Ashes of Creation – Évzáró összefoglaló – Viszlát 2024

Ez egy kicsit mindent bele cikk lesz, mivel úgy gondoltam, nem bontom háromfelé az eseményeket és egybe fűzöm a decemberi összefoglalót, az Alfa 2 új fázisának összefoglalóját és az év végi buékozást. Kezdem is rögtön azzal, hogy Nagyon Boldog Új Esztendőt kívánok minden kedves olvasónak! Remélem fantasztikus és tartalmakban gazdag évünk lesz 2025-ben is. A játék szempontjából mindenképpen, ugyanis most már saját szemetekkel és működés közben is láthatjátok a projekt fejlődését. Ha kérdésed van keress meg minket a Facebook csoportunkban, vagy Discord-on.

Decemberi összefoglaló:
Tulajdonképpen a Befallen Forge törpe dungeon bemutatása volt a stream érdekes része. Mindenesetre akit az egész stream érdekel, itt vissza tudja nézni: Link

 

Alfa 2 – 2. fázis – Összefoglaló:
Megpróbálok középre helyezkedni a témában, mert elég szélsőséges megnyilvánulások is vannak a témában és sok a csalódott és elkeseredett játékos. Kezdeném rögtön azzal, hogy Steven és csapata rengeteg alkalommal felhívta a figyelmet arra, hogy ez egy valódi Alfa teszt, nincs köze a mostanában divatos early access félkész játékokhoz. Se jómagam, se a többség nem vette ezt annyira komolyan, amikor az első fázis előtti hetekben előteszteltünk. Volt meglepetés. Röviden elég annyi erről az időszakról, hogy ez valóban egy alfa szerver stressz teszt volt, semmi több. Később, már az első fázis megjelenésénél sem változott ez az állapot. Hajlamos az ember többet gondolni, mint amit ígértek. Sajnos a sok-sok évnyi várakozás után az ember kicsit jobb állapotú projektet várt, mint amit kapott. Ebbe az állapotba kapcsolódott be a sok fogalmatlan játékos, akiknek aztán lehetett bármit mondani, ők játszani jöttek, nem tesztelni, amiből aztán lett bőven meglepetés. Itt nincs hibás, csak valóság. A valóság pedig az, hogy a 3 évvel ezelőtti Alfa 1 és mostani állapot között semmi különbség nincs tartalmilag, vagy csak nagyon kevés. Nem csak én, de sokan másoknak is feltűnt a különbség az Alfa 1 és az Alfa 2 között, tulajdonképpen, mintha két különböző játék lenne. Nem kellett atomfizikusnak lenni ahhoz, hogy kiokoskodja az ember, hogy az Unreal Engine 5-ra átállás után a projekt teljesen új alapokra került, így ami addig elkészült, annak ki tudja mennyi része maradt meg, valószínűleg nem túl sok, a jelenlegi állapotokat tekintve. Ezt csak azért írtam le, mert sokan nem értik, miért ebben a stádiumban áll a játék 7+ év fejlesztés után. 

