Majdnem háromórás stream, tele új infókkal – elképesztő volt! Öntötték ránk az újdonságokat, csak győzzük feldolgozni. Őszintén szólva, azt sem tudom, hol kezdjem. Nem akarok túlzottan belelkesedni a 3. fázis kapcsán, mert még mindig messze vagyunk a végleges játéktól. Ami azonban óriási öröm: minden Alfa 2 játékos hozzáférést kap a PTR szerverhez! Már jövő héten elindul a Dynamic Gridding technológia tesztje, 4. szintű Node-ok (Town, -1 szint, vagyis az 5. szint lesz a legmagasabb), új terület (The Anvil 2. kezdő zóna), új gazdasági rendszer, új fajok , új felszerelések, Crate system, Guild bank, fejlesztett Guild rendszer és PvP, új küldetések, Summoner kaszt október körül és sok-sok egyéb. Hiába van nyár, a július nagyon intenzívnek ígérkezik. A fejlesztők pedig számítanak ránk a PTR szerveren, hogy a 3. fázis indulása a lehető legsimábban menjen végbe. A sok sok új infót a tovább mögött megtalálod!
Ha a 3. fázissal kapcsolatos kérdéseket még nem töltötted ki, azt itt megteheted. Ha kérdésed van keress meg minket a Facebook csoportunkban, vagy Discord-on.
Várakozások a 3. fázis kapcsán:
> Az Unreal Engine 5.6 jelenleg már elérhető az Intrepid fejlesztői ágán az Ashes projekthez.
> A PTR (Public Test Realm) kulcsszerepet játszik a következő hónapokban.
> Minden Alpha 2 felhasználó hozzáférést kap a PTR-hez július 1-től.
> A PTR-en versenyek és jutalmak is elérhetők lesznek (például hátasok és kozmetikai cuccok).
> A vizuális NDA (titoktartási megállapodás) továbbra is érvényben van a PTR-en.
> Július 14. és augusztus 3. között a PTR 0–24-ben elérhető lesz.
> A 13.1-es frissítés az utolsó verzió, amit frissítenek a Shol produkciós környezetbe.
> Margaret megerősítette, hogy augusztus 4-től egy NA és egy EU szerver fog futni a 3. fázis alatt.
> További közösségi események és az Intrepid által irányított tesztelési feladatok várhatók a jövőben.
The Anvils & Populáció:
> The Anvils a Dunzenkell törpék szülőföldje.
> Ez lesz a második kezdőhelyszín, két eltérő útvonallal – hasonlóan a Riverlands régióhoz. A két ösvény neve: Bonfire és Hammerrest.
> A FTUE (First Time User Experience – azaz a kezdő játékélmény) fejlesztéseket kapott, külön kraftolási és node-oktató részekkel.
> Az Anvils tartalmazni fog: 8 pocket dungeon-t, 28 küldetést, 15 eseményt.
> A küldetésszálak főként arra épülnek, hogy mi történt az elhagyott törpe kovácsműhelyekkel, és mi lakozik most azok mélyén.
> Nagyobb frissítés történt az NPC-k populációjában a nyílt területeken: új útvonalak, járőrözések, és egyes szörnyek interakcióba is lépnek a környezettel.
Új Fajok:
> A karaktermodellek látványosabb, részletesebb kinézetet kapnak.
> Két új faj érkezik augusztus 4-én:
Py’Rai (erdei elfek),
Niküa (moari törpék).
Gazdasági és statisztikai változások:
> Szakmákon belül külön felszerelési szinteket vezetnek be: alacsony, közepes és magas felszerelési szint ugyanazon szakmán belül. Az alacsony szintű felszerelés rendkívül könnyen megszerezhető és legyártható lesz a kézművesek számára, így minden játékos könnyen hozzáférhet az alapfelszereléshez.
> Dinamikus nyersanyag-spawnolás továbbra is fejlesztés alatt áll (pl. bányászati csomópontok barlangokban, fák, édesvíz közelében stb.).
> A felszerelés UI-ja (felhasználói felülete) teljesen megújul, több információt jelenít meg, és lehetőség lesz felszerelés zárolására is a slotokban.
> A felszerelés szett bónuszai változatosabbak lesznek, és egyesek „proc” hatásokat (véletlenszerűen aktiválódó képességeket) is tartalmazhatnak.
> Alacsony szintű felszerelésből több esik majd, a magas szintű loot pedig ritkább lesz.
> A megbízások (commissions) általánosan jobb jutalmakat fognak adni.
> A kozmetikai tárgyak a 3. fázis során fokozatosan kerülnek bevezetésre. Ezek elérhetők lesznek az összes karaktered számára, de később véglegesen egy karakterhez lesznek kötve.
