ezen a téren sokkal bugmentesebb volt, SOKKAL.

5 1 vote
Article Rating
Címke , .Könyvjelzőkhöz Közvetlen link.
Feliratkozás
Visszajelzés
guest

0 hozzászólás
Inline Feedbacks
View all comments