Uborkaszezon van ismét. A következő Alpha fázisig valószínűleg túl sok izgalomban nem lesz részünk. Addig is gyártódnak az összefoglalók Krojak jóvoltából. A Raid-ek kerültek most sorra, akit érdekel nézze meg a videót, a magyar összefoglaló a tovább mögött.
- A Raid-ek típusa, szintje és nehézsége is változhat, mivel a Csomópont-tól függ. Úgy kell elképzelni, hogy egy kis településen még meg sem nyílik a Raid, de ha egy község szintjére emelkedik a Csomópont, akkor megjelenik a zónán belül a lehetőség. A Raid típusa is a Csomópont típusától függ (Isteni, Gazdasági, Katonai, Tudományos). Ha még magasabb szintre lép a Csomópont, akkor a Raid nehézsége is változik, esetleg új utak, lehetőségek is megnyílhatnak.
- Stratégia: A Raid olyan szempontból hagyományos lesz, hogy a régi mintának megfelelően, lehet előre taktikázni, tervezni, fontos a helyezkedés és megtartják a 3-as felállást is; dps-heal-tank.
- Dinamikus elemeket is tartalmaznak majd, amelyek szezonról, szezonra változhatnak. Fentebb említésre került már, hogy a Csomópont nagyban meghatározza majd a Raid elemeit.
- Raid mechanika: A Raid-ek bonyolult harci mechanikákat fognak tartalmazni. Például több fázisú Boss harcok, Boss segítők és véletlenszerű skill alkalmazás, a harcokhoz szükséges a jó pozíció, helyezkedések és stratégiák. A Boss-ok mozdulataiból látható lesz éppen mire készül, de nem biztos, hogy a talajon is megjelenik majd a skill hatóköre.
- Bossok: Különböző szintjei vannak fejlődésüknek, például: szolga, hadnagy, tábornok, majd world boss. Minden szakaszban egyre nehezebb a legyőzésük. Lesznek olyan „endgame” kontentek, amelyekhez bizonyos százalékú játékos szükséges.
Összefoglalva a lényeget, alapvetően egy Lineage 2-ben látott nyitott Raid/Dungeon rendszert építettek ki, a hagyományos stratégiákkal és csapatfelépítéssel, kiegészítve a Csomóponthoz kötött dinamikus fejlődéssel, stílussal és kontent megnyitásokkal. Ha jól keverik a kártyákat, akkor ebből is valami jó és érdekes fog kialakulni, mivel a régi jól működő és bejáratott alapanyagokkal dolgoznak, némi extra fűszerezéssel.
Forrás:
https://ashesofcreation.wiki/Raids
A raid nem nyílik meg, ha nem elég magas a node szintje dologra kíváncsi leszek a gyakorlatban. Elvileg szerverenként eltérő lesz, hogy melyik node fejlődik. Előfordulhat, hogy egyik szerveren nem lesz elérhető egy raid?
Erre azért nem sok esély van. Ahol van populáció, ott a Csomópont is fejlődni fog, ha fejlődik, akkor lesz dungeon, raid, event akármi. Ha meg nincs elég populáció egy szerveren, akkor majd összevonják, ahogy szokták ezeket.
A szerverek max 8-10 ezer ember befogadására lesznek képesek.
Egyébként a világban kb 100 node lesz, így lehet vándorolni is, kell is, mivel kis szinten nem biztos, hogy egy max szintű nodehoz kapcsolódó raid-nek érdemes nekimenni. Illetve, ha mondjuk a saját node-od típusa katonai, akkor elmész keresni egy kereskedeli, vagy isteni típusú node-ot, ahol más jellegű raid tartalomra lehet számítani.
Egy node-nak fix a ZOI-ja. Az egyik szerveren mondjuk egy havas vidéken fejlődnek metropolissá meg mondjuk egy erdősön, a másikon meg mondjuk egy partvidéki, meg egy dzsungeles node fejlődik fel metropolissá. Ha ezeknek a node-oknak a ZOI-ja nem metszi egymást, akkor egyik-másik szerveren vagy nem elérhető egy raid, vagy a helye nem lesz fix.
A másik dolog, meg hogy a node típusa kihat a raid-re. Ha az egyik szerveren Military node fejlődik adott környéken, akkor ott más lesz a raid, mint ha divine node fejlődne.
Elvileg ez lesz a koncepció, aztán majd kiderül később.
Ezért írtam, hogy kíváncsi leszek a gyakorlati megvalósításra, mert az elmélet mindenképpen érdekes. Nem kétkedésnek szántam, hanem inkább türelmetlen kíváncsiságnak.
Jó lenne, változatosabb lenne, mint valami statikus raid.
Említettek olyasmit, hogy mivel minden szerver más lesz, nem biztos, hogy minden insta elérhető mindenhol, vagy nem ugyanolyan formában, szóval simán benne van szerintem, hogy X raid nincs Y szerveren, mert nem úgy álltak a csillagok, de van helyette más.
Az is vicces lesz, amikor Raid közben jól szájba töröl egy másik csapat. Izgi lesz, végre valami nem full statikus unalmas szar.
Erre is kíváncsi leszek, hogy hogyan fog működni a gyakorlatban. Mert senki nem fog bekapcsolt PvP-vel raidelni. Így ha jön a másik csapat, akkor ha lenyom, akkor corrupted lesz. Ami stat csökkenést eredményezhet. Mennyi esélyük lesz így a bossfight-ban? A másik, hogy mennyi idő lesz a boss újjáéledés? Már majdnem sikerül lenyomni, de wipe lesz, aztán amíg feléled mindenki, egy másik csapat meg lenyomja a bosst. Azért ez idegesítő lenne rendesen és nagyon az elit guildek felé nyomná a mérleget.
Nem lesz kikapcsolt pvp állapot a játékban. Vannak helyek ahol nem támadhatnak meg, de a dungeon-raid-ek nem ilyenek. A koncepció pedig pont a konfliktusokra épít, meg arra, a játékosok hogyan reagálnak egymás dolgaira. Lineage 2-ben ez ment, ott sem vágott le boldog boldogtalan, de bizony volt olyan, hogy boss harc közben kivégeztek pár embert, mert csak úgy poén. Az biztos, hogy gyenge idegzetű és pve beállítottságú játékosoknak nem az Ashes of Creation lesz a játéka. PVE-re ott van az ESO pl, több ezer küldetéssel, rengeteg pve tartalommal. Én már nagyon vártam egy olyan játékot, ami ezzel a rendszerrel működik. Halálra… Olvass tovább »
De van kikapcsolt PvP állapot. Csak úgy szerezhetsz korrupciót, hogy olyat ölsz meg, akinél ki van kapcsolva. Persze lesz olyan hely, ami kötelezően PvP állpotba rak, pl ostromok, military node, karaván környezete stb. De eddig nem olvastam olyat, hogy a raid helyszín is ilyen lenne.
Folyamatosan arról beszélnek, hogy „meaningful” legyen a PvP. Egy PvE harc megzavarása nálam nem jelent „meaningful”-t. De majd meglátjuk.
A témában ez a hivatalos álláspont: „PvE players should be able to have lots of activities that don’t have a huge PvP influence.”