Crate rendszer – újdonságok és változások:
> A karaván UI teljesen megújul: az események és információk nagy része közvetlenül a karaván fölött jelenik meg, nem külön oldalsávban (nem lesz többé 10 külön ablakos káosz).
> A ládák (crates) különféle jutalmakat adhatnak: Node valutát (helyi valuta), Node reputációt (megerősítendő – valószínűleg hírnév), kraftolási alapanyagokat, aranyat.
> A ládák „csomagként” is működhetnek, amelyet a karaktered fizikailag visz. → Ezeket a vadászháznál (Hunting Lodge) lehet megvásárolni.
> Ha egyedül viszel ládát, nem lesz külön PvP-rendszer ráépítve – a normál nyílt világú PvP szabályok érvényesek. Ha megölsz valakit, akinél láda van, de nem volt megjelölve (flagged), korrupttá válsz.
> Bevezetésre kerülnek az „Economic Regions” (gazdasági régiók). Bónuszt kapsz, ha olyan régióban adsz el árut, ahonnan az nem származik.
> A diminishing returns (csökkenő megtérülés) rendszere is érkezik a kereskedelmi árukra, hogy változatosabb útvonalakat ösztönözzenek a játékosok között.
> Speciális kikötői ládák is megjelennek, amelyeket kikötők között lehet vásárolni és eladni, és egyedi kraftolási alapanyagokat tartalmaznak.
Node-ok, PvP és Céhrendszer – frissítések:
Node-ok:
> Érkeznek a 4. szintű Node-ok – vagyis a Town (város) szint.
> A City szint kikerül a node szintek közül, így a Town után rögtön a Metropolis (nagyváros) jön. A cél, hogy minden egyes node szint jelentőségteljesebbnek érződjön.
> A szolgáltató épületek (service buildings) képességfákat kapnak, amelyek passzív bónuszokat adnak az iparosoknak (artisanoknak).
PvP & Open World:
> Dinamikus törvénytelen zónák (Lawless POI-k / Battlegrounds): Bizonyos időközönként egy-egy POI ideiglenesen „törvénytelen” státuszba kerül, ahol: extra XP és jobb loot jár, figyelmeztetés előzi meg az állapotváltást, és minden játékos automatikusan megjelöltté válik (flagged), amint a zóna „lawless”-sé válik.
> Mostantól harcoló játékosokra (combatants) bármikor rátámadhatsz, nem kell külön „force flag”-elni – egy billentyű lenyomásával azonnal támadhatsz, ha bekapcsolod ezt az opciót.
> Steven megerősítette: „A vörös státusz soha nem lesz életképes játékmód.”
> Nem-harcoló játékosokat mostantól nem lehet Crowd Control-lal lefogni (pl. stun, root stb.).
> Blight (romlás/büntetés) mértéke növekszik az alacsony szintű játékosok gankelése esetén.
> Az Intrepid dolgozik egy rendszer bevezetésén, amely a mob trainelést (szörnyek szándékos rávezetését másokra) korlátozza: Csak az tud majd aggrót elnyerni, aki valóban aktívan interakcióba lép az adott szörnyekkel, és nem csak ott volt a közelben.
Guild rendszer:
> A korábbi guild képességfa megszűnik, helyette egy pontelosztó rendszer jön: Minden néhány szintlépésnél speciális guild pontokat kapsz, amelyeket elkölthetsz: PvP-re, guild méret bővítésére, vagy artisan bónuszokra.
> A guild XP görbéjét újrahúzzák: Az első szintek gyorsabban jönnek, a magasabb szintek viszont továbbra is komoly kihívást jelentenek.
> A 3. fázisban bevezetésre kerülnek a guild céh tevékenységek: A guildvezérek fix számú küldetést oszthatnak ki, ezek passzív jellegű questek, amelyekbe minden guild tag besegíthet.
> Érkezik a Guild Storage a fázis indulásával, ugyanúgy fog működni, mint a személyes tároló.
> A guild nyersanyag tárolás lokális lesz egy adott node-hoz. Később lehetőség nyílhat több node-ra is, ha a guild magasabb szintet ér el.
> További tárolóhelyeket lehet vásárolni, guild pontokkal és arannyal.
> Extra tárolás érkezik guildházakon és patronrendszeren keresztül is.
> Később érkezik egy tranzakciós napló (ledger), amely nyomon követi, ki mit rakott be vagy vett ki a guildes tárolóból.
Kérdések és válaszok:
> A Summoner kasztvárhatóan szeptemberig nem kerül be az Alpha 2 produkciós környezetébe.
> A Dynamic Gridding nevű új hálózati technológiajövő héten indul tesztelésre a PTR-en.
Forrás: Reddit