Na de akkor hogy állunk most?
December 20-án befutott az Alfa 2 teszt 2. fázisa. Az időzítés sajnos nem volt túl szerencsés, mivel az Intrepid stúdió munkatársai azzal a lendülettel szabadságra is mentek és majd csak január 6.-án térne vissza. Szerencsétlen Steven küzd a lehetetlennel, de hát maguknak keresték a bajt, reméljük legközelebb gondolkodnak, mielőtt dátumokat tűznek ki maguknak és a játékosoknak. 
A szerverek kapacitását a duplájára emelték, ezért már 6k ember képes egyszerre a szervereken kalandozni. 2 NA és 1 EU szerver maradt, amely ugye magával hozta azt, hogy a fejlesztőknek ez egy kiváló lehetőség a játék és a szerverek stabilitását megfigyelni, a játékosok számára már nem mindig szórakoztató, mivel ugyanannyi tartalomra kétszer annyi játékos jut, ami komoly összeütközéseket, sérelmeket és problémákat generál magával. 
Tartalom? A 2. fázisra ígért tartalmak 80% nem került be startra, így lényegét tekintve az 1. fázis tartalmi és mechanikái futnak jelenleg is. Valószínűleg az elkövetkező hónapokban érkeznek majd az elmaradások. Ennek tükrében én már az 3. fázis összes elemét se várom május 1-re. Ami elkészült és tesztelhető az érkezik a szerverre, ami meg nincs kész, az meg majd jön valamikor. Mivel az alfa teszt most már folyamatosan fut, így akár mondhatnánk azt is, hogy ez egy nagyon korai verziójú early access alfa teszt. A szerverek egyébként sokkal jobban bírják, érezhető a javulás hónapról hónapra, bárcsak minden másra is igaz lenne ez. A beépített sivatagi és dzsungel tartalom nagyjából 20%-os állapotban van. Egy elnagyolt vázlat, pont arra jó, hogy eljuss a Node-ig, semmi több. Egyébként maradtak a szokásos pontok, ahol több csillagos mobok pihennek és várják a játékosokat.
Lehetőségek? Grind-Grind-Grind orrvérzésig. Pár óra játék és ismerkedés után ez van. Lehet csapatosan, solo-ban, vagy group-ban. Nem a játék dönti el, hanem a játékos. A kitartó tesztelőknek én azt ajánlom, hogy minél hamarabb keressenek egy közösséget maguknak és úgy töltsék el az idejüket a játékban, mert úgy nagyon sokat javul a játékélmény. Solo-ban jelenleg borzasztó minden és a totális kiégés hamar bekövetkezik. A jelenlegi fejlődés úgy néz ki, hogy a kezdőn van pár küldi amit érdemes megcsinálni, ami kb lvl 5-ig eljuttat, talán kicsit tovább. Aztán jön a hogyan tovább, mivel több küldetés már csak a Node-oknál van, de azok is ismételhetőek és a jutalmazásuk megkérdőjelezhető. Vagyis marad a grind. Szerencsére lvl 1-10-20 szintekre van csak páncél, ami hatalmas gap-eket eredményez a karakter fejlődésében. Nehéz kitalálni, hogy direkt szerették volna ennyire rosszra a karakter progresszt, vagy csak az alapokat fektették le, aztán majd ebben is lesz változás. Az alap fehér felszerelések szerencsére megvásárolhatóak, minden másra meg ott a játékosok eladásra kínált árui, ugyanis esni, dull-on kívül alig fog valami. Azt meg nehéz karavánra felhasználni, mert kb 5% esélyed van belőle pénzt csinálni, annyira bugos. A szakmázás jelenleg elég értelmetlen. Itt sem derült ki, hogy most az a cél, hogy senki semmit ne gyártson, vagy még dolgoznak rajta. Mindenesetre az egész gyártás jelenleg csak elvetemült időmiliomosoknak van fenntartva, vagy óriás guildeknek, akik összedobálják a milliónyi alapanyagot, hogy elkészüljön valami, bármi.
Hibák? Azon szoktunk nevetni, keseregni, hogy a játék jelenleg csak büntet és nem jutalmaz, cserébe igazi hardcore élmény minden keserves előrejutás, akár szintben, akár feleszerelésben, akár gazdagodásban, stb… rengeteg a bug, eltűnnek tárgyak, nem működnek sokszor a legalapabb funkciók sem. Talán a karakterek skill-jei működnek még a legjobban, de ott is van azért bőven baj. Mindenesetre a harc jó és egyre jobb lesz, ami egy nagy piros pont nekik. Ha azt gondoltad a grind az jó, működik rendesen, hát nem. A POI körüli mobok nagyobbik része bugos és mindig okoznak annyi meglepetést, hogy mindig izgatott maradj. Vagy mert full wipe-ba rakják a csapatot a falon keresztül, föld alól kiugró mobok, vagy egy másik játék hoz rátok menekülés közben 1-2 mobot, amely természetesen azonnal ráragad a harcoló partira. A 2% XP veszteség mellett vár rád még 25% alapanyag vesztés, 25% földre drop és felszerelés leromlás. Szóval minden földi jóval megjutalmaz a játék, hogy ne tölts el annyi időt a számítógép mellett, hanem keress egy értelmesebb IRL tevékenységet magadnak. 🙂
Cheat, exploit? Van ez is mindenféle. XP farmokás instant megjelenő lényekből, küldetésekből, guild wars-ból. AFK XP farm partik, mindenféle. Ezek a játékosok természetesen idővel megkapják a jutalmukat, de a játék jelenleg annyi buggal rendelkezik, hogy van is mit kihasználni és ez nem tesz túl jót se a gazdaságnak, se annak, hogy valaki már 25. szinten jár, amikor te lvl 10 körül bukdácsolsz az első egy csillagos mobod előtt. 
Kinek ajánlott? Én azt mondanám, hogy jelenleg nem ajánlom senkinek, főleg nem 100 dollár ellenében. A türelmetleneknek és kötél idegzetűeknek érdemes májusra időzíteni, vagy nyár elejére. Nyárra már be fog kerülni csomó extra tartalom és mechanika, amely érdekesebbé teheti ezt a jelenlegi szerver stressz tesztet. Addig is érdemes nézegetni a stream-eket, videókat. Nyár elején úgyis készítek egy újabb összefoglalót, hogyan áll a projekt.
Nem szépítettem a valóságot. Valószínűleg én is havonta 1-2x néznék vissza a játékba, hanem találkoztam volna a Discordon olyan magyar játékosokkal, akikkel élmény a szívás is. Együtt szívni, fejldődni mégiscsak csak szórakoztató tud lenni. A játék is generál sok szórakoztató és vicces szituációt, PVP harcot. A közösségi élmény segítségével érdemes próbálkozni, anélkül nem. Röviden ennyi.

Köszönöm Mindenkinek aki eljutott a végéig. Ha érdekel a projekt, kérdésed van, csatlakoznál vagy bármi, akkor megtalálsz minket a közösség Discord csatornáján. 

 

 

5 1 vote
Article Rating
Címke , , .Könyvjelzőkhöz Közvetlen link.
Feliratkozás
Visszajelzés
guest

1 Comment
Inline Feedbacks
View all comments
Szolo

Hát igen, nekem is sajnos hasonlóak az érzéseim a phase 2 kapcsán. Talán a 6000 fősre emelt szerverterhelés miatt, de nekem még több disconnectem is lett, mint amennyi a december 20-a előtti hetekben volt. Így én is inkább mással töltöttem az ünnepi időszakot.